مقایسه گوشی های شیائومی و اپل

اگر ۲ برند فوق را به‌خوبی بشناسید زمانی که بخواهید یک گوشی لوکس بخرید، بدون شک به سراغ محصولات پرچم‌دار اپل خواهید رفت. اما اگر بخواهید یک گوشی هوشمند اقتصادی و کاربردی بخرید برند شیائومی را انتخاب خواهید کرد. اما زمانی که هدف اصلی شما انتخاب بهترین و کاربردی‌ترین تلفن همراه هوشمند براساس شرایط و نیازتان باشد، با این سوال که اپل بهتره یا شیائومی مواجه می‌شوید. پس برای آنکه بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید، باید مدل‌های مختلف این دو برند آمریکایی و چینی را با یکدیگر مقایسه کنید.

گوشی‌های اپل در حال حاضر محبوب‌ترین گوشی موبایل جهان لقب گرفته اند. با خرید موبایل آیفون تنها یک گوشی موبایل نخواهید داشت بلکه یک دوربین حرفه‌ای برای عکاسی و فیلم‌برداری با امکانات فوق‌العاده دیگر در اختیار دارید. با خرید گوشی آیفون اپل به معنای واقعی خاص بودن را تجربه خواهید کرد.

اما برخلاف تصور کسانی که روی برند اپل تعصب دارند و معتقد هستند که در مقایسه گوشی اپل و شیائومی، اپل برنده بی‌رقیب میدان است، باید گفت که برند شیائومی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و اکنون گوشی‌های پرچم‌دار آن نظیر شیائومی 13ultra، Xiaomi 12 Ultra، Xiaomi 13 Pro، Mi Mix Fold2، Black Shark 5 Pro، از جمله رقیب‌های قدر گوشی‌های پرچم‌دار آیفون هستند.

حتی در برخی موارد گوشی‌های این برند تازه متولد شده چینی از آیفون پیشی گرفته و در مقایسه شیائومی و اپل جایگاه بهتری کسب کرده‌اند. در ادامه ما به سراغ مقایسه گوشی های اپل و شیائومی (2023) رفته‌ابم.

مقایسه دوربین گوشی های اپل و شیائومی

به‌طور کلی شیائومی یک برند دوربین محور بوده و اکثر گوشی‌های هوشمند این برند در سری‌های مختلف نسبت به مدل‌های هم‌رده خود دوربین‌های کاربردی‌تری دارند. چینی‌ها برای شیائومی ۱۳ اولترا یا به‌عبارت دیگر گوشی پرچم‌دار خود، بهترین دوربین گوشی هوشمند را انتخاب کرده‌اند. بنابراین می‌توان گفت که پیشرفته‌ترین دوربین‌های یک گوشی هوشمند حال‌حاضر برای این محصول تعبیه شده است.

اپل هم در بخش دوربین، بهترین گوشی‌ها را روانه بازار کرده و تا چند سال پیش در بخش‌های مختلف، مخصوصا فیلم‌برداری نسبت به رقبای اندرویدی خود برتر بود. اما امروزه بین گوشی‌های آیفون و برخی رقبای اندروید آن‌ها نظیر xiaomi 13 ultra  در بخش دوربین رقابت بسیار تنگاتنگی وجود دارد.‌

دیگر برخلاف گذشته با مقایسه گوشی اپل و شیائومی از نظر دوربین نمی‌توان به‌راحتی قضاوت کرد. در ادامه برای بررسی دقیق‌تر کیفیت و عملکرد دوربین آن‌ها با ما همراه باشید.

Picture2 خبر خاکستری

دوربین سلفی

در پنل جلویی شیائومی 13 ultra یک حسگر ۳۲ مگاپیکسلی مجهز قرار دارد که امکان ثبت تصاویر پرتره را هم به شما می‌دهد. با  تکنیک پنینگ ۴ به ۱ می‌توانید، توسط دوربین سلفی این گوشی تصاویر‌ ۸ مگاپیکسلی با رنگ‌های خوب، جزییات بالا و اکسپوژر مناسب بگیرید.

در پنل جلویی گوشی آیفون ۱۵ پرومکس یک دوربین سلفی با لنز 23 میلی‌متری و سنسور 12 مگاپیکسل تعبیه شده است و دیافراگم آن روی F/1.9 قرار دارد. این دوربین از لرزشگیر اپتیکال و فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند و ۲ زاویه دید که شامل حالت واید 12 مگاپیکسلی و حالت زوم 7 مگاپیکسلی است را در دسترس دارد. عکس‌هایی که با دوربین سلفی‌ این گوشی ثبت می‌شوند، بسیار باکیفیت بوده و دارای جزئیات بالایی هستند و همچنین هیچ‌گونه نویزی در آن‌ها دیده نمی‌شود.

Picture3 خبر خاکستری

مقایسه گوشی های شیائومی و اپل بر اساس ویژگی

در ادامه مطلب محصولات پرچمدار اپل و شیائومی را از جنبه‌های مختلف با یکدیگر مقایسه کرده و تفاوت‌های موجود در بین آنها را به صورت جزئی‌تر بررسی خواهیم کرد.

کیفیت ساخت گوشی

باید گفت که محصولات پرچمدار هر دو برند کیفیت ساخت بسیار خوبی دارند. ولی آیفون ۱۳ به دلیل پشتیبانی از گواهیIP68  و برخورداری از مقاومت بالا در برابر رطوبت و نفوذ آب و همچنین ارگونومی بهتر از این نظر نسبت شیائومی 12 پرو بهتر است.

البته پرچمدار آخرین نسل شیائومی یا به عبارت دیگر شیائومی 13 ultra نیز از استاندارد IP68 پشتیبانی می‌کند. منتهی در عمق ۶ متری آب در مقایسه با آیفون ۱۳ دوام کم‌تری دارد و فقط تا یک ساعت و نیم می‌تواند مقاومت کند. از طرف دیگر فریم پرچمدار نسل 15 آیفون از جنس تیتانیومی بوده و همین عامل سبب شده است که نسبت به نسل 13 خود ساختاری مستحکم‌تر و وزن سبک‌تری داشته باشد.

پنل پشتی شیائومی ۱۳ اولترا از جنس چرم است و این ویژگی طراحی پنل پشتی آن را تا حدود زیادی شبیه دوربین‌های حرفه‌ای کرده است. ولی در قاب پشتی آن یک ماژول دوربین دایره‌‌ای شکل با ابعاد و برآمدگی بالا وجود دارد و ممکن است همه کاربران نسبت به این ویژگی حس خوبی نداشته باشند. فریم این تلفن همراه ضخامت مناسبی دارد و از جنس آلومینیوم است. خلاصه کلام در مقایسه گوشی اپل و شیائومی از نظر کیفیت ساخت می‌توانیم گوشی اپل را برنده این رقابت معرفی کنیم.

عمر باتری

شیائومی ۱۳ اولترا مجهز به یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع است که به صورت سیمی با توان ۹۰ وات شارژ شود. شرکت شیائومی آداپتور شارژ این گوشی را به همراه خود دستگاه درون کارتن بسته‌بندی آن قرار داده است.

پس با خرید گوشی شیائومی 13 ultra دیگر لازم نیست هزینه جداگانه‌ای بابت خرید آداپتور پرداخت کنید. با آداپتوری که به همراه این گوشی اولترا شیائومی ارائه می‌شود، می‌توانید باتری 5000 میلی‌آمپر آن را فقط در طول ۳۵ دقیقه به‌طور کامل شارژ کنید که این قابلیت واقعاً فوق‌العاده است.

Picture4 خبر خاکستری

اما آیفون ۱۵ پرومکس مجهز به یک باتری ۴۸۵۲ میلی‌آمپر-ساعت است که به صورت سیمی با توان ۳۰ وات شارژ می‌شود. از طرف دیگر همانند گذشته آداپتور شارژر به همراه دستگاه ارائه نمی‌شود. بنابراین پس از خرید این دستگاه باید هزینه دیگری نیز برای خرید آداپتور ۳۰ واتی آن پرداخت کنید.

از نظر شارژ بی‌سیم نیز شیائومی در جایگاه بهتری قرار دارد. زیرا گوشی اولترا شیائومی 13 به‌صورت بی‌سیم با توان ۵۰ وات شارژ می‌شود. اما آیفون 15 پرومکس با توان ۱۵ وات قابل شارژ است.

قدرت پردازشی و سرعت اجرا

گوشی‌های آیفون‌های پرو و پرومکس آیفون 15 از تراشه A17 پشتیبانی می‌کنند و 2 محصول فوق اولین و همچنین تنها گوشی همراه هوشمندی هستند که از معماری ۳ نانومتری بهره می‌برند. توان پردازشی تراشه A17 در مقایسه با نسل قبلی خود یا تراشه A16 بالاتر و مصرف انرژی آن کمتر است. این ویژگی به‌صورت مستقیم روی طول‌عمر باتری دستگاه تاثیر گذاشته و عمر باتری را بالاتر می‌برد.

پردازنده شیائومی ۱۳ اولترا از تراشه اسنپدراگون ۸ پشتیبانی می‌کند و معماری ۴ نانومتری دارد. از اینرو قدرت پردازش آن نسبت به تراشه اپل ضعیف‌تر است. اما عملکرد پردازش گرافیکی آن تقریبا مشابه با پرچمدار نسل 15 آیفون بوده و قدرت بالایی برای پردازش فایل‌های دارد. سقف رم شیائومی ۱۳ اولترا ۱۶ گیگابایت و سقف رم دستگاه‌های نسل 15 آیفون ۸ گیگابایت است. همچنین حافظه هرکدام از دستگاه‌های فوق را می‌توانید تا سقف ۱ ترابایت افزایش دهید.

قیمت

از نظر قیمت باید گفت که تنوع قیمت محصولات شیائومی بسیار بالاتر بوده و همچنین گوشی‌های پرچمدار این برند در مقایسه با گوشی‌های پرچمدار قیمت مناسب‌تری دارند.

به‌عنوان مثال شیائومی ۱۳ پرو با قیمت تقریبی ۸۹۰ دلار در بازار به فروش می‌رسد. قیمت 890 دلار برای یک پرچمدار تمام عیاری نظیر این محصول واقعاً چشمگیر بوده و افراد زیادی قدرت خرید آن را دارند. اما آیفون 15 پرومکس با قیمت 1200 دلار به فروش می‌رسد.

می‌توان نتیجه گرفت که از اصلی ترین تفاوت‌های موجود بین گوشی‌های برندهای شیائومی و اپل قیمت بوده و در مقایسه گوشی اپل و شیائومی از نظر قیمت برنده شیائومی است. پس اگر به دنبال خرید گوشی خوش قیمت و کاربردی هستید، ما بدون هیچ تردیدی خرید گوشی شیائومی را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید