من با علی نژاد ارتباطی ندارم اما او برادر بزرگترم است/ قول دادیم مدال های ووشو را در جاکارتا هانگزو تکرار کنیم.


ساعت: 15:06
تاریخ انتشار: 1200/06/14
کد خبر: 1811199

در حال تلاش برای جذب مربی سرشناس در بخش بانوان هستیم

رئیس فدراسیون ووشو گفت: قول داده بودیم مدال های ووشو و کوراش را در جاکارتای هانگژو تکرار کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیر صدیگی رئیس فدراسیون ووشو درباره حضور تیم ملی ووشو در بازی های آسیایی گفت: خدای نکرده کاروان ووشو بتواند در بازی های آسیایی دل مردم را شاد کند. علیرغم شرایط سختی که کرونا ایجاد کرد، موفق شدیم مسابقات قهرمانی کشور را در دو بخش آقایان و بانوان آذرماه در کشم برگزار کنیم. نزدیک به هزار شرکت کننده و بیش از 34 تیم شرکت کردند. با توجه به بازی های آسیایی این مسابقات را زودتر برگزار کردیم. در بخش ووشو باید 9 ماه قبل از بازی های آسیایی برای تیم ملی اردو می زدیم.

در بخش کوراش مسابقات قهرمانی کشور را زودتر برگزار کردیم. از آنجایی که فروردین ماه مسابقات قهرمانی آسیا را در تاجیکستان داریم، تاکنون 7 مرحله اردوی تیم ملی را پشت سر گذاشته ایم.

سیدیکی در خصوص تعداد اوزان هانگژو گفت: بله، 5 وزن در قسمت ساندا مردان وجود دارد اما هر کشور 4 سهمیه دارد. سهمیه کامل داریم در بخش بانوان فقط 2 وزن و سهمیه وجود دارد. در کوراش 4 وزن برای آقایان و 3 وزن برای بانوان خواهیم داشت. در تالو می توانیم ورزشکاران را با هم داشته باشیم. در کوراش و تالو در مجموع 18 ورزشکار خواهیم داشت. امیدواریم بتوانیم به چیز خوبی برسیم. در جاکارتا، فدراسیون ووشو با 3 مدال طلا، 5 نقره و 2 برنز در رشته های کوراش و ووشو دست یافت. ما قصد داریم این رکورد را ارتقا دهیم. انصافاً قول تکرار مدال ها را داده بودیم اما سعی می کنیم به خصوص در قسمت طلا تعداد مدال ها را به 4-5 برسانیم.

وی در خصوص اینکه در قسمت تالو به جز برنز احسان پیغمبری و نقره زهرا کیانی چیزی نداریم، گفت: به این موضوع توجه زیادی داشته ایم. سعی کردیم تمرینات را سریعتر شروع کنیم. امیدواریم تیم تالو در بازی های آسیایی بدرخشد. امیدواریم شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم. کشورهایی مانند ژاپن، چین، ماکائو و کشورهای آسیای شرقی به دلیل سنشان سرمایه گذاری کرده اند و مدال های بیشتری می خواهند. رقابت شدید است. در تالو هم کمی لایه برداری داشتیم. بچه هایی که انرژی زیادی دارند و ما خوشبین هستیم اضافه شده اند.

رئیس فدراسیون ووشو در خصوص بودجه گفت: بازی های آسیایی همواره یکی از مهمترین رویدادهای ورزشی کشورمان بوده است. تقریباً 6 ماه باقی مانده است، همه چیز باید به همان سرعت و طبق برنامه هماهنگ شود. کشورهای دیگر سرمایه گذاری خوبی انجام داده اند. زودتر و با برنامه همگام سازی کنید. مجلس و سازمان برنامه بودجه باید بودجه ورزش سال آینده و بقیه اعتبارات را اوایل امسال تهیه کنند. امیدواریم در اسفند و فروردین بتوانیم کمک های بهتری جذب کنیم و برنامه ها را با اطمینان بیشتری پیش ببریم.

زمانی که کوراش زیرمجموعه ووشو شد، گفت: از تابستان 98 کوراش به ما اضافه شده است. این رشته در بسیاری از بازی های مهم حضور دارد و به همین دلیل رقابت زیادی وجود دارد. این امر انتخاب بهترین را دشوار می کند. چون مسابقات قهرمانی آسیا به آذر ماه موکول شد، بچه ها بیشتر در اردو بودند. در ضمن ما بعد از سه سال مسابقات لیگ برتر را در بوینور انجام دادیم. مرکز این رشته خراسان شمالی است و پس از این مسابقات کودکان اردوهای خود را در آنجا و در اردوی بین المللی تا زمان اعزام ادامه خواهند داد. فکر می کنم این بار شرایط تیم بهتر است.

سیدیکی گفت: تلاش می کنیم مربی خوب و صاحب نامی را به بخش بانوان ازبکستان بیاوریم. بانوان انگیزه زیادی دارند و امیدواریم در این بخش از بازی های آسیایی در تاریخ ثبت نام کنیم. اردوهای تیم ملی هم اکنون در حال برگزاری است. مسابقات در اردو 14 اسفند برگزار و انفرادی مشخص می شود. بهترین ها به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام می شوند. این مسابقات در ایام نوروز در دوشنبه است. ما بسیار خوشبین هستیم. ما تیم را تکمیل خواهیم کرد. 8 وزن آقایان و 7 وزن بانوان داریم.

وی افزود: این مسابقات برای ما مهم است. اکثر کشورهای آسیای مرکزی عاشق این ورزش هستند. همه قدرتمند می شوند زیرا یک رتبه بندی جهانی نیز وجود دارد. می توانیم در قرعه کشی بازی های آسیایی جایگاه بهتری پیدا کنیم که شانس مدال مان را افزایش می دهد.

سیدیکی در خصوص اینکه چین میزبان و شاکی است و آیا با لابی گری در جامعه جهانی مشکل داریم، گفت: خدا را شکر با حضور افراد برجسته ای مانند علی نژاد دیدگاه خاصی وجود دارد. این یکی از کشورهای مدعی ایران است. امیدواریم شاهد این مشکلات نباشیم و بچه ها مقتدرانه عمل کنند. همیشه خاطرات خوبی از چین در بخش ووشو داشتیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با علی نژاد مرتبط است یا خیر، گفت: عده ای فکر می کردند برای او بد است و می گفتند من برای خانواده ام اینجا آمده ام اما با وجود اینکه او مثل برادر بزرگتر من است ارتباطی نداریم. یادم هست یک بار این سوال را از علی نژاد پرسیدی.

رئیس فدراسیون ووشو درباره این مسابقات گفت: مسابقات لیگ را سال گذشته هم برگزار کردیم، امسال نیز با شرایط خاص کرونری برگزار شد. سعی کردیم انگیزه بیشتری به بچه ها بدهیم. هر دو سال لیگ به خوبی سازماندهی شده بود و مسابقات نزدیک بود. لیگ به آماده سازی کودکان کمک می کند. مسابقاتی را با شرایط آزادتر مشخص کرده ایم. رقابت خوبی برگزار شد و بچه ها آماده بودند. امیدواریم این روند با دعای خیر مردم انجام شود. ادامه دارد.

وی در گفتگو با برنامه ورزش و مردم افزود: علیرغم بحث قهرمانانه همواره سعی کرده ایم در بحث عمومی مانند توسعه روستایی حضور جدی داشته باشیم. ووشو به دلیل قیمت پایین در مناطق کم درآمد محبوبیت دارد. در بشاگرد در صدد ساخت خانه ووشو هستیم. برخی از قهرمانان ما که در جهان درخشیدند اهل روستا هستند. این یکی از نقاط قوت ووشو در ایران است. تلاش می کنیم با جدیت در این زمینه ادامه دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید