مهدی طارمی این پرسپولیس را عصبانی کرد

مهدی طارمی این پرسپولیس را عصبانی کرد

حمید درخشان با بیان اینکه نباید اجازه دهیم بازیکن سالاری به تیم ملی تبدیل شود، گفت:

مهدی طارمی شاگرد من بود و دوستش دارم اما …

دیگر صحبت های حمید درخشان را در ادامه می خوانید:

در پرونده مهدی طارمی و دراگان اسکوچیچ طرف کدام طرف هستید؟

حمید درخشان گفت:

بحث این و آن نیست. ببینید ما در فوتبال یک اصل داریم که همه باید به آن احترام بگذارند و آن حفظ شأن سرمربی است. این بازیکن تحت هیچ شرایطی پاسخگوی سرمربی و معلم خود نخواهد بود وگرنه سنگسار نخواهد شد. از مهدی طارمی و حامیان این روزها سوال دارم.

خوش آمدی؟

حمید درخشان گفت:

اگر سرخیو کونسئیک همو سرمربی پورتو به طارمی زنگ می زد، مهدی جرات جواب دادن را نداشت؟ شک نکن که نمیتونی جواب بدی! من عاشق مهدی طارمی هستم. او شاگرد من بود و برای اولین بار در دربی ام او را به زمین فرستادم و این باعث افتخار همه ما در اروپا است اما نباید اجازه دهیم او بر تیم ملی مسلط شود.

سرمربی تیم اشتباه نکرد که بازیکنان ایران را بی تدبیر خواند؟

حمید درخشان گفت:

با این حال سرمربی تیم مصاحبه ای انجام داد و ممکن است سوء تعبیر شده باشد. این بازیکن حق هیچ اقدامی علیه سرمربی ندارد و شاید بدتر از آن تماس تلفنی بی پاسخ سرمربی تیم ملی با کریم باقری بود.

اما قبول دارید که مهدی طارمی بازیکن معمولی نیست و غیبت او می تواند به تیم ملی آسیب برساند؟

مهدی بازیکن خوبی است و شکی نیست اما به چه قیمتی؟ اگر با طارمی و رفتارش به دنیا می رویم بهتر است نرویم. ما باید جلوی این بدعت دروغین را بگیریم. کارلوس کی روش در موقعیت های حساس تری نیز مهدی رحمتی بهترین دروازه بان ایران را از زمین بیرون کرد. سه بازی سخت داشتیم و باید با این تیم در کره جنوبی بازی می کردیم اما کارلوس کی روش روی اصول خود ایستاد و با رحمان احمدی تیم ملی را به جام جهانی رساند.

شاید تفاوت این است که کارلوس کی روش دستیار سابق الکس فرگوسن و سرمربی رئال مادرید بوده و این بازیکن جرات حرف زدن نداشته یا رسانه ها طرف او را گرفته اند؟

حمید درخشان گفت:

مهم نیست و این یک اصل است که حرم ها را باید حفظ کرد. بازیکن بزرگ باید بزرگ باشد و می بینید که کریستیانو رونالدو یا لیونل مسی نیز مشمول انضباط هستند.

ممکن است کسانی بگویند آقای درخشان شما و 13 نفر از هم تیمی هایتان در تیم ملی که بعد از بازی های آسیایی سئول در سال 1986 و زمان سرمربیگری مرحوم پرویز دهداری دسته جمعی انصراف دادید، چرا آن را بگو؟

نمی خواهم بگویم حاشیه جدیدی ایجاد می شود و خدای ناکرده دست دنیا قطع شده اما 14 نفر اشتباه کردند و یک نفر حق داشت؟ داستان ما با طارمی فرق دارد. ما در بازی های آسیایی سئول و دهکده بازی ها شرایط عجیبی را تجربه کردیم که اصلا نمی خواهم در مورد آن صحبت کنم.

اما آیا مرتضی فنونی زاده، ضیا عربشاهی، سیروس کایهگران و حتی فرشاد پی عذرخواهی کردند و برگشتند؟

حمید درخشان گفت:

مرتضی هم که یک دسته گل خرید و برد ولی به هر حال من و بقیه چون بی احترامی کردیم سر قولمان ماندیم. خدای نکرده از هیچکس غافل نشدیم. آن زمان من و عسگر حاجیلو 6 ماه در میان فوتبالمان محروم بودیم یا محمد پنجعلی کاپیتان تیم ملی و پرسپولیس یک سال مجازات شد.

چند سال بعد اما برگشتی؟

بله، چون ما اشتباه نکردیم. رفتارهایی را دیدیم که در شأن تیم ملی نبود و با احترام از همراهی تیم ملی عذرخواهی کردیم زیرا شرایط مناسب نبود. ماجرای مهدی طارمی متفاوت است.

تفاوت در چیست ؟!

حمید درخشان گفت:

خودش جواب سرمربی را به یک کلمه ساده داد. از طرفی جواب تلفن کریم باقری سرمربی و مربی خود را که سنش بالاست را نداد و همه اینها را جمع کنیم و بعد قضاوت کنیم. مهدی طارمی پایان فوتبالش نیست و شرایط خوبی در پورتو دارد اما می پرسم از علی کریمی بزرگتر است؟ علی کریمی هم این کار را نکرد و همیشه برای پیشکسوتش احترام قائل بود. علی کریمی بازیکن بایرن مونیخ در دسته اول اروپا بود اما مهدی در لیگ دسته دوم پرتغال بازی می کرد. من می گویم هر چه چوب سنگین تر باشد، باید سنگین تر باشد. به گفته این شاعر، معلم کشته شده طالبان فیضی… هرگز از آب های زیرزمینی که زیاد است ننوشیده است.

در نهایت پیشنهاد شما چیست؟ مهدی طارمی از حرف شما عذرخواهی می کند و برمی گردد یا …

عذر خواهی کردن؛ دسته گل نیز لازم نیست. کافی است مهدی مصاحبه کند و بگوید هدف خاصی نداشته و این یک سوءتفاهم است. این مصاحبه کوتاه می تواند هرگونه سوء تفاهم را برطرف کند. باز هم می گویم مهدی طارمی را دوست دارم و اگر حرفی بزنم به نفع اوست. به هر حال فردا خود مهدی طارمی مربی یا پیشکسوت می شود و انتظار دارد بازیکنان جوان به او احترام بگذارند و جواب تلفنش را بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید