موسیر در 500 هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری کشت می شود


ساعت: 15:16
تاریخ انتشار: 1301/07/30
کد خبر: 1905092

حسین برزگر گفت: بیش از 500 هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری زیر کشت موسیر است که 350 هکتار آن در کوهرنگ قرار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز، حسین برزگر رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در نخستین جشنواره ملی موسیر این استان؛ وی گفت: 85 درصد اراضی استان مرتع و 15 درصد کشاورزی است، همچنین این استان دارای تنوع آب و هوایی، میانگین بارندگی بالای 500 میلی متر و 360 گونه گیاهی برجسته است.

وی افزود: در چهارمحال و بختیاری اراضی ملی و معافیت برای کشت گیاهان دارویی وجود دارد در 5 سال گذشته سطح زیرکشت گیاهان دارویی در این استان دو برابر شده و به حدود 2 هزار هکتار رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بیش از 500 هکتار از اراضی استان زیر کشت پیاز است که 350 هکتار آن در کوهرنگ قرار دارد.

برزگر گفت: چهارمحال و بختیاری بعد از اصفهان دومین سطح زیر کشت موسیر را دارد، کشت موسیر در این استان سنتی است و در کشت آن از کود و مواد شیمیایی استفاده نمی شود.

وی با اشاره به اینکه محل اصلی موسیر چهارمحال و بختیاری است و این استان یکی از مناطق کشت این محصول محسوب می شود، خاطرنشان کرد: مزیر در تمام استان های استان به جز سامان کشت می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: بیش از 1300 خانوار در شهرستان کوهرنگ در باغات خود موسیر کاشته اند.

برزگر تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری باید بندری برای توسعه صادرات موسیر باشد و ایجاد مرکز یا شهرک تخصصی فرآوری و صادرات موسیر در استان ضروری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید