مکتب امام حسین (ع) مکتب آزادی و رهایی و احترام است


ساعت: 16:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۵
کد خبر: 1887401

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه در مکتب امام حسین (ع) بندگی و بندگی را جایز نمی‌دانیم، گفت: مکتب اباعبدالله (ع) مکتب آزادی است. رهایی و احترام».

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش 17 آذرماه، آیت الله رضا رمضانی امروز در مراسم صبحگاه روز چهارم محرم الحرام که در صحن حرم حضرت فاطمه اهری (س) خواهر امام رضا (ع) رشت برگزار شد. وی با بیان اینکه به برکت امام حسین (علیه السلام) کرامت انسانی دعوت شده است، گفت: اگر کسی می خواهد به این کرامت برسد باید تلاش کند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه خداوند نعمت هایی را به ما عطا کرده که قابل برشمردن نیست، افزود: شکر برای هر نعمتی واجب است و دانستن این که ما نعمت داریم بسیار ارزشمند است.

و افزود: انسان باید برای رسیدن به مقام بندگی خدا تلاش کند.

آیت الله رمضانی وجود امام حسین(ع) را نعمت بزرگی از جانب خداوند دانست و گفت: هر محفل امام حسین(ع) حرم سیدالشهدا(ع) است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، امام حسین (ع) را امام بشری می داند که وجود پربرکت ایشان همه جا مایه برکت است و تاکید می کند: همه موجودات از برکت این امام معصوم سیر می شوند. مانند).

وی در ادامه به حدیثی از امام رضا (علیه السلام) در خصوص سه ویژگی مؤمن واقعی اشاره کرد و گفت: امام معصوم می فرماید: «مؤمن باید از پروردگارش سنّتی، از پیامبرش و از امامش سنّتی داشته باشد. سنت پروردگارش این است که راز خود را پنهان کند، سنت پیامبرش مدارا و نرمی با مردم است، اما سنت امامش صبر در هنگام سختی و بلا است.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه مردم برای حضور در میدان باید همیشه از خداوند رزق و روزی بخواهند، تصریح کرد: رزق جهاد به راحتی به دست نمی آید زیرا میدان جهاد عرصه حرف نیست.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) جهاد را تشنگی خون امام حسین(ع) و حق علیه باطل دانسته و تاکید می کند: موضوع تشنگی خون امام حسین(ع) است. باید بررسی و توضیح داده شود تا دشمنان از موضوع سوء استفاده نکنند.

وی در ادامه با بیان اینکه اسلام دین رحمت است و آیات زیادی در این باره وجود دارد، افزود: اما در کنار این رحمت، خونریزی نیز مطرح است.

آیت الله رمضانی در تبیین مشکل خونخواهی در اسلام افزود: سوالی که مطرح می شود این است که خونخواهی با رحمت الهی چه سازگاری دارد؟

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: برخی ادعا می کنند که اگر اسلام دین رحمت است، قرآن کتاب رحمت است و پیامبر اسلام (ص) نیز برای رحمت مبعوث شده است، پس چه چیزی است. اهمیت خونخواهی و خونخواهی باعث ترویج فرهنگ خشونت نمی شود؟

وی با بیان اینکه خونخواهی یعنی برخورد با جریان نادرستی در جامعه بشری که به دنبال دزدی و تخریب اندیشه، دین و اخلاق بشری است، تاکید کرد: قطعا خونخواهی مخالف رحم، سازش و صلح عادلانه نیست.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه برخی پیامبر اسلام (ص) را با خشونت، قدرت طلبی و جنگ مرتبط می دانند، تصریح کرد: این دانشی است که باید به دست آوریم چرا که مدافع آرمان بزرگ و اصیل اسلام هستیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه مومنان باید در برابر دروغ و رذیله موضع بگیرند، افزود: خیانت و دروغ دیروز، امروز و فردا را نمی شناسد. باید با کسانی که مانند علف های هرز به بشریت حمله می کنند و به رهبری انسان آسیب رسانده اند، مقابله کرد.

وی خاطرنشان کرد: این یک اصل است که باید با کسانی که به دنبال تخریب خانواده، مقدسات و خدا هستند مخالفت کرد.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه در مکتب امام حسین(ع) بندگی و بندگی نداریم، اذعان داشت: مکتب اباعبدالله(ع) مکتب آزادگی، رهایی و احترام است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید