میانگین قیمت مسکن در تهران حدود 45 میلیون تومان است

میانگین قیمت مسکن در تهران حدود 45 میلیون تومان است

روز جدیدبر اساس گزارش مرکز آمار، متوسط ​​قیمت مسکن در تیرماه امسال به 45 میلیون تومان رسید. به گفته یکی از اعضای شورای شهر تهران زمان خانه دار شدن برای حقوق بگیران و میانگین سطح جامعه به ۶۷ سال رسیده است. یعنی یک کارمند با حقوق متوسط ​​می تواند بعد از 67 سال خانه بخرد. این در حالی است که قیمت اجاره بها نجومی است و تورم در این بخش بالای 52 درصد گزارش شده است. بنابراین در این شرایط مردم نمی توانند برای خرید خانه پول پس انداز کنند. سیاست های دولت در اسکان بی خانمان ها شکست خورده است. وام خرید و اجاره خانه با نرخ سود بالای 18 درصد داده می شود که نمی توان از آن برای خرید خانه استفاده کرد. از سوی دیگر، ساخت و ساز انبوه مسکن کاهش یافته است و برخی از این مکان ها اغلب دور از شهرها هستند و فاقد امکانات رفاهی، کیفیت و ایمنی لازم برای زندگی هستند. وزیر راه و فواید عمومی در آخرین سخنان خود گفت: در صندوق ملی مسکن پولی نیست. وی قول داد تا پایان شهریور 100 هزار واحد به نهضت ملی مسکن تحویل شود. گزارش اصلی به این موضوع می پردازد.

در تیر ماه 1401 تورم ماهانه قیمت آپارتمان های مسکونی در تهران 8.3 درصد بود. تورم ماهانه تیرماه 1.2 واحد درصد نسبت به همین اطلاعات در ماه قبل (7.1 درصد) افزایش یافت.

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، در تیرماه 1401 شاخص قیمت آپارتمان های مسکونی در شهر تهران به عدد 151.9 رسید که نسبت به ماه قبل (140.3) 8.3 درصد افزایش نشان می دهد.

افزایش تورم ماهانه

تورم ماهانه درصد تغییر شاخص قیمت در ماه جاری نسبت به ماه قبل است. در تیر ماه 1401 تورم ماهانه قیمت آپارتمان های مسکونی در تهران 8.3 درصد بود. تورم ماهانه تیرماه 1.2 واحد درصد نسبت به همین اطلاعات در ماه قبل (7.1 درصد) افزایش یافت.

افزایش تورم نقطه به نقطه

تورم نقطه به نقطه درصد تغییر شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل است. در تیر ماه 1401 تورم نقطه به نقطه قیمت آپارتمان های مسکونی در تهران به 2/45 درصد رسید. تورم نقطه به نقطه این ماه نسبت به ماه قبل (35.5 درصد) 9.7 واحد درصد افزایش داشته است.

افزایش سالانه تورم

نرخ تورم سالانه درصد تغییر مقادیر میانگین شاخص قیمت برای سال منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل است. تورم سالانه مسکن شهر تهران در تیرماه 1401 به 27.1 درصد رسید که نسبت به همین اطلاعات در ماه قبل (26.4 درصد) 0.7 واحد درصد افزایش داشت.

میانگین قیمت آپارتمان های مسکونی در مناطق 22 گانه تهران

در تیرماه 1401 متوسط ​​قیمت فروش آپارتمان های مسکونی در مناطق 22 گانه تهران به 448407 هزار ریال رسید. در این ماه منطقه 1 با میانگین قیمت 845220 هزار ریال بیشترین و منطقه 17 با میانگین قیمت 228903 هزار ریال کمترین قیمت را در بین مناطق 22 گانه شهر تهران به خود اختصاص داده اند.

هیچ پولی در صندوق ملی مسکن وجود ندارد

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: بر اساس گزارش رسمی دیوان که در سایت این نهاد بارگذاری شده است، پیشرفت نهضت ملی مسکن در دولت قبل حدود 8.8 درصد بوده است و همین پروژه را در سال 96 ادامه دادیم. دولت سیزدهم و امروز به مرحله انتقال رسیده است. به گزارش ایلنا، رستم قاسمی در جمع خبرنگاران بابیان اینکه 100 هزار واحد نهضت ملی مسکن تا پایان شهریور تحویل می شود، گفت: در پروژه مسکن نهضت ملی مسکن تعدادی از واحدها پیشرفت فیزیکی 98 تا 99 دارند. درصد و بسیاری از واحدها فقط منتظر واحدهای وابسته هستند و از شهریور ماه هر ماه مسکن نهضت ملی را افتتاح و تحویل می دهیم.

وی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه گفته می شد این واحدها واحدهای نهضت ملی مسکن دولت قبل برای واگذاری به متقاضیان است، گفت: طبق گزارش رسمی دیوان که در سایت این نهاد نیز بارگذاری شده است. ، پیشرفت نهضت ملی مسکن در دولت قبل از آن حدود 8.8 درصد بود و در دولت سیزدهم همین پروژه را ادامه دادیم و امروز به مرحله اجرا رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال دیگر ایلنا درباره میزان منابع صندوق ملی مسکن گفت: در حال حاضر پولی در این صندوق وجود ندارد اما به زودی منابع جدید تزریق می شود و پولی در این صندوق نداریم. این صندوق

قاسمی درباره منبع منابع گفت: 30 هزار میلیارد تومان در بودجه امسال دیده می شود که صندوق ملی مسکن تامین شود و 50 هزار میلیارد تومان هم ردیف اعتبار مسکن مهر است. پرداخت کمک هایی که به صندوق وارد می شود. علاوه بر این، کلیه مالیات های بخش مسکن باید به صندوق ملی مسکن واریز شود.

وام 700 میلیون تومانی مسکن تصویب نشده است

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه وام 700 میلیون تومانی نهضت ملی مسکن هنوز تصویب نشده است، گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده چندین واحد از این پروژه را به صورت ماهانه تحویل خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید