منطق برهم زدن آرامش مردم مازندران چیست؟


ساعت: 08:46
تاریخ انتشار: 1401/01/31
کد خبر: 1823306

چرا مردم مازندران همیشه باید نگران باشند و نتوانند شاهد مسئولان با انگیزه ای باشند که ثبات و امنیت پاسخگویی را بر بام خدمت خود دارند و در روز معرفی یک مسئول، ابزار اخراج آن کارمند را تزریق می کنند و تزریق التهاب به مردم؟!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ؛ کمتر از یک ماه از انتصاب ماجراجویانه استاندار مازندران نگذشته بود که یکی از رسانه های مازندران گمانه زنی هایی مبنی بر انتصابات و تغییرات جدید در دولت منتشر کرد که از جمله آنها می توان به استانداران و استاندار مازندران اشاره کرد که حتی نام معاون استاندار از استان دیگری را نیز مطرح کردند. یکی از معاونین استاندار نیز می باشد. در این زمینه توجه به چند نکته ضروری است.

در انتخابات باید به نتیجه آتشین مازندران توجه داشت که آیا خادم مردم انتخاب می شود یا …، سپس انتصابات ادامه سلسله دغدغه های مازندرانی ها را ادامه می دهد که آیا مسئولان انتصابی از توانایی ها و استعدادها شناخت کافی و کافی دارند یا خیر. مهم اینه که مدیریت درستی داشته باشن که دور نزنن و روی صفحه شطرنج دیگران نرفتن یا نه؟

آیا کارمندان دولت به وجود نیروهای شایسته بومی به ویژه در مازندران که منشأ و مهد تربیت نیروهای شایسته برای مدیریت در سطح کشور است توجه خواهند کرد یا افرادی از سایر نقاط را مسئول این استان می دانند؟ مازندران.

از این نکات که بگذریم، نباید از این نکته غافل شد که یکی از دلایل عقب ماندگی و محرومیت مازندران، بی ثباتی معاون نخست وزیر در این استان است و امید است فرصت چندانی برای برنامه ریزی اساسی برای نقد توانایی های ذاتی این استان نداشته باشد. استان؛ اگرچه علاوه بر این بی ثباتی مسئولیت ها، ضعف استانداران انتصابی در عدم برنامه ریزی راهبردی نیز شدید بود، اما هدف از این نوشتار انتشار اخباری مبنی بر تغییر وزرا و استانداران به ویژه استاندار مازندران می باشد که در این خصوص می باشد. حواشی را در حین کار، کار و کار ایجاد می کند این نگرانی های جدیدی را ایجاد می کند که هیچ فایده ای برای این نوع انتشار اخبار ندارد!

اینکه آقای رئیس جمهور همواره در ارزیابی های خود تغییراتی را در سطوح مختلف انجام داده است که باید منویات خود را اجرا کند. شکی نیست و این حق رئیس جمهور است که از این حق برای ارتقای نظام اجرایی استفاده کند که بحمدالله آیت الله رئیسی موظف است چهره به چهره این کار را انجام دهد، اما سوال اینجاست که چرا برخی باید فضای کشور و فضای کشور را ملتهب کنند. استان پیش روی رئیس جمهور است تا روند خدمت رسانی دچار چالش و حواشی شود. عذرخواهی از اطلاع رسانی رسانه های مروج التهاب اصلا منطقی و قابل قبول نیست، زیرا اگر این خبر اتفاق بیفتد و تغییرات توسط دولت اجرایی شود یا سخنگوی دولت اعلام کند، می تواند در جریان قرار گیرد.

اگر علاوه بر نگرانی رئیس جمهور از عزل و نصب و تا رسیدن به تصمیم نهایی، برخی رسانه ها بخواهند دائماً این نگرانی ها را به گوش مردم برسانند، پس چه زمانی مردم به آرامش می رسند؟ افرادی که آقای رئیس جمهور یا مسئول دیگری برای بهبود روند خدمات رسانی، چه رایزنی هایی با چه افرادی دارند که برخی رسانه ها همیشه می خواهند تنور را روشن کنند، چه سودی دارند؟ و اینکه آیا وضعیت اقتصاد و فرهنگ در حال بهبود است؟

بنابراین نباید به بهانه تغییر و تحول، آرامش مردم و محیط کار و خدمات دستگاه های دولتی برهم خورد. کسانی که در این کار پافشاری می کنند بدون شک ماموریت دارند فرد یا افرادی را برای تصدی پست های مسئولیت معرفی کنند و قطعا برای اجرای این دستور کار معاملاتی انجام می شود که شاید آرمان انقلاب و شهدا در این معاملات نباشد. اظهاراتی هستند که در صورت لزوم می توان آنها را بیان کرد.

اجازه دهید رئیس جمهور و وزیر کشور فراتر از توطئه ها و دسیسه ها بر اساس قضاوت کارشناسی قضاوت کنند و افراد شایسته ای را عادلانه و شایسته در پست ها و استانداری مازندران منصوب کنند تا فضای جامعه آلوده آشفته و ملتهب نشود. .

محمد فاطمی; کارشناس مسائل سیاسی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید