مهمترین هدف از برگزاری یادواره ها حفظ یاد و خاطره شهداست


ساعت: 15:01
تاریخ انتشار: 31.05.1401
کد خبر: 1891730

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی پدافند هوایی ارتش ضمن اشاره به اینکه ارتش در سامانه و رادار به سطح کافی رسیده است و امروز جوانان این منطقه به مدرن ترین تجهیزات مجهز شده اند، گفت: مهمترین هدف از برگزاری یادواره هاست. زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از فردا پدرخوانده، سردار سرتیپ دوم جواد سلطانیان در نشست خبری چهارمین یادواره 565 شهید ارتش استان قم با محوریت پدافند هوایی با اشاره به برگزاری اجلاسیه 6090 شهید استان قم در آبان ماه گفت: توسط ستاد فرماندهی، دومین بزرگداشت نیروی هوایی، سومین بزرگداشت نیروی زمینی و چهارمین بزرگداشت توسط پدافند هوایی برگزار می شود.
وی ادامه داد: این جشن سوم شهریور پنجشنبه ساعت 17:30 با حضور یکی از مراجع تقلید و پیام یکی دیگر از مراجع تقلید و همچنین سخنرانی امیر صباحی فرد برگزار می شود.
رئیس مرکز تحقیقات پدافند هوایی راهبردی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه در هفته جاری اقداماتی از سوی پدافند هوایی انجام شده است، گفت: شب گذشته سردار سرتیپ سپهری در گفتگوی ویژه خبری حاضر شدند و امروز گلزار شهدای استان از خانواده های شهدا بازدید شد و مردم شهید پرور غبارروبی می شوند.
وی افزود: هدف اصلی ما از برگزاری یادواره شهدا حفظ یاد و خاطره شهداست اما در کنار این هدف اصلی تجدید میثاق با آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی نیز خواهد بود.
امیر سلطانیان با اشاره به سرکشی خانواده های شهدا گفت: همواره بر حفظ دستاوردهای شهدا که یکی از آنها امنیت، آرامش و پیشرفت است تاکید شده است.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: تامین امنیت آسمان و فضای کشور یکی از ماموریت های اصلی و مهم پدافند هوایی است.
رئیس مرکز تحقیقات راهبردی پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران افزود: پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران ماموریت دارد تا آسمان و اطراف کشور را به صورت 24 ساعته رصد کند. این مراقبت دارای چهار مرحله کشف، شناسایی، رهگیری و درگیری و انهدام است.
وی افزود: رصد شبانه روزی آسمان کشور از ویژگی های پدافند هوایی است و بیشترین پراکندگی یگان های پدافند هوایی را در کشور دارد.
امیر سلطانیان با اشاره به اینکه به کفایت سامانه ها و رادارها رسیده ایم، گفت: نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به سامانه های کاملا بومی و مدرن فرزندان این مرز و بوم مجهز شده است.
وی با اشاره به برخی از جانفشانی های نیروهای دفاعی در دوران دفاع مقدس گفت: با توجه به اینکه جنگ بود امنیت و ایمنی بیش از دو میلیون پرواز داخلی و خارجی در کشور تامین شد.
رئیس مرکز مطالعات راهبردی پدافند هوایی گفت: پدافند هوایی در دوران جنگ 600 فروند هواپیمای عراقی را سرنگون کرد در حالی که در دوران جنگ سه بار بازسازی شدند.
وی ادامه داد: پدافند هوایی در طول جنگ 48 هزار حمله هوایی را شناسایی و شناسایی کرد که 25 هزار اقدام تاکتیکی انجام شد و همچنین در عملیات والفجر 8 تنها 70 فروند هواپیمای رژیم بعث عراق سرنگون شد.
امیر سلطانیان گفت: امنیت، سربلندی، استقلال و آزادی جمهوری اسلامی ایران را مدیون ولایت و ایثارگری های شهدا در دوران دفاع مقدس و پس از آن هستیم.
وی خاطرنشان کرد: پدافند هوایی به طور مداوم در حال ارتقای توان رزمی و توان دفاعی خود است و امروز آمادگی مقابله با هر تهدیدی را داریم.
رئیس مرکز تحقیقات راهبردی پدافند هوایی با اشاره به اینکه هفت شهید از 565 شهید متعلق به پدافند هوایی است، گفت: شهید سرتیپ حمید اولین شهید دفاع و ارتش در دوران دفاع مقدس است که در روز دوم جنگ کشته شدند.
وی افزود: این شهید سرلشکر سال ارتش در سال جاری است. به همت صدا و سیما از استان قم فیلم مستندی از این شهید در دست تهیه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید