من از اسکوچیچ انتقاد داشتم، اما این کار موثر بود

زمان: 19:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۷
کد خبر: 1806566

مربیان تیم های فوتبال صنعت مس و نفت اظهار نظر کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا منصوریان پس از تساوی 2 بر 2 نفت آبادان و مس رفسنجان در دیداری دوستانه با خبرنگاران در خصوص آخرین شرایط مالی و فنی تیمش گفت: تیم ما به یاری خدا 30 درصد از قراردادهای خود را با این تیم پرداخت کرد. کمک شرکت پالایش . امیدواریم بخواهیم جریان نقدی دیگری داشته باشیم و درآمد بچه ها را به 60 درصد برسانیم. تا قبل از پایان بهمن ماه این اتفاق می افتد و بعد از عید نیز پرداختی دیگر از طریق وزارت نفت و وزارت ورزش خواهیم داشت.
وی ادامه داد: 7-8 روز شکست خوردیم و این کار را سخت می کند. می خواهم صنعت نفت را از نظر روحی، روانی، فنی و بدنی آماده کنم. وقتی بچه ها پول ندارند نمی توانند خوب تمرین کنند و آسیب ببینند. تجربه 10-15 سال اخیر نشان می دهد که بدون پول روح بازیکن در اختیار کادر فنی نیست. اما تیم ما اکنون در تعادل است.
سرمربی تیم فوتبال نفت آبادان خاطرنشان کرد: یک هفته از یک بازی بسیار مهم با تراکتورسازی فاصله داریم. امیدوارم ضمن ریکاوری روحی و جسمی آمادگی بسیار خوبی داشته باشیم چون تراکتور حریف سالم است.
منصوریان درباره برنامه های نقل و انتقالاتی تیمش و مطرح شدن نیما میرزازاد به عنوان قائم مقام احمد گوهری در نفت آبادان توضیح داد: احمد گوهری ما را ترک کرد و برای او آرزوی موفقیت داریم. کادر فنی و مربی دروازه بان های ما به این نتیجه رسیدند که نیما میرزازاد را بیاوریم و باشگاه برای جذب او برای رقابت با فرزین گروسی به سپاهان نامه فرستاد. ما هم از فرزین خیلی راضی هستیم. او و احمد گوهری در نیم فصل اول کیفیت، صبر و استقامت خوبی از خود نشان دادند. ممکن است در داخل دروازه خریدی داشته باشیم زیرا یک جواهر را گم کرده ایم.
وی افزود: در قسمت دوم کارمان ممکن است خرید دیگری داشته باشیم که قطعا بازیکن خوزستانی خواهد بود. به جز این دو خرید نمی توانیم خرید زیادی داشته باشیم. از بیرون می بینید که صنعت نفت پول زیادی ندارد. خدا را شکر جوانان ما هم خوب هستند و یکی از مشکلات ما انتخاب 20 نفر اصلی است.
سرمربی تیم فوتبال نفت آبادان به مناسبت اظهارات نایب رئیس هیئت مدیره این باشگاه مبنی بر تلاش برای ایجاد درآمد پایدار برای صنعت نفت و اینکه آیا چنین چیزی محقق خواهد شد، گفت: 100 درصد امکان پذیر است”. راس هرم وزارتخانه و چهار معاونت در وزارتخانه به دنبال مشکل هستند تا تیم ما و نفت مسجدسلیمان از سال آینده درآمد ثابتی داشته باشند. از سال آینده حدود 80 میلیارد.
منصوریان در مورد تقابل اخیر دراگان اسکوچیچ و فرهاد مجیدی بر سر عدم استفاده از سیاوس یزدانی در تیم ملی و دو قطبی ایجاد شده بین آنها، پاسخ داد: نظری ندارم چون در حوزه من نیست. من هیچ اجباری در مورد عملکرد سرمربی ملی پوش و فرهاد مجیدی ندارم. ما توانایی مراقبت از نفت آبادان را داریم. اگر برای این تیم 24 ساعت وقت بگذاریم کم می کنیم. سعی می کنم وارد این حوزه ها نشوم. اگر زمانی منتقد دراگان اسکوچیچ بودم، به این دلیل بود که او نگران وضعیت تیم ملی بود، اما خوب کار کرد و خدا را شکر کرد.
وی در خصوص استفاده از مهدی زبیدی در نیمه دوم نشست روغن و عسل رفسنجان گفت: آقایی که گفتم اهل استان خوزستان است، مهدی زبیدی است. ما او را تماشا می کنیم چون سال گذشته بازیکن ما بود اما مصدوم شد. حال او خوب است و در صورت خوب بودن تست های بدنی از این بازیکن استفاده خواهیم کرد. زبیدی قطعا فوتبالیست خوب و باتجربه ای است، در واقع ما از تیم خود نیرو می گیریم و اگر با کادر فنی نتیجه مثبتی کسب کنیم، قطعا او را به صنعت نفت اضافه می کنیم.
سرمربی نفت آبادان در مورد موضوع خبرنگار فارس از نظر بودجه صنعت نفت جاه طلب است اما آیا در نیمه دوم چنین هدفی را دنبال می کند؟ وی تصریح کرد: من یکی از مربیانی هستم که در همه بازی ها برنده می شوم. من به زمین می روم. البته راه برد من این است که یک بازی معکوس انجام دهم و در 15-10 دقیقه آخر روی حریف تمرکز کنم، اما گاهی ممکن است از ابتدا به سر و صورت تیم حریف ضربه بزنم. به این ترتیب تیم مقابل را برای برد فشار می آوریم. به بچه ها گفتم نباید غرور کاذب داشته باشیم، بلکه نیازهای شما زیاد باشد.

صنعت نفت تیم بسیار خوبی است که اگر بخشی از آن را از دست بدهیم به مشکلات مالی مربوط می شود. اما از نظر فنی بچه های ما با تجربه هستند.
منصوریان ادامه داد: باید قدم به قدم فکر کنیم، به بچه ها گفتم 14 بازی حذفی پیشرو داریم. تصور کنید در یکی از این مسابقات از یک تورنمنت بازنده حذف شوید. من واقعا به تیم خودمان امیدوار هستم، زیرا در آبادان فضای یکپارچه وجود دارد.
وی در خصوص تاخیر در شروع تمرین نفت آبادان و تاثیر او در بازی تراکتورسازی گفت: مهمترین مشکلی که در تیم ما رخ می دهد این است که یک نفر برای همه می جنگد و همه برای یک آبادان. فرم تیم صنعت نفت تغییر چندانی نکرده است. جا دارد از تیم مس رفسنجان علی علیزاده، محمد ربیعی و کادر فنی این تیم برای برگزاری دیدار دوستانه امروز تشکر کنم. ما اکثر بازی های دوستانه خود را با یک تیم انجام می دهیم چون هیچ نگرانی و مشکلی نداریم نتیجه بازی دوستانه برای هر دو طرف مهم نیست.
سرمربی سابق تیم تراکتورسازی با خبرنگاران شوخی کرد و توضیح داد: الان 6 خبرنگار دارم که با 60 رسانه ارتباط دارند. به این ترتیب می خواهم از فدراسیون فوتبال در پرونده تراکتورسازی حقم را بگیرم. من با تبریزی ها و هواداران این تیم مشکلی ندارم. ما یک سال در تبریز مهمان بودیم و خیلی ما را دوست داشتند، اما دوستان ما نباید از این شاخه به آن شاخه بپرند، زیرا ما رای قطعی و لازم الاجرا داریم.
منصوریان افزود: دوستان بدهی خود را به خارجی ها تسویه کرده اند اما حکم الزام آور ما را تسویه نکرده اند. نرود. باید طبق رای نهایی به ما پول بدهد. اگر این کار را نکند، نمی تواند بازیکنی بگیرد. اولین بار است که چنین چیزی می گویم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا به بازی منتخب سرخ ها و ستارگان دعوت شده و گلایه برخی از پیشکسوتان از دعوت نشدن به این دیدار، پاسخ داد: در تیم 98 چون هنوز سالم هستم. البته غیبت علی دایی مارکت این مسابقه را به هم زد. البته لازم نیست شرایط به گونه ای باشد که برای فلانی اتفاقی بیفتد و بعد مجبور به رقابت شویم. به محمدرضا مهدوی گفتم تیم 98 باید هر ماه بازی کند. اجازه دهید حامیان مالی بیایند و برای اجرای این بازی آزادی اجباری برای زندانیان، یتیمان و هزاران شغل دیگر هزینه کنند. مردم با این تیم خاطرات خوشی دارند اما برخی از دوستان هم گلایه کردند.
بازیکن سابق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: شکایت بهنام سراج را دریافت کردم. او اکنون سرمربی نفت آبادان است و در گذشته بازیکن تیم 98 بود و با دعوت سید ابراهیم تهامی باید به این دیدار دعوت می شد. تیم 98 عقبه خوبی دارد و بخشی از آن تیم به جام ملت های امارات 96 برمی گردد، ما یک گروه حدودا 40 نفره هستیم اما باید هر ماه چنین بازی هایی انجام شود. خدا علی انصاریان و مهرداد میناوند را بیامرزد اما بازی های 98 را رها کنید تا پول در بیاورید و کمک کنید. از جامعه

محمد ربیع در خصوص شرایط تیم فوتبال مس رفسنجان گفت: سعی کرده ایم به گونه ای برنامه ریزی کنیم که شکل و شمایل سازمان لیگ را داشته باشد. بازی سیزدهم و هفدهم را انجام دادیم.
وی افزود: امروز (در بازی دوستانه مقابل نفت آبادان) تیم کمی خسته بود زیرا در تعطیلات نیم فصل باید شوک بدنی در برنامه های تمرینی می دیدیم. ریتم مناسب در فرصتی که تا بازی داریم. فقط زمانی که اجازه داشتیم به بچه ها شوک آموزشی بدهیم. به همین دلیل امروز تیم را سنگین‌تر و خسته‌تر دیدم. باید جلو برویم و ببینیم چه می شود.
سرمربی کپر رفسنجان در خصوص اینکه با توجه به بازی ها و نتایج نیم فصل انتظارات از این تیم بیشتر شده است، گفت: به این سوال خیلی پاسخ داده ام. انتظارات نسبت به فرم و نحوه بازی تیممان و نتایج را می دانم، اما ما فقط به ارتقای کیفیت، انجام وظیفه و اینکه بتوانیم از بازی به بازی دیگر حرکت کنیم، فکر می کنیم. امیدوارم همینطور به ما نگاه کنند و از ما انتقاد کنند. کپر رفسنجان به عنوان تیمی که دومین سال حضور خود در لیگ برتر را سپری می کند، توانسته بخشی از خود را به لحاظ شخصیتی و جایگاهی در فوتبال کشور به نمایش بگذارد.

ربیعی در مورد اینکه آیا خریدهای دیگری برای تقویت تیم در پنجره زمستانی دارند یا خیر، گفت: در سه سالی که مس رفسنجان را بر عهده داشتم سعی کردم برنامه هایم را با ریتم جلو ببرم.به عنوان مثال، نداشتیم. اردوی میان فصل در کمپ ابتدای فصل. در نیم فصل دوم بودجه و هزینه ای برای جذب بازیکن نداشتیم و در ابتدای فصل با همین بودجه آمدیم.
وی افزود: از زحمات مهدی کیانی برای تیم تشکر می کنم، اما چون مشکلات شخصی داشت و به دلیل شرایط خانوادگی مجبور به رفتن به تبریز شد، حاضر به جدایی شدیم.در همین پست هم بازیکنی را منصوب کردیم. یعنی بدون کوچکترین تغییری وارد نیم فصل دوم می شویم چون الان به ثبات نیاز داریم و این چیزی است که الان می تواند به مجموعه ما کمک کند.
سرمربی رفسنج گفت: مطمئناً اگر روزی نیاز به تغییرات زیادی را دیدید، بازیکن جذب خواهید کرد اما اکنون به ثبات نیاز داریم. امیدوارم فرمی که داریم بتواند در نیم فصل هم روندی مشابه نیم فصل اول برای ما داشته باشد. همانطور که می دانم شرایط در نیم فصل دوم بسیار متفاوت است. برنامه ریزی و هدف گذاری در تیم مس رفسنجان باید با شیب مناسب ادامه یابد. اگر فکر کردن به این تیم غیر طبیعی و بی پروا باشد، شاید کپر رفسنجان یکی از آن تیم هایی باشد که خیلی زود و خیلی زود از صحنه محو خواهد شد. برنامه من این است که از این اتفاق جلوگیری کنم.
خاخام در خصوص انتقاداتش از حضور امید نورافکن به عنوان مدافع میانی در تیم ملی که واکنش فرهاد مجیدی را در پی داشت و برخی دوقطبی های مجیدی و اسکوچیچ، گفت: اصل اول سرمربی است. او یک رهبر، مسئول و مسئول است. او مطمئناً می تواند تصمیم بهتری بگیرد. ما که دور هستیم و این جایگاه را در تیم خود داریم، قطعا باید درک متقابل و درستی از سرمربی ملی داشته باشیم.
وی افزود: می‌خواهم بگویم کار اسکوچیچ از نظر خودش درست بود، او باید چیزی برای بازی کردن برداشته باشد، اما اگر بخواهیم با توجه به اینکه در مقابل فضای باز قرار داریم در لیگ ظاهر شویم. گستره بازیکنان کشور در بحث ملی” وی افزود. اگر من جای شما بودم سعی می کردم از دفاع وسط تخصصی در این پست استفاده کنم. ربطی به درست یا غلط بودن کار اسکوچیچ ندارد. این یک شخصی است. فکر می کنم و ربطی به دوقطبی بودن ندارد، من اصلا نمی توانم در مورد این موضوعات اظهار نظر کنم.
سرمربی رفسنج گفت: من مسئول تیمم هستم. اسکوچیچ مسئول پروژه ملی است. مجیدی حتما در مورد علایق و مشکلات روحی و روانی و شخصی تیمش صحبت کرده است، سعی کردم نظرم را در این مورد بیان کنم. اگر باشم، سعی می کنم از دفاع وسط تخصصی استفاده کنم، اما اسکوچیچ قطعا برنامه، برنامه و ایده ای داشت که این انتخاب را انجام داد. خوشبختانه تیم ملی هم برنده این مسابقه شد.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید