ستاره خارجی یحیی: از عربستان هم پیشنهاد داشتم اما پرسپولیسی بودم

ستاره خارجی یحیی: از عربستان هم پیشنهاد داشتم اما پرسپولیسی بودم

گیورگی گلسیانی همچنان تنها خرید خارجی پرسپولیس در این فصل است که اعتماد یحیی گل محمدی را در خط دفاعی جلب کرده و احتمال می رود در بازی رفت هم ترمیم شود. این بازیکن گرجستانی که کم حرف و محجوب بود در اولین گفت و گو به سوالات مربوط به انتقالش پاسخ داد و درباره دریافت پیشنهاد از پرسپولیس و واکنش خانواده اش حرف های جدیدی زد. گلسیانی در مورد غذا نیز اطلاعات جالبی دارد و در پایان مصاحبه جملات جالبی درباره غذاهای مورد علاقه خود در ایران بیان کرده است. در ادامه می توانید آن گفتگو را بخوانید:

ابتدا دوست دارم در مورد بازی دوستانه مقابل سایپا که در ترکیب اصلی حضور داشتید صحبت کنید.

بله، آخرین بازی دوستانه را مقابل سایپا انجام دادیم. من در ترکیب بودم و با تمام توانم بازی کردم. بازی آخر همیشه بسیار مهم است. در چنین بازی هایی مهم ترین چیز دیدن توانایی های بازیکنان به خصوص بازیکنان جدید مثل ما است. باید در زمین مسابقه با یکدیگر هماهنگ شویم و فکر می کنم تا اینجا همه چیز خوب پیش می رود. تیم ما واقعا رقابتی است و همه ما جاه طلبی زیادی داریم.

پیش فصل برای شما در تیم جدید چگونه بود؟ آیا واقعاً تمرینات به همان اندازه که سایر بازیکنان می گویند سخت بود؟ و چقدر برای شما لذت بخش بود؟

ما تیم فنی بسیار خوبی داریم و فشاری که به ما وارد شد برنامه ریزی خوبی داشتیم. نمی توانم بگویم این فشار و اساس تمرینات آسان یا سخت بود. فکر می کنم متعادل و معتدل بود. ما تمام کارهای لازم را انجام داده ایم.

قبلاً شنیده ام که در مورد نحوه دریافت پیشنهاد از پرسپولیس صحبت کرده اید، اما می خواهم اگر حرفی ناگفته مانده به من بگویید و اولین چیزی که پس از دریافت پیشنهاد به ذهنتان رسید چه بود؟

بله، من قبلاً چندین بار در مورد این داستان صحبت کرده ام. همه چیز تمیز است. قراردادم با تیم قبلی تمام شد و بازیکن آزاد بودم. منتظر پیشنهاد بودم که ناگهان پیشنهاد پرسپولیس رسید. می دانستم پرسپولیس چه تیم بزرگی است و یادم باشد برای حضور در تیم ملی کشورم می جنگم و فکر می کنم با حضور در تیم پرسپولیس شانس بیشتری برای تیم ملی داشته باشم. چالش جدیدی هم بود که با کمال میل پذیرفتم.

وقتی به فوتبال ایران آمدی نسبتا جوان بودی. شما در نساجی، ذوب آهن و سپاهان بازی کرده اید، اما آیا تا به حال آرزوی بازی در پرسپولیس یا استقلال را داشته اید؟ آیا فکر می کردید این اتفاق بزرگ در 31 سالگی برای شما اتفاق بیفتد؟

الان 5 سال است که در ایران زندگی می کنم و سال ششم شروع شده است. من همیشه تمام تلاشم را می کنم و در طول تمرین حداکثر تلاش را می کنم. در هر بازی، حتی بازی های دوستانه، همچنان با اشتیاق و انگیزه و با قلبم بازی می کنم. من رویاپردازی نیستم که رویای بازی در یک تیم را داشته باشد، من یک رئالیست هستم. البته فکر می کردم روزی به اینجا برسم و بتوانم در بهترین تیم ایران بازی کنم. چرا که نه؟

وقتی پیشنهاد پرسپولیس را گرفتی با کسی مشورت کردی؟

خیلی سریع اتفاق افتاد و فرصتی برای مشاوره وجود نداشت. گاهی در فوتبال حرفه ای باید سریعتر تصمیم گیری کرد و این بار هم همینطور بود و من خیلی سریع پیشنهاد پرسپولیس را پذیرفتم.

اگر این پیشنهاد را نداشتی از ایران می رفتی؟

نمی توانم پیش بینی کنم که چه اتفاقی می افتاد. از تیم قبلی ام پیشنهاد داشتم اما وضعیت سرمربی آن تیم مشخص نبود. از عربستان هم پیشنهاد داشتم اما هیچ کدام صددرصد و نزدیک به امضای قرارداد نبودند. بنابراین زیاد به آنها فکر نکردم و به آقای گل محمدی گفتم وقتی به ایران بیایم قراردادم را امضا می کنم.

پس با آقای گل محمدی صحبت کردید. واکنش خانواده شما به پیشنهاد پرسپولیس چه بود؟ می خواهم بدانم آنها چه احساسی نسبت به بازی شما در تیم محبوب تری دارند؟

خانواده ام همیشه در کنار من هستند و از من حمایت می کنند. گاهی اوقات ما در مورد مسائلی از این دست با هم بحث می کنیم، اما مطمئن هستم که آنها در هر تصمیمی که در آینده بگیرم از من حمایت خواهند کرد. آنها [از حضورم در پرسپولیس] آنها خوشحال هستند زیرا در ایران بسیاری از مردم احساسات مثبت و عشق خود را ابراز می کنند. این در رسانه های اجتماعی است و پیام هایی که دریافت می کنیم ما را خوشحال می کند.

شما در نساجی و سپاهان حضور داشتید که هر کدام طرفداران خاص خود را دارند. اما طبیعتا پرسپولیس محبوبیت بیشتری دارد. نکات مثبت و منفی برای شما چیست؟

من از همه تیم هایی که قبلا در آنها حضور داشتم و هواداران آنها سپاسگزارم. آنها همیشه از من حمایت کرده اند و این چیزی است که در همه ایرانی ها وجود دارد و باید به عنوان بازیکنان خارجی از آنها قدردانی کنیم. توجه و محبتی که در آن مدت به من داشتند واقعاً خاص است و من در هر مصاحبه ای در گرجستان این را گفته ام. اما باید بگویم که هواداران پرسپولیس خیلی خاص تر هستند و می توانید آن را در خیابان، رستوران، پارک و حتی در شهر دیگری حس کنید. من از آنها بسیار سپاسگزارم.

نظر شما در مورد یحیی گل محمدی چیست؟

یحیی مربی جوان اما با تجربه ای است و همکاری با او نکات جالب زیادی دارد. همیشه می گویم برای من مربی خوب زمانی است که بتوانم در هر سنی چیز جدیدی یاد بگیرم. از سوی دیگر، در فوتبال همیشه فکر می کنید که از قبل دانش کافی دارید، اما این درست نیست زیرا همیشه چیز جدیدی برای یادگیری از سرمربی وجود دارد. خوشحالم که این درس ها را از یحیی یاد گرفتم.

اسمار لاس سرمربی برزیلی این روزها به تمرینات اضافه شده است. دوست دارم در مورد او و نگاهش به فوتبال و آنچه در این چند روز دیده اید صحبت کنید.

فقط چند جلسه تمرینی با اسمار داشتیم. از همان نگاه اول مشخص بود که او بسیار حرفه ای و با کیفیت است. فکر می کنم او در طول فصل کمک زیادی به ما خواهد کرد.

در ایران همیشه از حقوق بازیکنان خارجی صحبت می شود. آیا شما بازیکن گران قیمتی هستید؟

ترجیح می دهم به این سوال پاسخ ندهم. این چیزی نیست که ما در مورد آن در رسانه ها صحبت کنیم.

دوستان صمیمی تو در پرسپولیس چه کسانی هستند؟

من با همه رابطه صمیمانه دارم. شاید من قبلاً یکی را بهتر و دیگری را کمتر می شناسم، اما مهمترین چیز این است که همه ما در رختکن به یکدیگر احترام بگذاریم.

نظر شما در مورد بازی ذوب آهن چیست؟

همان طور که گفتم اولین فصل را در ایران با ذوب آخان گذراندم و در آن فصل رقابت های خوبی در لیگ داشتیم و نایب قهرمان شدیم و از مرحله گروهی لیگ قهرمانان عبور کردیم. بعد از آن خیلی چیزها در آنجا تغییر کرد. اما به هر حال هیچ بازی آسانی در لیگ وجود ندارد، به خصوص زمانی که دور هستید.

به عنوان آخرین سوال می خواهم نظر شما را در مورد غذاهای ایرانی بدانم.

من غذاهای ایرانی دوست دارم اما بستگی به این دارد که در کدام شهر باشم. در اصفهان دوست دارم بریونی و زرشک پلو با مرغ بخورم. در مشهد شیشلیک را خیلی دوست دارم و در خوزستان غذای دریایی مورد علاقه ام است. باگلاو در تبریز بسیار خوشمزه است. البته می دانم که گیلان هم غذاهای خاص خودش را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید