ملکه بهشت


ساعت: 11:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۳
کد خبر: 1821462

حضرت خدیجه سلام الله علیها بهترین حتی چهار بانوی بهشتی است و باید او را ملکه بهشت ​​نامید; او که تا آخر عمر اشک و درد دل پیامبر اکرم (ص) را ریخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ؛ غرور زن و سرمایه آفرینش حضرت خدیجه کبری از چنان عظمت معنوی برخوردار است که خداوند بارها به واسطه فرشته وحی به او سلام کرده و او را برجسته ترین بانوی بهشت ​​و حتی برترین برگزیده بهشت ​​معرفی کرده است.

این بانو از چنان توانایی برخوردار بود که به همسری پیامبر خاتم و اعظم برگزیده شد. حد شایستگی او فراتر از حدی است که امام شد و کوثر از او متولد شد.

برخی از خصوصیات حضرت خدیجه علیها السلام را می توان چنین برشمرد: او اولین مسلمان بود.

او یاور واقعی پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) بود; هر بار که رسول خدا از آزار مشرکان اندوهگین می شد، خدیجه او را دلداری می داد و بار مشکلات را از او می زداید و آزار و اذیت مردم را برای او آسان می ساخت.

خدیجه با پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم همراه با علی (ع) نماز خواند در حالی که در روی زمین جز سه نفر مسلمان نبود.

او اولین همسر رسول خدا بود و تا زمانی که رسول خدا در قید حیات بود، با زن دیگری ازدواج نکرد.

پیامبر پیش از باردار شدن خدیجه علیهاالسلام به فاطمه علیهاالسلام پیغام داد: «…خداوند هر روز بارها در محضر بزرگ ترین فرشتگانش به تو افتخار می کند».

او را به خاطر پاکدامنی و پاکی در عصر جاهلیت «طاهره» می نامیدند.

او زنی دوراندیش و فاضل، صبور و با ملاحظه، با عزت و عظمت خاص بود. خانواده ای عزیز و محترم داشت. او یکی از زیباترین زنان قریش بود.

حضرت خدیجه سلام الله علیها و جنیان به چنان درجه ای از تزکیه و تهذیب نفس رسیده است که تمام هستی خود و جهان و مافیا را وقف یاری پیامبر خاتم در نشر و نشر پیام های آسمانی کرده است. او چنان در جهاني شدن اسلام غوطه ور بود كه دغدغه اصلي او حفظ سلامت پيامبر و توفيق آن حضرت بود. او با تمام خدماتی که به اسلام داشت و تحمل مشکلات فراوان در انتقال رسالت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، نگران قبر و روز قیامت بود و خداوند به احترام و یادش او را به «ملکه بهشت» مژده داد. «همسر پیامبر در بهشت.
حضرت خدیجه سلام الله علیها حجت بزرگ خداوند برای هدایت و نجات بشر در تمام اعصار برای همه نسل ها است و نسل حاضر به ویژه دختران و زنان جامعه امروز ما هم نام و هم راه و رسم خود را مدیون هستند. به زندگی با حجاب و حجاب و سبک زندگی باید برای این نمونه برجسته به خدا رحم کرد. مواظب باشیم از پیروی از این الگوی برجسته عقب نمانیم و فریب نخوریم که چیزی جز پشیمانی و تباهی ندارد. درود بر یاران مخلص حضرت خدیجه ملکه بهشت ​​و پیامبر اکرم خاتم.

زهرا گلمی; کارشناس مسائل دینی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید