مهاجرت معکوس با توسعه همزمان زیرساخت های روستایی محقق می شود/ افزایش ۷۰۰ درصدی وام مسکن

ساعت: 09:30
تاریخ انتشار: 1400/08/18
کد خبر: 1782824

مدیر کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و کمک اجتماعی خراسان رضوی:

حسین پور پاکزاد گفت: مهمترین عامل موفقیت دستگاه های اشتغال روستایی مربوطه فراگیر و توسعه فراگیر است به طوری که توسعه همزمان زیرساخت های زندگی روستایی ابعاد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را برای زندگی روستایی در نظر می گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی حسین پور پاکزاد مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار صبح توس با اشاره به لزوم دسته بندی طرح های اشتغال پایدار روستایی در خراسان رضوی برای ارزیابی بیشتر و رسیدگی به آنها، گفت: گفت: طرح 8573 اشتغال پایدار در روستاها. در خراسان رضوی فعال است که 643 میلیارد تن تسهیلات برای توسعه و تقویت این واحدها پرداخت شده است.

وی افزود: پرورش دام سبک و سنگین (حیوان صنعتی یا پرورشی) با توجه به نوسانات زیاد عرضه، تجهیزات صنعتی و … بیشترین تقاضا برای تجهیزات را دارد به همین دلیل برای این ناحیه صنعتی 285.872 میلیارد فقره تسهیلات فولادی پرداخت شده است. در سال 1400

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با بیان اینکه تربت جام بیشترین طرح اشتغال پایدار ارسالی به بانک های خراسان رضوی را دارد، گفت: از تربت جام تاکنون. 1937 طرح اشتغال برای اخذ تسهیلات بانک های استان پول ارسال می کنند که تاکنون 473 طرح به مبلغ 58.672 میلیارد تن پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا باعث رشد برخی مشاغل خانگی شده است که بیشتر آنها در اختیار طرح‌های اشتغال خانگی بانوان است، افزود: این میزان به 84 میلیارد تن رسیده است.

حسین پور پازکاد تصریح کرد: از نیمه دوم شهریورماه امسال سهم تسهیلات اشتغال خانگی اعلام و در حال پرداخت است.

وی با اشاره به ضعف چرخه شناسایی اشتغال پایدار در روستاها توسط سازمان ها و دستگاه های متولی در کشور، افزود: متقاضیان در استان ها و شهرستان ها.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی مهم ترین عامل موفقیت دستگاه های اشتغال روستایی ذیربط را جامعیت و توسعه همه جانبه دانست و گفت: وجود یک مرد لازمه زندگی همه است. در روستا.

وی افزود: توسعه زیرساخت های عمرانی پرهزینه و اعطای این وام ها نه تنها منجر به مهاجرت معکوس می شود، بلکه مهم ترین عامل برای نگاه همه جانبه به نیازهای جوانان روستایی و شناسایی آنها، توسعه تشکل های مردمی است. و جوانان روستایی.

حسین پور پاکزاد تاکید کرد: 15 هزار و 149 فرصت شغلی برای تسهیلات پرداختی برای طرح های اشتغال روستایی در روستاهای خراسان رضوی وجود دارد که شناسایی دقیق آنها بر اساس هر روستا از طریق آمار و داده ها امکان پذیر نیست.

وی افزود: بیکاری نسبی جوانان 15 ساله در روستاهای خراسان رضوی 2.7 است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید