تاریخ دور بعدی مذاکرات در وین مشخص شد/ مذاکره کننده ارشد ایران: مذاکرات به خوبی پیش می رود

تاریخ دور بعدی مذاکرات در وین مشخص شد/ مذاکره کننده ارشد ایران: مذاکرات به خوبی پیش می رود

روز جدید امشب پس از دیدار با کشورهای دیگر، حفاری از روند مذاکرات تمجید کرد و به خبرنگاران گفت که مذاکرات به خوبی پیش می رود. این در حالی است که مذاکره کننده ارشد روسیه دیروز گفته بود که عوامل و پیش شرط هایی برای موفقیت مذاکرات وجود دارد و احتمال دستیابی به توافق زیاد است.
تاریخ دور بعدی مذاکرات در وین مشخص شد/ مذاکره کننده ارشد ایران: مذاکرات به خوبی پیش می رود

در شرایطی که مذاکرات برای رفع تحریم ها در وین شتاب می گیرد و گزارش هایی مبنی بر رفع اختلافات بین کشورهای درگیر در این مذاکرات وجود دارد، علی بهاگری، مذاکره کننده ارشد ایران می گوید که مذاکرات به خوبی پیش می رود.

دقایقی پیش دیدارهای دوجانبه و چندجانبه مذاکره کننده ارشد ایران با روسای هیئت های سه کشور اروپایی با انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ به پایان رسید.

هیئت های مخالف سپس به هتل ماریوت، واقع در مقابل هتل کوبورگ، رفتند تا با هیئت ایالات متحده در مورد آخرین وضعیت مذاکرات مشورت کنند. صبح امروز نشست های مشترک مذاکره کنندگان ارشد ایران، ترویکا و نماینده اتحادیه اروپا برگزار شد.

بر اساس گزارش ها، اختلافات بین طرفین مذاکرات نسبت به دور قبل کاهش یافته و روند مذاکرات هموارتر شده است. ضمن اینکه نشست های کارشناسی ایران و گروه ۱+۴ با هدف رفع تحریم ها برگزار می شود و کشورها پیشرفت خوبی داشته اند.

اکثریت هیأت ها بر ادامه مذاکرات تا حصول توافق نهایی برای احیای توافقات سال 94 تاکید کردند.

علی باقری کنی، مذاکره‌کننده ارشد ایران، می‌گوید: هرچه حریف ما آمادگی لغو تحریم‌ها را جدی‌تر داشته باشد و سازوکارهای پیش‌بینی شده از سوی جمهوری اسلامی ایران برای لغو تحریم‌ها به‌ویژه در دو موضوع راستی‌آزمایی و تضمین را جدی‌تر بپذیرد. ما می توانیم کوتاهتر باشیم بیایید توافق کنیم.

وی با این حال تاکید کرد که در صورت حصول توافق، ناقض برجام، یعنی آمریکا، ابتدا باید تحریم ها را لغو کند و جمهوری اسلامی ایران پس از انجام بازرسی، بر اساس توافق، اقدام هسته ای انجام خواهد داد.

امشب پس از دیدار با کشورهای دیگر، حفاری از روند مذاکرات تمجید کرد و به خبرنگاران گفت که مذاکرات به خوبی پیش می رود. این در حالی است که مذاکره کننده ارشد روسیه دیروز گفته بود که عوامل و پیش شرط هایی برای موفقیت مذاکرات وجود دارد و احتمال دستیابی به توافق زیاد است.

در حالی که هیئت ها مصمم به ادامه مذاکرات تا حصول نتیجه نهایی هستند، با توجه به پایان تعطیلات سالانه، مذاکرات از روز جمعه به مدت سه روز متوقف و از دوشنبه ادامه خواهد داشت. انریکه مورا که هماهنگ کننده هیأت ها و جلسات برجام است، قرار است فردا در جمع خبرنگاران آخرین وضعیت مذاکرات را توضیح دهد.

جمهوری اسلامی ایران تاکید می کند که اگر طرف های مقابل مذاکراتی را که در این مرحله آغاز شده است با حسن نیت ادامه دهند، می توان به توافق خوبی برای همه طرف ها دست یافت و به آن هدف دست یافت.

دیدگاهتان را بنویسید