موافقت نمایندگان با اصلاح طرح ایجاد و فعالیت تشکل های تخصصی صنفی


ساعت: 16:45
تاریخ انتشار: 1401/08/17
کد خبر: 1909553

نمایندگان شورای اسلامی در جلسه علنی جلسه عصر مجلس در جریان بررسی گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با اصلاح طرح تشکیل و راه اندازی تجارت موافقت کردند. – تشکل های تخصصی برای رفع ایرادات شورای نگهبان.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نمایندگان شورای اسلامی امروز (سه شنبه 26 آبان ماه) در جلسه عصر مجلس در جریان بررسی گزارش کمیسیون امور داخلی کشور با تغییر طرح ایجاد و فعالیت اتحادیه های تخصصی موافقت کردند. شوراها به منظور رفع ایرادات شورای نگهبان.

تغییرات طرح مذکور به شرح زیر است:

ماده 15 – در صورت ارتکاب هر یک از رفتارهای زیر، گروه ضربت موظف است به یکی از موارد مندرج در ماده 17 و تأیید تخلف اقدام کند:

الف- نقض مبانی دین مبین اسلام و تبلیغ و فعالیت بر خلاف موازین اسلامی از جمله انتشار مطالب الحادی و هتک حرمت به مقدسات.

ب- هرگونه فعالیتی که مخل آزادی، استقلال، تمامیت ارضی و وحدت ملی، منافع ملی و مصالح جمهوری اسلامی ایران و نظم عمومی باشد. جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی کشور، انتشار و افشای اسناد طبقه بندی شده، جمع آوری و تبانی برای ارتکاب جرایم و غصب عناوین و مشاغل.

پ- اقدامات خلاف قانون اساسی و تضییع حقوق ملت از جمله افترا، تهمت، شایعه پراکنی، آموزش و ترویج خشونت و هر نوع اقدام علیه حیا.

تی-…

تبصره 1- در بندهای «الف»، «ب» و «ج» گروه ضربت تنها پس از صدور رأی قطعی مراجع قضایی اختیار رسیدگی به تخلفات را خواهد داشت. اقدامات گروه ضربت که حکم تبرئه نهایی را کنار می گذارد، بی اثر است.

نمایندگان همچنین با جایگزینی کلمه «کارگروه» به جای «کمیته» در متن گزارش برای حذف تبصره شورای نگهبان موافقت کردند.

دیدگاهتان را بنویسید