من برای خوش گذرانی به جام جهانی نمی روم/ دنیا را بگرد، هیچکس مثل ایرانی ها نیست!


ساعت: 10:17
تاریخ انتشار: 08/05/1401
کد خبر: 1906296

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: تا به حال در دنیا بازیکنانی مثل ایرانی ها ندیده ام که این همه به کشورمان بدهند و بازی در تیم ملی برایشان اینقدر مهم است.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کارلوس کی روش 69 ساله پرتغالی، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در گفت و گو با مجله معتبر «ورلد ساکر» به تشریح آخرین وضعیت سرخپوشان پارسی و آمادگی شاگردانش در آستانه 2018 پرداخت. جام جهانی 2022 – قطر.

کی روش در ابتدای این گفت و گو عنوان کرد: تنها 7 تا 10 روز قبل از انتخابم در حال مذاکره با فدراسیون فوتبال ایران بودم. به من گفتند یکی از گزینه هایی هستم که می توانم تیم ملی ایران را هدایت کنم. از من پرسیده شد که آیا این پیشنهاد را می پذیرم؟ در آن زمان من بیکار بودم و در خانه بودم. گفتم بله آماده ام، سرمربی تیم ملی ایران یا هر تیم ملی دیگری افتخار بزرگی است.

وی در ادامه گفت: این فرصت و این پیشنهاد جایزه را از ایران برای کارهای قبلی ام در نظر نمی گیرم. نمی خواهم از فرصت حضور در جام جهانی برای تفریح ​​استفاده کنم. این پیشنهاد را با تمام احساس مسئولیت و تعهد به تیم ملی ایران پذیرفتم. چاره ای جز تلاش برای بهتر شدن و پیشرفت تیم ملی ایران ندارم.

کی روش درباره آماده سازی تیم ملی برای جام جهانی گفت: فقط یک هفته فرصت داریم تا آماده شویم. این جام جهانی در حالت فشرده برگزار می شود، اما چه می توانیم بگوییم؟ این رقابت ادامه دارد و ما باید بهترین نمایش خود را ارائه دهیم. اما در عرض 7 روز یک تیم آسیایی یا آفریقایی چگونه قرار است با قدرتمندان اروپایی رقابت کند؟

وی در این خصوص توضیح داد: بازیکنان اروپایی و آمریکای جنوبی هم اکنون در تیم های رئال مادرید و یا در میلان و لندن بازی می کنند. آیا می توانید با ماهواره های فضایی یا بوئینگ 737 مسابقه دهید؟ فوتبالیست های انگلیسی قبل از رقابت با ما، 14 بازی در لیگ خود انجام خواهند داد. این جام جهانی با گذشته متفاوت است چرا که در دوره های گذشته پس از انجام 75 تا 80 مسابقه، بازیکنان وارد رقابت های جام جهانی می شدند که الان اینطور نیست.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان تاکید کرد: متسابقان با آمادگی بدنی بسیار بالا در مسابقات جهانی حضور خواهند داشت. قبل از جام جهانی 2018 روسیه سعی می کردیم بازیکنانمان را بیشتر تمرین کنیم تا آمادگی بیشتری داشته باشند اما مثلا تیم های انگلیسی یا آلمانی سعی می کردند بازیکنان خود را با دقت تمرین کنند چون 80 بازی در فصل انجام داده بودند و خیلی خسته بودند. . هیچ کس نمی داند در قطر چه اتفاقی خواهد افتاد، اما اروپایی ها در این جام جهانی خواهند درخشید.

وی به کیفیت بازیکنانش اذعان داشت: در دنیا بازیکنانی مثل ایرانی ها ندیده ام که اینقدر خود را وقف کشورمان کنند و بازی در تیم ملی برایشان اینقدر مهم باشد. آنها می خواهند با پیراهن تیم ملی جلو بروند و به آن خدمت کنند. من تا به حال بازیکنانی مثل بازیکنان ایران را ندیده ام که با این امکانات محدود این همه از همه چیز بدهند و برای موفقیت تیم ملی تلاش کنند. با چنین امکانات، پاداش ها و فرصت هایی فکر می کنم کار بزرگی انجام داده اند.

سرمربی تیم ملی در پایان گفت: در شرایط کنونی دنیا حامل یک پیام هستیم که آن وحدت و صلح است. وظیفه ما نه سیاسی است و نه اقتصادی، بلکه سعی می کنیم به مردم تفریح ​​و شادی بیافزاییم. ما در تلاشیم تا مردم ایران به فرهنگ و تاریخ خود افتخار کنند.

دیدگاهتان را بنویسید