من حق نداشتم در لیست مازاد استقلال باشم

من حق نداشتم در لیست مازاد استقلال باشم

در فوتبال ایران بازیکنانی بودند که به تیم های استقلال و پرسپولیس پیوستند و مدتی بازی کردند اما بعدا نه خبری از آنها شد و نه در رسانه ها مطرح شد. یکی از این بازیکنان محمدرضا خرسندانیا، هافبک سابق استقلال است که در لیگ چهاردهم و پانزدهم برای آبی پوشان بازی کرده و سابقه حضور در 4 دربی را در کارنامه دارد.

با نزدیک شدن به صدمین دربی پایتخت به سراغ این بازیکن رفتیم و به گفت و گو پرداختیم که در ادامه می خوانید:

الان چیکار میکنی؟ فوتبال بازی میکنی

من اهل بدنسازی فوتبال هستم و در یک تیم نیستم.

چه شد که بعد از جدایی از استقلال ناگهان از فوتبال محو شدید؟

در سال سوم حضورم در استقلال اجازه حضور در لیست مازاد را نداشتم اما هر مربی سلیقه خودش را دارد. وقتی علیرضا منصوریان سرمربی شد من در لیست مازاد بودم. بعد از جدایی از استقلال انتخاب خوبی نداشتم. زمانی به استقلال آمدم که به تازگی با پدیده مشهد به لیگ برتر صعود کرده بودیم و دو سال خوب را با آبی ها سپری کردم. نمی دانم چه بگویم درست است که حق نداشتم در لیست خروج باشم اما خودم در انتخابات بعدی نقش داشتم و راه درستی را طی نکردم. بعد از رفتن استقلال و پرسپولیس خیلی از بازیکنان برمی گردند و خودشان را ثابت می کنند، خیلی ها نمی توانند. دنبال جایی بودم که دوباره خودم را نشان دهم و به استقلال برگردم اما نشد.

برخی از بازیکنان در چنین شرایطی زندگی خود را نابود می کنند، افسرده می شوند یا مسیر اشتباه را طی می کنند. وضعیت شما چطور بود؟

خدا را شکر راه را اشتباه نرفتم. شاید حرفی که می زنم درست نباشد، اما من فوتبالیست بودم و می خواستم به حقم برسم و به ته ماجرا رسیدم. به تیم های زیادی رفتم، گسترش فولاد تبریز، پدیده، نساجی مازندران، سیاه جامگان، گل ریحان، مس کرمان، شاهین بوشهر و… از جمله آن تیم ها بودند. طبیعی بود که در مقطعی افسرده شدم چون از یک تیم محبوب جدا شدم. هر چه بود در خودم ریختم تا دوباره زنده شوم.

حالا که تقریباً فوتبال را کنار گذاشته اید، آیا کسی شما را انتخاب می کند؟

هیچ کس نمی تواند مرا پیدا کند. این طبیعت فوتبال است که وقتی در دید هستید، همه اطراف شما هستند، اما از آن به بعد هیچکس سراغ شما نمی آید. در شاهین بوشهر مصدومیت کوچکی گرفتم اما دو سال به تنهایی تمرین کردم چون جایی مرا نمی خواست. هیچکس برای من حرکتی نکرد هیچ کس نگفت که تو فوتبال بازی کردی و بازیکنی نیستی که بیرون بمانی.

از روزهای حضورتان در استقلال صحبت کنید.

بهترین روز من زمانی بود که با من تماس گرفتند و گفتند استقلال تو را می خواهد. شگفت انگیز بود. روزی که در لیست مازاد قرار گرفتم تلخ ترین روز زندگی ام بود. من هفته سختی را پشت سر گذاشتم که سعی کردم با این موضوع کنار بیایم. کاش میتونستم بپرسم چرا نزدیک بود قرارداد سال دومم را ببخشم و رفتم.

در چند دربی حضور داشته اید؟

من در 4 دربی بودم که دو تساوی و دو باخت داشتیم.

برویم دربی 82 که 4-2 شکست خوردی. چه شد که پرویز مظلومی سیستم بازی را تغییر داد؟

در آن بازی من در ترکیب اصلی بودم. من نمی دانم چرا سیستم بازی تغییر کرده است. در ابتدای بازی دو گل خوردیم و آنها ما را بد شکست دادند. هر چه جلوتر رفتیم شرایط بهتر شد اما نتیجه ای گرفتیم که نباید می شد. از راه دور شوت کردم اما گل نشد. بعد از بازی همه در رختکن ناراحت بودند که عمو ماد (جباری) تدارکات تیم به من گفت اگر آن ضربه گل باشد، با من قرارداد 5 ساله می بندند.

بعد از گل دوم پرسپولیس، در نیمه اول یک پنالتی گرفتی. مهدی رحمتی همه بازیکنان استقلال را جمع کرد. در مورد چی حرف می زنه؟

او سعی کرد روحیه تیم را برگرداند. گفت خودت را جمع کن، اگر این روند را ادامه دهی اوضاع بدتر می شود و حواس ات جمع می شود. او یک پنالتی گرفت اما نتوانستیم جبران کنیم. سال قبل در دربی مقابل امیرخان (کلانوی) شکست خوردیم و شرایط خیلی خوب نبود. دربی برای هواداران بسیار مهم است.

خیلی از بازیکنان در خاطرات خود می گویند و می گویند گاهی حتی به خاطر استرس نمی توانند به دربی بروند.

جو دربی واقعا وحشتناک و سنگین است. سال اول حضورم در استقلال خیلی اذیت شدم چه برسد به حضور در دربی.

دربی یکشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد. چه انتظاری از این بازی دارید؟

با توجه به موقعیت هر دو تیم محتاطانه بازی خواهند کرد و فکر می کنم دربی با تساوی به پایان برسد.

در استقلال با بازیکنانی مثل آندرانیک تیموریان و امید ابراهیمی بازی کردی. در مورد تجربه بازی با آنها صحبت کنید.

افرادی که نام بردید فوتبالیست های کمی نبودند و من افتخار بازی با آنها را داشتم. امیر گالنووی به من گفت این حقی است که باید گرفت. سالی که به استقلال آمدم حتی نزدیکانم به من گفتند که اشتباه کردی و بهتر است به جای رفتن به تیم بزرگی مثل استقلال از لیگ دسته اول به یک تیم معمولی بروی و بعد به استقلال بروی. . با این حال می دانستم به چه فکر می کنم. در تیمی بازی کردم که نفراتی مثل امید ابراهیمی، آندرانیک تیموریان، مهدی کریمیان، احمد جمشیدیان، جاسم کرار و … داشتند. به نظر من اگر بازیکنی قوی باشد به حقش می رسد.

در پایان چه خواهید گفت؟

شناخت و مشارکت در زندگی را باید پذیرفت، اما فوتبال خیلی ترسو است. آنها افراد خوبی در فوتبال نیستند، کسانی هستند که دوست دارند شما را به تیمی ببرند که با آنها مناسب نیست و به آینده بازیکن فکر نمی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید