مهرداد بذرپاش سرپرست وزارت راه و شهرسازی + بیوگرافی


ساعت: 10:19
تاریخ انتشار: 09/07/1401
کد خبر: 1914175

به نظر می رسد مهرداد بذرپاش به عنوان کاندیدای اصلی وزارت راه و شهرسازی می تواند با تعامل دولت و مجلس رای خوبی کسب کند و روی صندلی این وزارتخانه حساب باز کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پس از خداحافظی رستم قاسمی از کابینه دولت سیزدهم، نام های مختلفی برای جایگزینی وی در وزارت راه و شهرسازی مطرح شد که از جمله آنها می توان به علی نیکزاد، سعید محمد، مهرداد بذرپاش، مسعود میرکاظمی و سید مهدی هاشمی اشاره کرد. در همین حال، معاون رئیس جمهور مهرداد بذرپاش وی به عنوان گزینه اصلی جایگزینی رستم قاسمی در وزارت راه و شهرسازی معرفی شد.

باید بگویم؛ مهرداد بذرپاش در 29 مرداد 1359 در تهران به دنیا آمد. در سال 1384 در حالی که 26 سال سن داشت کاندیدای انتخابات شورای شهر تهران شد اما نتوانست این آرزو را محقق کند.

او سپس مدیرعامل پارس خودرو و سایپا شد. در عرض یک سال، پارس خودرو به سومین شرکت بزرگ خودروسازی ایران ارتقا یافت. بذرپاش در بهمن ماه 95 حکمی به عنوان «مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا» دریافت کرد. عمر مدیریتی بذرپاش در سایپا حدود دو سال بود و در سال 1387 نعمت الله پوستین دوز جایگزین وی شد. در همین مدت کوتاه «تیبا» به عنوان اولین خودروی ایرانی شرکت سایپا تولید و به فروش رسید.

سپس در سال 1387 روزنامه «وطن امروز» راه اندازی شد.

در 11 مرداد 1387 به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی جوانان منصوب شد.

دارای سابقه مدیریت در دولت های نهم و دهم و همچنین نمایندگی مردم تهران در مجلس نهم.

بذرپاش در سال 1395 به دنبال ریاست جمهوری و در صدر فهرست شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی بود، اما در نهایت از انتخابات انصراف داد.

در حال حاضر بذرپاش رئیس اتاق حسابرسی کشور است.

به گزارش دانا؛ حال این سوال مطرح می شود که آیا مهرداد بذرپاش که در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد یکی پس از دیگری پله ها را طی می کرد، اکنون با رهبری وی در وزارت راه و شهرسازی موافقت می کند یا خیر؟

دیدگاهتان را بنویسید