ممنوعیت فروش سبد، نقدی و تعلیق فروش دارو


ساعت: 13:35
تاریخ انتشار: 1301/09/12
کد خبر: 1915324

با توجه به ابلاغ رئیس سازمان غذا و دارو به کلیه شرکت های پخش دارو؛ فروش دارو با استفاده از روش‌های نامتعارف مانند ایجاد سبد دارویی و روش‌هایی که منجر به هرگونه تبعیض بین داروخانه‌ها در زمینه تهیه داروهای مورد نیاز آنها شود، ممنوع است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با توجه به ابلاغ رئیس سازمان غذا و دارو به کلیه شرکت های پخش دارو؛ فروش دارو با روش‌های غیر متعارف مانند ایجاد سبد دارویی (فروش سهمیه و داروهای خاص در مقابل خرید سایر داروها) و استفاده از روش‌هایی که منجر به هرگونه تبعیض بین داروخانه‌ها در زمینه تهیه دارو می‌شود. داروهای مورد نیاز آنها ممنوع است.

در متن این اطلاعیه آمده است: «طبق گزارش‌های دریافتی از معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و برخی نهادهای نظارتی مبنی بر فروش سبد، فروش نقدی و توقف فروش دارو توسط برخی از شرکت‌های پخش، مستند به ماده ۲۹ به اطلاع می‌رسانیم. قانون تعزیرات حکومتی در امور بهداشتی و درمانی و بند 4 ماده 8 آیین نامه تاسیس و فعالیت شرکت های پخش فرآورده های بهداشتی که در آن آمده است: «فروش دارو به روش های غیر متعارف مانند ایجاد سبد داروها (فروش داروهای سهمیه‌ای و (به‌ویژه خرید سایر داروها) یا روش‌هایی که منجر به هر نوع تبعیض بین داروخانه‌ها در زمینه تهیه داروهای مورد نیاز آنها شود ممنوع است و به بند 6 ماده 9 اشاره دارد. از آیین نامه مذکور به دلیل توقف فروش و عدم تخصیص انبار دارو به عنوان یک کالای استراتژیک و کالاهای مورد نیاز مردم علیرغم وجود مجوزهای لازم تخلف محسوب شده و موجب اختلال در زنجیره تامین دارو می شود و در صورت مشاهده و یا دریافت سیگنال های مستند تخلف در خصوص موارد فوق از طریق مراجع قضایی اطلاع رسانی خواهد شد. . پیگیری و برخورد قانونی لازم انجام خواهد شد.»

دیدگاهتان را بنویسید