موج رسانه ای آمریکا در برجام/ مذاکرات ایران با هیئتی قوی در قالب نیروهای میدانی به وین می رود

ساعت: 11:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۳
کد خبر: 1792019

در حال حاضر با توجه به تغییر سیاست ایران، آمریکایی ها نه تنها به دنبال حذف برجام سابق هستند، بلکه برجام پلاس را نیز دنبال می کنند، یعنی به دنبال اعمال محدودیت های هسته ای بیشتر برای ایران در ازای امتیازات کمتر هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ البته این تحقیر آمریکا مربوط به زمان حال و کشور ما نیست، بلکه به تاریخچه حدود 400 ساله آن برمی گردد، زمانی که محققان آمریکایی، برخی اروپایی ها با امپراتور روم در حال جنگ بودند. آنها جهت دستیابی به تسلط بیشتر را تغییر دادند و این تغییر جهت باعث شد تا در جایی که اکنون ایالات متحده نامیده می شود فرود بیایند.

برای دولتمردان فاسد آمریکا، احساس حقارت چنان قوی شده است که با انواع ترفندهای سیاسی و نظامی سعی در پنهان کردن این عقده ها دارند.

سیاست ایران در دولت سیزدهم تغییر کرده است

مرتضی علویان، عضو هیئت علمی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه مازندران در گفتگو با بالا؛ وی با نگاهی تحلیلی به مذاکرات برجام گفت: مذاکرات در دوره هشتم همچنان ادامه دارد. بحث این دوره، بحث اختلاف ایران و کشورهای مقابل چهار + یک است.

وی افزود: ایران با رویکرد جدید دولت سیزدهم تغییر کرده و آمریکا نیز رئیس جمهور خود را تغییر داده است اما در عمل دولت آمریکا به همین سیاست اجرایی ادامه می دهد.

استاد دانشگاه مازندران گفت: سیاست های دولت ترامپ ادامه داشته و تغییر نکرده است، اما در ایران هم دولت و هم سیاست تغییر کرده است.

علویان ادامه داد: کشورهای غربی به تنهایی عمل نمی کنند و قدرت ایران در مذاکرات هسته ای را ندارند. تلاش های چند سال اخیر منجر به برجام شد و ما طبق قوانینی که اتخاذ کرده ایم وارد این مذاکرات شده ایم.

وی گفت: در حال حاضر با توجه به تغییر سیاست ایران، آمریکایی ها نه تنها به دنبال لغو برجام سابق هستند، بلکه به دنبال برجام پلاس نیز هستند، یعنی به دنبال اعمال محدودیت های بیشتر هسته ای برای ایران در ازای امتیازات کمتر هستند. “

تیم مذاکره کننده قوی با حضور میدانی

استاد دانشگاه مازندران گفت: در نتیجه این فضا زمانی که دور هفتم مذاکرات آغاز شد و دولت آقای راسی با تغییر سیاست ها وارد عمل شد، ما به صورت پویا و میدانی وارد میدان این مذاکرات شدیم.

علویان گفت: در آخرین مذاکرات اسنادی را ارائه کردند و ما باید نظر خود را با توجه به این اسناد بیان می‌کردیم و تنها هدف آنها افزایش محدودیت‌ها و امتیازات کمتر برای ایران بود، بنابراین این موضوع منجر به مشکلات غیرهسته‌ای در بند شد. 25 جام حذفی.» همچنین عنوان شده که محدودیت های آنها ادامه خواهد داشت.

وی گفت: دولت آقای رئیسی با سیاست های خود شرایط فعلی را تغییر داده است. ما یک تیم قوی متشکل از حدود چهل نفر داشتیم که عمدتاً در زمینه های حقوقی، اقتصادی و بانکی کار می کردند. ما آمدیم تا در مذاکرات شرکت کنیم.

مدرس دانشگاه مازندران افزود: اقدام در مذاکرات مذاکره به این معناست که نمی خواهیم به آماده سازی برجام پلاس برگردیم و طبق پیش بینی های انجام شده در سال 1394 تولید اورانیوم غنی تا 60 درصد را فعال کرده ایم. اگر آنها اقدام نکنند، ایران هم اقدامی نخواهد کرد.

اقدام برای عمل؛ تعهد در مقابل تعهد

علویان گفت: ایران و کشورهای غربی 4 نوع برجام از جمله سعدآباد، پاریس، آمستردام و برجام را پشت سر گذاشته اند و در تمام این 4 نوع مذاکره متن را کشورهای غربی به ما دادند و نوشتیم اما دولت سیزدهم آمد. به شدت در زمینه مذاکرات. .

وی ادامه داد: ما در مذاکرات وین 4 نوع سند ارائه کردیم که 2 مورد آن در دور هفتم ارائه شد که در واقع سند نقشه راه در ادامه برجام است. سند سوم سند حقیقت یاب است و سند چهارم سندی است که آمریکایی ها باید به تعهدات خود متعهد شوند و در مقابل ایران نیز باید به تعهدات خود عمل کند.

استاد دانشگاه مازندران گفت: ما برای امتیازاتی که طرف مقابل می خواهد مطالباتی خواهیم داشت و در اینجا نیز برجام باید مانند گذشته عمل کند و اعمال شود.

آمریکا از حرکت میدانی ایران شوکه شده است

علویان یادآور شد: حرکت پویا و فعال تیم مذاکره کننده در گام اول مذاکرات آمریکا را شوکه کرد و در نتیجه نتوانستند کاری از پیش ببرند و خواستار ضرب الاجل برای برنامه ریزی و تدوین اهداف خود در مرحله دوم شدند.

وی تاکید کرد: کشورهای حاضر در برجام در این مدت فهمیدند که به آنها امتیازی نمی دهیم و برجام پلاس معنایی ندارد اما شرایط تغییر کرده است. ما دست بالا را داریم و عملیاتی کار می کنیم.»
استاد دانشگاه مازندران گفت: فشار حداکثری ناشی از واکنش طرف های مقابل نشان دهنده عملکرد خوب تیم مذاکره کننده است اما نباید به این زودی ها تمام شود.

علویان خاطرنشان کرد: کشورهای مقابل فضای مذاکره وارد فضای مجازی شده اند و مقام معظم رهبری نیز در این زمینه فرمودند که جنگ ما در حال حاضر در فضای مجازی و در این نوع جنگ با آمریکاست که می خواهد ایران را بد نشان دهد. ; بیایید بایستیم.

وی افزود: تیم مذاکره کننده ایران با تمام توان جلو رفته است و باید به کشور ما امتیاز داد؛ ایران در این زمینه تلاش می کند.

اعزام تیم مذاکره کننده قوی به دولت سیزدهم

محسن حقزاد کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با بالا; وی با اشاره به روند مذاکرات در دولت سیزدهم گفت: پس از دور هفتم مذاکرات در وین، دولت جمهوری اسلامی هیاتی از دیپلمات های ایرانی را در زمینه های سیاسی، اقتصادی و حقوقی برای ادامه مذاکرات و واکنش سایرین اعزام کرد. کشورها.”

وی خاطرنشان کرد: مذاکرات برای رفع تحریم ها که پس از ماه ها تعلیق از روز دوشنبه (۸ آذر) در وین از سر گرفته شد، دولت سیزدهم مصمم است هیئتی قدرتمند را به ایران قدرتمند اعزام کند و در عرصه بین المللی به نفع ایران تحول ایجاد کند. مردم شهید پرور «به گونه ای شکل بگیرید که هم عزت اسلام و هم مسلمین حفظ شود و اعتماد عمومی به قوه مجریه و وضعیت اقتصادی قشر آسیب پذیر در نقشه داخلی بازگردد تا به رتبه مطلوب برسد.

این کارشناس بین الملل ادامه داد: دو پروژه در دور ششم به کشورهای 1+4 ارائه شد و باقری کنی، رئیس هیات ایرانی گفت: در صورت توافق طرف های مذاکره با دو بسته پیشنهادی ایران، نسخه سوم این دو بسته خواهد بود. ارائه شود.”

خاکزاد ادامه داد: نکته مهم این است که نسخه سوم آماده شده است اما نخبگان سیاسی دولت سیزدهم شرط تسلیم را پذیرش دو طرح قبلی می دانند.

وی ادامه داد: اگرچه انقلاب اسلامی ایران به گفته رهبر فرزانه امام خامنه‌ای (مدظله العالی) به دلیل پافشاری دولت استکبار و تلاش‌های ذلت‌آمیز رژیم صهیونیستی به مذاکرات خوش‌بین نیست، اما ایران تمایل طرف‌های مقابل را نشان می‌دهد. برای رسیدن به خواسته های مشروع خود.»

سیاست دولت سیزدهم اجرای تعهدات هسته ای

این کارشناس بین الملل گفت: دلیل اول محتوای جمهوری اسلامی ایران است و اسلام دینی جهانی است و باید قبل از ظهور به جهانیان معرفی شود و عنصر مقاومت را در دل ملت ها ایجاد و تقویت کند. در جهان.”

حقاد افزود: منافع ایران اسلامی در چهل سال گذشته همواره در معرض هجمه بیگانگان و دشمنان بوده است، بنابراین باید این منافع خدادادی حفظ شود و اجازه تعرض به دشمن داده نشود.

وی گفت: سیاست دولت سیزدهم در وین ابتدا لغو یکجانبه تحریم ها و پس از بازرسی انجام تعهدات اصلی بود.

این کارشناس مسائل بین الملل خاطرنشان کرد: البته از اواسط سال 97 که دونالد ترامپ به طور یکجانبه قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرد و به دور از موازین بین المللی بود، آلمان، فرانسه و انگلیس تلاش زیادی برای تشکیل شورای امنیت سازمان ملل متحد انجام دادند. آمریکا در قالب یک سازوکار خاص. این برای دور زدن تحریم ها، اجرای آن بود و تعهد هم دادند، اما در عمل به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکردند.

ما هرگز به دشمنان خود اعتماد نکرده ایم

خاکزاد گفت: مهمتر اینکه سازوکار دیگری به نام اینستکس توسط ترویکا (همان سه کشور اروپایی) پیشنهاد و تصویب شد، اما در عمل به مصوبات کوچک خود نیز بد اعتمادی نشان دادند.

وی گفت: قبل از هر چیز کشور اروپایی (ترویکا) باید شرایط جدید دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران را درک کند. ما در تاریخ اسلام هرگز به دشمنان اعتماد نکرده‌ایم، اما همیشه امیدوار بوده‌ایم که دست از زیاده‌روی بردارند و لااقل حقوق بشر در سرزمین خود را رعایت کنند، اما آمریکا و سه کشور مطرح اروپایی باید موضع‌گیری کنند. در این جلسه آنها را مشهور، مکتوب و رایج کنید.

اولویت دولت انقلاب سربلندی ایران است

این کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد: آمریکا و اروپا می دانند که دولت اصلی دولت سال 97 نیست که از تحریم می ترسد و دشمن را خدای منطقه می داند و می توان دشمن را به صورت یکجانبه از مذاکره کنار گذاشت زیرا دولت سیزدهم انقلاب می دهد. اولویت. او سربلندی ایران اسلامی را در صحنه جهانی قرار داد و برای رسیدن به این مقام عالی فرمانده کل قوا و فرمانداران خود را در ترور ناجوانمردانه از دست داد.

حق زاد در پایان گفت: ایران با خون جوشان شهدا قدرتمند شده و به رهبری امام خامنه ای به قله های عزت و سعادت رسیده است.

به گزارش بالا؛ دولت سیزدهم با انتخاب یک تیم انقلابی متخصص در ابعاد مرتبط. وی به نمایندگی از ملت قدرتمند ایران به وین گفت وگو کرد تا مستکبرانه متوجه شود که ایران امروز به آن افتخار می کند و با هیچ محدودیتی که به منافع ایران اسلامی لطمه بزند موافقت نخواهد کرد و با حمایت های میدانی به مقابله سیاسی خود ادامه خواهد داد. . قدرت.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید