مهلت 10 روزه به استانداران استان کرمان برای ارائه متخلفان از تبصره وام 33.181 میلیارد تومانی داده شد.


زمان: 19:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۶
کد خبر: 1866467

این موضوع در نشست مشترک مدیران ارشد اقتصادی و دارایی منطقه 8 مطرح شد.

شهباز حسن پور گفت: به استانداران مهلت می دهیم تا 10 بانک عامل و گروهی را که تا 10 روز آینده وام جذب کرده اند معرفی کنند تا تشویق شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از راه آرمان ؛ نشست مدیران کل اقتصاد و دارایی منطقه هشت ظهر امروز با حضور مدیرکل دفتر آینده پژوهی و وزارت اقتصاد و دارایی هتل آسمان کرمان.


مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان؛ پرداخت 331 میلیارد تسهیلات تبصره 18 در استان



سده سلطانی نژاد مدیرکل اقتصادی و دارایی استان کرمان در این نشست گفت: مشکلات تبصره 18 که برای دستگاه ها وجود دارد اما رقم 1200 میلیارد تنی که مربوط به طرح های اجرایی دستگاه ها بود، معرفی شد. و مبلغ پرداختی 331 میلیارد است نسبت به میانگین کشوری رتبه خوبی داریم.


IMG 20220616 123250 619 خبر خاکستری



وی ادامه داد: 76 میلیارد قرارداد منعقد شده اما پرداخت نشده و تعدادی نیز از سوی جهاد کشاورزی تامین شده که هنوز در ابتدای مرحله قرارداد هستند.
سلطانی نژاد اذعان داشت: ۲۶ درصد به سازمان جهاد شمال و ۲۲ درصد به وزارت کار، ۳۶ درصد به پارک، ۴ درصد به کمیته امداد و ۲۶ درصد به کل استان کرمان پرداخت شده است.
وی تاکید کرد: بانک عامل صنعت و معدن 76 درصد و بانک توسعه 26 درصد پرداخت کردند که نشان از عملکرد خوب این بانک دارد.

سلطانی نژاد در پایان خاطرنشان کرد: اشکالات احصاء و به وزارتخانه ارائه شده و منتظر اصلاح آن در سطح کشور از سوی وزارتخانه هستیم.


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای ملی؛ تا خرداد ماه امسال 26 درصد از وام ها پرداخت شده است



محمدرضاپور ابراهیمی نیز درباره تبصره 18 گفت: تبصره 18 سال گذشته مطرح شد و در ابتدای آن تبصره در مضیقه بود که در کمیسیون اقتصادی مصوب شد کارگروه ویژه بررسی آن تشکیل شود.

وی ادامه داد: جلسات مستمری برگزار شد و خوشبختانه کار اجرای تبصره 18 در کشور سرعت گرفته و در حال حاضر روند خوبی وجود دارد و در خردادماه 26 درصد از میزان وام هایی که برای پرداخت باید جذب می شد انجام شد. “


IMG 20220616 123254 046 خبر خاکستری



رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه منتظر پیشنهادات دستگاه های اجرایی در تبصره 18 هستم، گفت: یکی از مواردی که می توان مطرح کرد؛ تاریخ پرداخت را افزایش دهید یا دستورالعمل های دولت را تغییر دهید، زیرا وام های موجود در بازار باید چرخه ای شوند و هم وام ها و هم خریدهای داخلی هر پروژه باید ثبت شود، بنابراین ممکن است زمان کمی برای پرداخت وام وجود داشته باشد.
وی افزود: مصوبات ملی را به ما معرفی کنید تا به مجلس ارائه کنیم و در هنگام تصویب ماده قانونی نسبت به لغو قوانین اقدام کنیم. اگر نیاز به تغییر در قانون بودجه باشد، از طرف دولت اقدام خواهیم کرد.»


معاون کمیسیون اقتصادی مجلس شورای ملی؛ در دولت برای اجرای تبصره 18 مقاومت شد

شهباز حسن پور نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: متاسفانه به دلیل تغییر دولت مخالفت هایی در بدنه دولت از سوی وزارت کار صورت گرفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه ورود قاطع دولت بسیاری از مشکلات را حل کرد و راه جهاد و میدانی را آغاز کرد، گفت: اگر نظامی خراب شود با آن برخورد می کنیم و وزارت اقتصاد مجلس را همراهی کرد اما وزارت اقتصاد کارگری اجازه حل برخی مشکلات را نداد، شکست خوردیم که با حمایت دولت انجام شد.

حسن پور با بیان اینکه از وضعیت تبصره 18 راضی نیستم، تاکید کرد: بر اساس بازدیدهای صورت گرفته در محل، مدیریت به صورت موردی تاکید کرد که برخی موارد در تبصره 18 رفع شده و البته رفع شده است. وظیفه ما بود که بررسی کنیم و مشکلات را از نزدیک بشماریم.


IMG 20220616 123256 012 خبر خاکستری



وی در پاورقی 18 به برگزاری 35 جلسه استانی اشاره کرد و افزود: در کرمان ضمانت های بهزیستی قابل حل بود اما کمترین پرداختی ها به این دو گروه اجتماعی و کمیته حمایت قابل حل بود اما این اجازه داده نشد که باید حل شود. به سرعت حل شد.

حسن پور تاکید کرد: به استان مهلت می دهیم تا 10 بانک عامل و گروهی را که در 10 روز آینده وام جذب کرده اند معرفی و 10 گروه متخلف را به مراجع قضایی معرفی کنند. تخلف آنها پیگیری خواهد شد.

وی در پایان گفت: خرسندیم که صنعت و معدن بالاترین رتبه پرداختی تبصره 18 را 6 دارند. بفهمیم که کار اقتصادی کشور شوخی نیست و با متخلفان با تعارف و مهربانی برخورد نمی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید