موج ششم تاج و تخت و افزایش تعداد بیماران در ایلام؛ وقتی پروتکل های بهداشتی محو می شوند


ساعت: 09:48
تاریخ انتشار: 14/01/12/01
کد خبر: 1809794

روند رو به رشد کرونا و افزایش تعداد مبتلایان با نادیده گرفتن دستورالعمل های بهداشتی انسان، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا را افزایش داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ایلام بیدار، ششمین تاج در حالی در استان ایلام متجلی می شود که بی توجهی به دستورالعمل های بهداشتی مردم و تخطی از این دستورالعمل ها از سوی برخی دستگاه های اجرایی بر تعداد مبتلایان به بیماری های عروق کرونر قلب افزوده است.

به گفته کارشناسان بهداشتی که از تکثیر سویه تاجی جدید به نام آمیکرون خبر می دهند، مقامات همچنان به مردم توصیه می کنند از حضور در جلسات خودداری کنند، اما برخی از مدیران مصوبات ستاد مرکزی کرونا را نادیده می گیرند.


یک هفته دیگر آموزش در تمامی مقاطع تحصیلی استان بصورت نیمه حضوری

حسن بهرامیا استاندار ایلام در جلسه ستاد استانی تاج گفت: آموزش عشایر روستایی تا 50 نفر به صورت حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی و مهدکودک ها با نظر شورای مهدکودک قابل رصد است.

وی افزود: همچنین کمبود آموزش در مدارس استان ایلام تا 15 نفر با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی وجود دارد.

استاندار ایلام ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و شیوع سریع این ویروس، مشمول تصمیمات و مصوبات ستاد ملی تاج و تخت برای اعمال دورکاری به مسئولان استانی هستیم.

وی همچنین خواستار تشویق انجمن اولیا برای واکسیناسیون دانش آموزان شد و گفت: مدارس باید با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی این برنامه مهم را در دستور کار قرار دهند.

استاندار ایلام در خصوص دورکارها نیز یادآور شد: تنها مادران باردار و مادران دارای فرزند زیر 5 سال می توانند از دورکاری استفاده کنند.

بهرامیا تاکید کرد: کارشناسان بهداشت باید در برنامه های صدا و سیما و رسانه ها مضرات عدم واکسیناسیون را تبیین کنند.


تا به امروز 75000 نفر به تاج مبتلا شده اند

محمد کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در گفتگو با رسانه ها گفت: تعداد مبتلایان به عروق کرونر در استان به ۷۵ هزار و ۶۲۲ نفر رسید.

وی گفت: در 24 ساعت گذشته 202 مورد مثبت جدید بیماری عروق کرونر قلب در استان شناسایی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: خوشبختانه طی 24 ساعت گذشته هیچ مورد فوتی بر اثر بیماری عروق کرونر قلب در استان گزارش نشده است.

کریمیان گفت: مجموع جان باختگان بر اثر تاج تاکنون یک هزار و 189 نفر است.

اکنون در این شرایط، عموم مردم باید اقدامات بهداشتی را در سطح جامعه دنبال کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید