مقایسه قیمت آپارتمان های نقلی در شمال و جنوب تهران

مقایسه قیمت آپارتمان های نقلی در شمال و جنوب تهران

آخرین آمارهای رسمی حاکی از اختلاف تقریبا چهار میلیاردی قیمت آپارتمان های 50 متری در ارزان ترین و گران ترین مناطق پایتخت است.

طبق آخرین آمار رسمی، قیمت یک آپارتمان 50 متری در تهران حدود چهار میلیارد و 200 میلیون تومان در گران ترین و ارزان ترین مناطق پایتخت متفاوت است. البته این تفاوت قیمت بر اساس آخرین داده های مرکز آمار در دی ماه سال گذشته محاسبه شده و از آن زمان تاکنون جزئیات جدیدی از معاملات مسکن در پایتخت اعلام نشده است. البته همین آمارهای رسمی نشان می دهد که سال گذشته با میانگین رشد قیمت چهار درصدی در ماه مواجه بودیم و احتمالاً به همین دلیل در آخرین آگهی های منتشر شده در بسترهای خرید و فروش ملک، شاهد افزایش قیمت ها هستیم. ارائه شده توسط فروشندگان در مقایسه با ژانویه در این مطلب به سراغ 40 تا 50 آپارتمان مسکونی در گران ترین و ارزان ترین مناطق بازار مسکن تهران رفتیم که بیشترین سهم معاملات را در بازار پایتخت به خود اختصاص داده اند.

قیمت آپارتمان 40 تا 50 متری در شمال تهران

به گزارش فرارو، بر اساس آخرین آمار رسمی، میانگین قیمت مسکن در منطقه یک تهران به متری ۱۱۲ میلیون تومان رسیده است. این رقم نشان می دهد که خرید خانه 40 متری در شمال تهران در دی ماه سال گذشته به طور متوسط ​​چهار میلیارد و 480 میلیون تومان نیاز داشته و خانه های 50 متری نیز به طور متوسط ​​پنج میلیارد و 600 میلیون تومان معامله شده است. حال اگر در ابتدای سال جدید به سراغ آپارتمان های معمولی بین این متراژها برویم با چه اعدادی سر و کار خواهیم داشت؟ آپارتمان 50 متری در منطقه سوهنک واقع در منطقه 1 تهران 120 میلیون تومان قیمت گذاری شده است. فروشنده قیمت پیشنهادی خود را متری 8 میلیون تومان قرار داده است که حدود 8 درصد بیشتر از آخرین آمار رسمی در منطقه 1 است و خریدار انتظار دارد بتواند 6 میلیارد برای این خانه که طی 12 سال ساخته شده است بپردازد. . این آپارتمان در طبقه چهارم واقع شده است و به گفته دلالان دارای کلیه امکانات رفاهی می باشد. یعنی با امکانات رفاهی مانند آسانسور، انباری و پارکینگ به فروش می رسد. در همین منطقه سوهنک، شهرک نفت، ازگل و ارج که جزء زون اول محسوب می شوند، فایل های دیگری با ابعاد 48 تا 50 متر وجود دارد که فروشندگان آنها چیزی بین 6 تا 6500 میلیون تومان در آن قرار داده اند. جعبه قیمت حالا اگر به جای محله هایی که بررسی کردیم به محله هایی مثل نیاوران، کامرانیه و… برویم. در منطقه 1، ارقام پیشنهادی حتی بیشتر خواهد بود. به عنوان مثال فروشنده یک آپارتمان 50 متری در حوالی پارک جمشیدیه قیمت هر متر را 150 میلیون اعلام کرد و قیمت کل را 7 میلیارد و 200 میلیون تومان نوشت. آپارتمان به اصطلاح نوساز با آسانسور است اما بدون پارکینگ به فروش می رسد.

قیمت آپارتمان 40 تا 50 متری در جنوب تهران

خرید یک آپارتمان 40 تا 50 متری در منطقه 18 تهران که طبق آمار مرکز آمار ارزان ترین نقطه پایتخت است در دی ماه سال گذشته بین یک میلیارد و 120 میلیون تا یک میلیارد و 400 میلیون هزینه داشته است. چرا که طبق آمار میانگین قیمت آپارتمان های مسکونی دی ماه سال گذشته در منطقه 18 حدود 28 میلیون بوده اما اکنون که حدود دو ماه از انتشار آخرین آمار از جزئیات بازار مسکن در تهران می گذرد. ، با ارقام جدیدی از فروشندگان منطقه 18 مواجه شدیم. در محله یافت آباد که یکی از محله های معروف جنوب تهران واقع در منطقه 18 است، فروشنده آپارتمان 45 متری آن را یک میلیارد و 460 میلیون تومان درج کرده است. به این ترتیب فروشنده به جای 28 میلیون متر در آذر 1401، رقم 32 میلیون و تقریباً 500 هزار تومان برای هر متر مربع را دنبال می کند. آپارتمانی که شش سال ساخته شده و با آسانسور و انباری و پارکینگ به فروش می رسد.

فروشنده دیگری برای یک واحد 50 متری یک میلیارد و 350 میلیون تومان پیشنهاد داده است. یعنی 27 میلیون متر مربع که برابر با قیمت قبلی مسکن در منطقه 18 است. البته باید بگوییم که بلوک مورد نظر فاقد پارکینگ، آسانسور و انباری است. آپارتمان 47 متری دیگر در شادآباد منطقه 18 را در نظر بگیرید که این یک میلیارد و 720 میلیون تومان فروخته می شود و باید قیمت هر متر را 36 میلیون و 500 هزار تومان حساب کنیم. یعنی فروشنده قیمت پیشنهادی خود را حدود 30 درصد بیشتر از ارقام رسمی دی ماه سال گذشته اعلام کرده است. جالب اینجاست که تقسیم بندی مورد بحث ما هیچ امکاناتی جز انبار ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید