دبیرکل خانه سالمندان: در سال گذشته 2000 پرستار از کشور مهاجرت کرده اند.

دبیرکل خانه سالمندان: در سال گذشته 2000 پرستار از کشور مهاجرت کرده اند.

روز جدید : محمد شریفی مقدم دبیرکل خانه پرستاران گفت: در حالی که کشور اکنون به جذب حداقل هزار پرستار نیاز دارد، در سال گذشته حدود 2000 پرستار از کشور مهاجرت کرده اند. وی افزود: از زمان اوج تاج هیچ استخدامی در کشور صورت نگرفته و تنها 89 روز استخدام صورت گرفته است که با طولانی شدن پروسه تاج به مرور قرارداد آنها تمدید شده است. وی ادامه داد: در نتیجه این اتفاقات، امروز بیشترین تعداد مرگ و میر پرستاران در جهان در دوران تاج را داریم.

دبیرکل خانه پرستار گفت: در حالی که کشور اکنون به جذب حداقل هزار پرستار نیاز دارد، سال گذشته حدود 2 هزار پرستار از کشور مهاجرت کردند.

تغییر وضعیت و از هم پاشیدگی تمامی شرکت های واسط قراردادی یکی از مهمترین خواسته های صنفی پرستاران است. علیرغم توصیه های دو ساله و اکید مقام معظم رهبری، همچنان شاهد حضور پرستاران شرکتی با چندین قرارداد متفاوت و دریافتی های ناعادلانه در کادر پزشکی هستیم.

بهرام عین اللهی (وزیر بهداشت) آذرماه امسال از پیگیری دقیق وضعیت پرستاران 89 روزه توسط معاونت توسعه وزارت بهداشت خبر داد. با این حال، تاکنون اقدام موثری انجام نشده است.

پرستارانی که پیش از این مشکلات خود را به صورت مکتوب می نوشتند، شاید پس از دو سال شکست در وعده های خود، هفته گذشته برای شنیدن صدای آنها به خیابان ها آمدند.

مشکل تغییر وضعیت پرستاران در شرایطی است که به گفته محمد شریفی مقدم (دبیرکل خانه سالمندان) کشور حداقل به هزار پرستار نیاز دارد.

وی گفت: طبق استاندارد جهانی به ازای هر 1000 نفر به طور متوسط ​​5 تا 6 پرستار و حداقل سه پرستار نیاز است. بر اساس آخرین اطلاعات به ازای هر هزار نفر 1.6 پرستار در کشور وجود دارد که کمتر از حداقل است. برای این کشور به هزار پرستار نیاز دارد. از سوی دیگر، سازمان بهداشت جهانی تاکید می کند که هر چه تعداد پرستاران کمتر باشد، میزان مرگ و میر بیشتر است.

شریفی مقدم می گوید: در دنیا مشکل کمبود پرستار در دوران تاج گذاری با جذب پرستار جدید حل شد. حتی مهاجرت پرستاران به کشور در دوران تاجگذاری افزایش یافت. وی ادامه داد: طی یک سال گذشته حدود 2000 پرستار به دلیل جذابیت مقصد از کشور مهاجرت کرده اند.

وی افزود: از زمان اوج تاج هیچ استخدامی در کشور صورت نگرفته و تنها 89 روز استخدام صورت گرفته است که با طولانی شدن پروسه تاج به مرور قرارداد آنها تمدید شده است. وی ادامه داد: در نتیجه این اتفاقات، امروز بیشترین تعداد مرگ و میر پرستاران در جهان در دوران تاج را داریم.

دبیرکل پرستاران گفت: وزارت بهداشت همواره قول داده است که در آخرین آزمون استخدامی 39 هزار نفر پذیرش شوند که از این تعداد تنها حدود 10 درصد شاغل هستند که تعداد بسیار کمی است. خانه

وی در خصوص طرح ساماندهی کارکنان دولت گفت: در شهریورماه امسال به دلیل انعقاد قراردادهای متعدد، مجلس طرحی را برای ساماندهی کارکنان دولت مطرح کرد و به دولت 45 روز فرصت داد تا لایحه ای را ارائه کند که تمامی شرکت های واسطه را حذف می کند. این طرح تاکنون موفقیت‌آمیز نبوده و تا جایی که می‌دانم بودجه خاصی برای آن در نظر گرفته نشده است.»

دیدگاهتان را بنویسید