مواد نگهدارنده چه تاثیری روی مواد غذایی دارند؟

وی با تاکید بر پیشگیری از مصرف مواد غذایی مانند ساندویچ، چیپس، خرما و کنسرو توسط دانش آموزان، گفت: مصرف این گونه مواد ماندگار به دلیل وجود مواد نگهدارنده باعث کاهش ضریب هوشی و عدم تمرکز دانش آموزان در کلاس می شود.

محقق بیوشیمی و تغذیه دانشگاه علوم پزشکی با تاکید بر اینکه بنزوئیک اسید در کودکان پیش فعال اثرات منفی زیادی دارد، گفت: مصرف غذاهای بسته بندی شده به دلیل وجود اسید بنزوئیک، بیش فعالی شدید را در این گروه از کودکان افزایش داده و آنها را به چالش می کشد. .

زارع زاده ادامه داد: با توجه به اینکه کودکان پیش فعال معمولاً تمرکز آرام و خاصی ندارند، این مواد نگهدارنده موجود در شکلات، کیک و سایر مواد بسته بندی باعث چالش بیشتر آنها و کاهش بهره هوشی آنها می شود.

وی با تاکید بر اینکه اسید بنزوئیک در یادگیری کودکان به ویژه در سنین پیش فعالی اختلال ایجاد می کند، گفت: .

این محقق دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: در این میان اگر مثلاً به تولیدکننده انتقاد شود، اولین چیزی که اشاره می کند این است که می گوید در تولید غذاهای تاریخی از اسید بنزوئیک به عنوان استاندارد استفاده می کنم، اما اینجا درست است، چه کسی می تواند میزان مصرف بی ضرر را برای مصرف کنندگان تعیین و اجرا کند.

بهترین راه برای حفظ سلامتی، حذف بنزوئیک اسید در غذاهای با ماندگاری طولانی است

وی با تاکید بر اینکه بهترین راه برای حفظ سلامت جامعه جایگزینی مواد نگهدارنده ایمن است، گفت: در این راستا کودکان تحت سیستم دفاعی فیزیولوژیکی و ناقص بدن در معرض خطر بیشتری برای آینده قرار دارند.

شیر مادر در 2 سال اول زندگی بهترین گزینه برای تقویت سیستم دفاعی بدن است

زارع زاده همچنین ادامه داد: بر اساس مطالعه سازمان جهانی بهداشت، کودکانی که در دو سال اول زندگی از شیر مادر استفاده می کنند، بدنی به مراتب قوی تر با سیستم دفاعی قوی در برابر بیماری های مختلف دارند، اما در مقایسه با کودکانی که شیرخشک می خورند. «در بزرگسالی سیستم دفاعی ضعیف تری در برابر بیماری های مختلف دارند.

پژوهشگر بیوشیمی و تغذیه دانشگاه علوم پزشکی گفت: بر اساس آمارهای جهانی کودکانی که از شیر مادر استفاده نمی کنند در بزرگسالی بیشتر در معرض ابتلا به آسم و بیماری های تنفسی هستند.

وی گفت: بر اساس آمارهای سازمان جهانی بهداشت، ابتلا به بیماری های تنفسی در این گروه از کودکان به شدت در حال افزایش است و آنها را با مشکل مواجه می کند.

زارع زاده ادامه داد: اما این دسته از کودکانی که از شیر مادر استفاده نکرده اند و این مشکل باعث کاهش ایمنی بدن شده و از طرفی غذاهای ماندگاری به آنها می دهیم که نتیجه آن اختلال در سیستم ایمنی و استقبال از بیماری های مختلف خواهد بود.

وی گفت: زمانی که اسید بنزوئیک وارد بدن می شود، وارد جریان خون شده و از طریق عروق وارد مغز انسان می شود که در نتیجه سلول های مغز به مرور زمان فلج می شود و گاهی اوقات تشنج ایجاد می کند. به خصوص کودکان زیر سه سال).

محقق بیوشیمی و تغذیه دانشگاه علوم پزشکی بهترین راه حل را فرهنگ سازی مردم برای عدم استفاده از مواد غذایی بادوام تا جایگزینی مواد نگهدارنده بی ضرر توسط تولیدکنندگان عنوان کرد و گفت: برخورد قانونی از دیگر راه حل های این مشکل است.

دیدگاهتان را بنویسید