مکالمه داوران دربی ضبط نشده بود و ما اجازه انتشار هم نداشتیم

رئیس کمیسیون داوران فدراسیون فوتبال در پاسخ به درخواست پرسپولیس.

رئیس کمیسیون داوران فدراسیون فوتبال در پاسخ به درخواست پرسپولیس مبنی بر انتشار مکالمه داوران دربی گفت: صحبت ها ضبط نشده بود و اگر می بود اجازه انتشار نداشتیم.

به گزارش خبرگزاری موج


تیم های فوتبال استقلال تهران و پرسپولیس در یک بازی به تعویق افتاده از هفته پنجم لیگ برتر آنها روز پنجشنبه 23 آوریل با یکدیگر روبرو شدند. این دیدار با تساوی 1-1 به پایان رسید.

این دیدار با حواشی زیادی همراه بود و مسئولان باشگاه پرسپولیس از تصمیم موعود فر گلایه کردند.

خداداد افشاریان، رئیس کمیسیون قضایی فدراسیون فوتبال وی در این خصوص گفت: در آخرین لحظات از انجام بازی با VAR کاملاً ناامید شدیم اما مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال توانست با مسئولان فیفا صحبت کند و اجازه استفاده از دستیار تصویری داده شد. سیستم داوری دربی 102.» و از همین جا از او تشکر می کنم.

وی ادامه داد: مجوز ما برای این تک مسابقه بود اما به این معنی است که می توانیم مسابقات خود را با VAR اجرا کنیم و از این بابت مشکلی نداریم و فقط باید تجهیزات را خریداری کنیم.

افشاریان در پاسخ به این سوال که در صورت مصدومیت فنادی فر چه کسی باید به جای او داوری کند، گفت: اگر فنادی فر مصدوم می شد، اولین کمک داور تصویری ما که اهل عراق بود برای قضاوت به زمین می رفت.

رئیس کمیته داوران افزود: به نصب کمک داور ویدیویی 20 امتیاز می دهم و این مسابقه نشان داد که داشتن VAR چقدر می تواند مهم باشد. مشکل اینجاست که فوتبال ما فقط در حاشیه است و مردم آن را دوست ندارند.

افشاریان درباره اخراج نشدن امید حامدی فر بازیکن استقلال گفت: در صحنه حامدی فر نظر کمک داور ویدیویی کارت زرد بود اما او نمی تواند برای کارت زرد وارد شود و به همین دلیل کمک داور ویدیویی وارد نشد و فر. همچنین در مورد آن نگران است صحنه واکنشی نشان نداد.

وی در پاسخ به این سوال که مسئولان تیم پرسپولیس درخواست انتشار مکالمات داوران با سیستم کمک داور ویدیویی را داشتند، گفت: به هیچ عنوان صحبت های کمک داور ویدئویی و سرمربی داور پخش نمی شود، فیفا اجازه این کار را نخواهد داد. و ما آن را منتشر نمی کنیم. همچنین این مکالمات ضبط نمی شود تا منتشر شود، برای ضبط این مکالمات به مجوز فیفا نیاز داریم و بنابراین مکالمات ضبط نمی شود.



آیا این خبر مفید بود؟