ملی پوشان پاداش جام جهانی را پس دادند!

برد مقابل ولز آنقدر مهم بود که پای وزیر ورزش را به اردوی تیم ملی باز کرد. او در چند نوبت با مهدی تاج، ملی پوشان و کارلوس کی روش صحبت کرد تا برای بازی برگشت با روحیه مضاعف وارد زمین شود و ولز را به هر قیمتی پیش بیاورد. اتفاقی که افتاد و وزیر ورزش تلاش کرد به وعده هایش عمل کند.

وعده های وزیر ورزش مشخص بود و خیلی زود خبر به ایران رسید. بازیکنان تیم ملی که بعد از حدود یک سال حق امتیازی برای کسب رتبه در جام جهانی دریافت نکردند با تایید وزیر ورزش به آرزوی خود رسیدند و البته در آستانه بازی با آمریکا. 15 هزار دلار نیز اهدا شد. اتفاقاً همه آنها در جام جهانی به مرحله یک هشتم نهایی راه پیدا کردند و مقابل آمریکا پیروز یا مساوی کردند.

ملی پوشان پاداش جام جهانی را پس دادند!

پس از شکست یک بر صفر مقابل آمریکا، دریافت حواله واردات خودروی خارجی به ایران جنجال زیادی به پا کرد. بسیاری از ورزشکاران در رشته های مختلف لب به اعتراض گشودند و مدعی شدند که چرا چنین جایزه ای فقط به بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران تعلق می گیرد. با این حال بازیکنان تیم ملی همان طور که قبلاً وعده داده بودند، پاداش صعود به جام جهانی 2022 را دریافت کردند. اتفاقی که در سال 2014 افتاد و بازیکنان تیم ملی در آن زمان نیز اجازه واردات خودرو را پیدا کردند.

پس از این اعتراضات که مربوط به حوزه خاصی نیست و بیشتر ورزشکاران به او انتقاد می کردند، حکایت های جالبی از دریافت حواله پولی از بازیکنان تیم ملی فوتبال به گوش می رسید. به نظر می رسد تاریخ این حواله ها حدود دو سال پیش است و باید بررسی دیگری روی آنها انجام شود. روند به روز رسانی تاریخ موضوع مهمی است که مشخص نیست انجام می شود یا خیر.

از طرفی حواله وجه هنگام واردات خودروی خارجی نیز دارای یادداشت هایی است که هزینه آن را کاهش می دهد. به نظر می رسد حواله ای که به بازیکنان تیم ملی داده شده این یادداشت ها را ندارد و شامل موارد زیادی نمی شود. بنابراین تفاوت چندانی بین داشتن این انتقال و نداشتن آن وجود ندارد. به همین دلیل برخی از بازیکنان تیم ملی معتقدند اتفاق خاصی در این مورد نیفتاده است و دریافت این انتقال پول نمی تواند مشکل مهمی در بین بقیه ورزشکاران باشد و صدای اعتراض خود را بلند کنند.

حتی برخی بازیکنان پا را فراتر گذاشتند و عنوان کردند که این حواله پول را به سایر ورزشکاران می دهند تا ثابت کنند اتفاق عجیبی برای فوتبالیست ها نیفتاده است. با در نظر گرفتن این مسائل باید گفت که ملی پوشان از زمان دریافت حواله و جلوتر دیدن رقبای سایر رشته ها بیش از آن که منتفع شده اند، متضرر شده اند. معضلی که کل جامعه را درگیر کرده و فوتبالیست ها را در شرایط عجیبی قرار داده است.

دیدگاهتان را بنویسید