مهاجرت ورزشکاران ایرانی 500 دلاری!

ورزش ایران این روزها یکی دیگر از ورزشکاران حرفه ای است که از مهاجرت شوکه شده است. باخمن نصیری اولین بازیکن تیم ملی قایقرانی ایران که توانست سهمیه المپیک توکیو را کسب کند، چندی پیش به جمهوری آذربایجان سفر کرد. از نصیری به عنوان یکی از مدال آوران اصلی مسابقات قهرمانی آسیا با پرچم ایران یاد می شد اما با تصمیمی که ظاهرا قبلاً گرفته بود از ایران مهاجرت کرد. این خبر چند روز پس از داستان های متعدد ملی گرایان قایقرانی منتشر شد. برای خداحافظی باخمان نصیری برای او در فرودگاه آرزوی موفقیت کردند.

با این حال برخی نیز گلایه کرده اند که مسئولان ورزش ایران به استعدادهایی مانند نصیری اهمیت نمی دهند. نصیری پیش از این در زمان کسب سهمیه المپیک این سهمیه را کسب کرده بود اما از آنجایی که فدراسیون تنها می توانست یک ورزشکار را به توکیو اعزام کند، این سهمیه به نازنین مولای داده شد. نصیری رسما از ایران مهاجرت کرد تا برای جمهوری آذربایجان رقابت کند، تصمیمی که قبلاً یک بار گرفته بود، اما طبق وعده مقامات ایرانی از آن عقب نشینی کرد.

مهاجرت ورزشکاران ایرانی 500 دلاری!

بر اساس گزارش ها و واکنش ها، نصیری برای دریافت حقوق ماهیانه 500 دلار از ایران مهاجرت کرده است. این آغاز یک فاجعه جدید است که ورزشکاران نخبه ایرانی را مجبور به مهاجرت می کند. در مورد باخمن نصیری اما به نظر می رسد بیکاری بیشتر از مشکلات فنی در تیم ملی تاثیرگذار بوده است. مسئولان تیم ملی گفتند بارها به او قول کار در شرکت های مختلف داده شده بود اما هر بار به دلایلی این وعده محقق نشد.

علیرضا سهرابیان، رئیس فدراسیون قایقرانی اخیرا در واکنش به مهاجرت باچمن نصیری به آذربایجان گفت: چندین بار با مسئولان صحبت کرده ام. نظیری مشکل داشت و با مسئولان در میان گذاشتیم. بالاخره دوستان وزارت نفت این کار را کردند و قرار بود نیمه دوم اردیبهشت ماه منصوب شود، اما با برنامه ریزی هایی که انجام داده بود و بدی هایی که از استانداران استان دیده بود، فکر می کرد که نمی شود. دوباره انجام دهید چند بار پیش با هم مکاتبه کردیم اما نشد و در نهایت او هم مثل بقیه نخبگان رفت.

سهرابیان همچنین گفت: رسیدن به اینجا برای نصیری و همه قایقرانان هزینه زیادی داشت. نظیری چیز زیادی نمی خواست، فقط کار می خواست.

رئیس فدراسیون قایقرانی افزود: چین مدال طلای بازی های آسیایی را کسب می کند اما نصیری می تواند روی سکو رفته و مدال نقره را برای ایران کسب کند. درست است که ژاپن روی قایقرانی سرمایه گذاری زیادی می کند، اما بچه های ما تمام توانایی های خود را نشان داده اند. نصیری رفته اما می خواهم برنامه ای داشته باشم تا دیگر ورزشکاران با این مشکل مواجه نشوند.

طبق شواهد، برای بچمن نصیری علاوه بر شرکت نفت، مذاکراتی با شرکت آتش نشانی و توسعه نیز انجام شده است که هیچ کدام صورت نگرفت. نکته جالب اینکه رئیس فدراسیون قایقرانی با بیان اینکه بودجه استخدام باخمن نصیری از نوبخت را گرفته است، گفت: نشنیدم. اگر نصیری پسر خودشان بود باز هم دلشان می سوخت؟ رهبر معظم انقلاب امسال را سال رفع موانع نامیدند و این یکی دیگر از موانعی است که باید برطرف شود. «مردم باید فکر کنند که این جوانان دختر و پسر خودشان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید