مهاجرت 6000 پزشک و پرستار از کشور


ساعت: 11:57
تاریخ انتشار: 14/05/01
کد خبر: 1841672

شهریاری از مهاجرت 6000 پزشک و پرستار از کشور در دو سال گذشته خبر داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از कاورستانحسینعلی شهریاری امروز در دیدار نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: برخی از نقاط کشور محروم هستند و بیماران مجبورند مسافت های طولانی را با سختی زیاد به مراکز درمانی کشور در استان هایی مانند خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان طی کنند. زیرساخت های بهتر برای رفاه انسان

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع خیرین سلامت کشور با اشاره به تصویب قانون عدالت آموزشی در سال 92 گفت: از آنجا برای خدمت انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه در برخی از شهرستان های سیستان و بلوچستان پزشکان به صورت عمومی و تخصصی با استفاده از سهمیه مناطق خالی از سکنه خدمت می کنند، اما در برخی از تخصص ها کمبود پزشک وجود دارد، افزود: هیچ کدام از قوانینی که مشی مقام معظم رهبری است وجود ندارد. رهبری از دولت ها تبعیت نکردند و فضایی ایجاد کردند که متاسفانه با انگیزه پزشکان در دو سه سال اخیر 6000 پزشک و پرستار ایرانی از کشور به اروپا و آمریکا مهاجرت کرده اند.

شهریاری ادامه داد: اکنون این همه هزینه صرف تربیت و آموزش پرستاران و پرستاران کشور می شود. کشورهایی مانند استرالیا به راحتی جذب کشور خود می شوند و این مهاجرت ها هر روز بیشتر می شود زیرا ما مصوبات غیرحرفه ای در دولت و مجلس داریم و با تصور عدالت عادلانه ای که وجود دارد در بحث قضات با مشکل مواجه شده ایم و آنها استعفا دادن

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس و دولت باید شرایطی را فراهم کنند که انگیزه هایی برای ماندن این افراد فراهم کند.

وی با ابراز نگرانی مردم و تامین دارو از طریق اجرای طرح اصلاح یارانه ها گفت: نمایندگان مجلس، دولت و قوه قضائیه بارها بهترین خدمات را در بخش خصوصی با نرخ بیمه تکمیلی و شاید درد و رنج مردم دریافت می کنند. درمان را درک نمی کنند

شهریاری افزود: در حالی که امکانات درمانی ما برای گروه های خاص با بیمه تکمیلی ویژه است، مشکل واقعی بیماران و شهروندان عادی جامعه را درک نخواهیم کرد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به «نارضایتی جانبازان از هزینه‌های درمان و دارو» گفت: باید به مشکلات خانواده‌های جانبازان و شهدا به عنوان چشم و چراغ ملت رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه مجلس در مورد دارو مصوبه ای را تصویب کرده و با بیان اینکه قیمت دارو و تجهیزات پزشکی نباید نسبت به شهریور 1400 افزایش پیدا کند، گفت: این یک مشکل است زیرا زمانی که دستمزد، خدمات و سایر هزینه ها دستور دارو را افزایش دهد، امکان پذیر نیست. کارخانه ها قیمت دارو را افزایش ندهند که در این صورت کارخانه یا دارویی تولید می کند که کیفیت لازم را ندارد یا دارو تولید نمی کند و کمبود ایجاد می شود و دولت باید ارز اضطراری صادر کند. واردات دارو آنچه را که زمان زیادی طول می کشد اختصاص دهید.

شهریاری با اشاره به اینکه پیامدهای حذف ارز ترجیحی دارو و همه این مشکلات طی نامه ای شفاف به سران سه قوه ارسال شده است، افزود: شرکت های داروسازی پولی برای گردش مالی ندارند و اکنون با دور باطل مواجه شده ایم. پول داروی شرکت های دارویی را می دهد اما رئیس دانشگاه این پول را بابت حقوق کارمندان می دهد و شرکت های دارویی طلبکار می شوند که مشکلاتی را ایجاد می کند و این دور باطل ادامه دارد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان قول داد که دغدغه های استاندار و نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در حوزه سلامت جامعه را به اطلاع رئیس جمهور برساند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید