مهندسان نظارت بر گاز از جان و مال مردم در برابر خطرات احتمالی محافظت می کنند

ساعت: 12:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۶
کد خبر: 1800931

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد در دیدار با مدیرعامل شرکت گاز استان یزد گفت: مردم با نظرات حقوقی و فنی مهندسین با علم به اینکه ناظران گاز به نوعی حافظ مال و جان آنان در برابر خطرات احتمالی هستند آشنا هستند. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، مجتبی فرهمند رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد صبح امروز در دیدار با مدیرعامل شرکت گاز استان یزد با اشاره به اهمیت گاز طبیعی و نقش آن در رفاه و آسایش انسان، خدمات رسانی را انجام داد. برای مردم مهندسان گاز قابل لمس است. وی گفت: مردم به این نکته واقفند که مهندسان پایش گاز به نوعی حافظ جان و مال در برابر خطرات احتمالی هستند و به نظرات حقوقی و فنی مهندسین احترام می گذارند که می تواند الگویی برای دیگران باشد.

وی در این دیدار بر لزوم آموزش مصرف کنندگان گاز طبیعی در راستای مصرف ایمن تاکید کرد و خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی جامع و هدفمند و بر اساس یک استراتژی مشخص باید این مهم به درستی انجام شود.

فرهمند با بیان اینکه تقویت سازوکار ارائه خدمات مهندسی در بخش گاز می تواند منجر به تقویت و تثبیت ارتباط مردم با سازمان نظام مهندسی و مهندسین شود، افزود: و تجربه شرکت گاز با عملکرد مطلوب همراه باشد.

علی اکبر میدانشاهی مدیر عامل شرکت گاز استان در ادامه جلسه با اشاره به اینکه در حال حاضر دریافت انشعاب و کنتور گاز منوط به تایید داوطلب از مهندسان ناظر در نظام مهندسی است، وظیفه ناظران بسیار حساس است و در عین حال خطرناک می داند، زیرا در عمل مسئولیت بازدید و رعایت شرایط متقاضیان انشعاب گاز طبق استانداردهای مربوطه بر عهده این بستگان است و از طرفی شرکت گاز به عنوان یک تامین کننده گاز طبیعی وظایف خاص خود را دارد، سهل انگاری می تواند منجر به خسارات جبران ناپذیری شود.

وی در پایان گفت: خوشبختانه با توجه به تعامل شرکت گاز یزد و سازمان نظام مهندسی استان و همچنین برگزاری دوره های فشرده ناظران برای اخذ صلاحیت نظارت گاز، مشکل خاصی در تصویب طرح ها و خطوط لوله داخلی وجود نداشت. و این امر با نهایت دقت و کیفیت انجام می شود که پایین بودن میزان تصادفات گاز طبیعی موید این گفته است.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید