مکتب امام حسین (ع) آفریننده مردم است


ساعت: 10:30
تاریخ انتشار: 1401/05/15
کد خبر: 1888181

مکتب امام حسین (ع) مکتب رشد بشری است و هرکس قدم در این مکتب بگذارد از خواری و خجالت پذیرفتن ظلم رها شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از ” تیتریک “; ای اهل اطمینان، راضی به سوی پروردگارتان بازگردید (فجر/27 و 28)

مکتب امام حسین (ع) مکتب رشد انسانی است و هرکس قدم در این مکتب بگذارد از ذلت نفس و خضوع مظلومیت رهایی یافته است.

امام حسین (علیه السلام) با خانواده اش به دعوت مردم به کوفه رفتند، اما چه شد که در مدت کوتاهی مردم منافق و منافق شدند و به جای میزبانی بر میهمانان شمشیر کشیدند.

مطالعه تاریخ حاکی از حیله گری بنی امیه و شایعه پراکنی علیه امام است، اگر بصیرت نباشد، مردم دین دنیا را از طمع زر و سیم کوچک می فروشند و غفلت از حق، می فروشد. پرده ای بر چشمان حریصان باش که به دین خیانت کردند.

با آمدن پیامبر(ص) و دعوت مردم به توحید بنی امیه، منبع درآمد آنان از بت ها قطع شد و شمشیر علی(ع) بر سر کفر در راه حق کوبید و کمرشان به اندازه کینه علی (علیه السلام) شکسته شد، امام حسین (علیه السلام) را به قتلگاه بردند.

مهمترین نکته نفوذ یهودیان صهیونیست است که از زمان پیامبر (ص) لباس اسلام را بر تن کردند و با تحریک مشرکان و کفار و نفوذ در میان مسلمانان، دست به تفرقه و نفاق و توطئه زدند. علیه اسلام جدید و با بصیرت مردم وعده بزرگ غدیرخم را آغاز کرد و خیانت به خواص در اذهان مردم به فراموشی سپرده شد و در زمان خلافت امیرالمومنین (علیه السلام) این توطئه ها افزایش یافت. به حدی که با اغتشاشات امویان، خوارج شمشیر امام خود را بیرون کشیدند، خوارج که فقط پوسته را از اسلام گرفتند و در باطن مردمی نادان بودند که حق و باطل را تشخیص نمی دادند، گرفتار نیرنگ معاویه شدند. و در زمان امام حسن (ع) به حدی نفوذ پیدا کرد که فرمانده لشکر او را با سیم خریدند و او را مجبور به صلح با معاویه کردند و همسرش در خانه او زندگی می کرد و او قاتل او شد و چیزی نیست. دردناک تر از جهل مردم

در زمان یزید اوضاع فرق می کرد و کفر پوسته خود را شکافت و لباس اسلام بر تن نداشت و امام حسین (ع) در اینجا قیام کرد و در آن زمان هنوز عده ای فریب نفاق و نفوذ را می خوردند. برخی با بصیرت و بصیرت، جبهه حق را به خوبی می شناسند و حاضرند جان خود را در راه بقای دین فدا کنند، هرچند تعدادشان کم است، اما هر کدام از نوزاد، کودک، جوان، جوان و پیر، چنین نقشی را ایفا می کنند. در صحنه عاشورا که تا دنیا هست این ندا داده می شود که «هیهات منا الزهله» و بنابراین فرقی نمی کند چند سال داشته باشی، زن باشی یا مرد، مهم در زمان قیام حق علیه باطل به فرمان امامتان در صحنه آماده باشید و به ندای هل من ناصر جنسرانی پاسخ دهید.

و اینجاست که آزادگانی چون وهابیان و خراها از قید و بند دنیا رها می شوند و حق را می یابند و این رسم عاشقان تا ابد است که به ندای امام خود لبیک می گویند و با الگوگیری از او پرچم حق را برافراشت تا به وقت موعود امام زمان (عج) را به حکومت جهانی یاری کن.

انسیه تنوره; استاد

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید