میانگین مرگ و میر روزانه 46.5 نفر در تصادفات جاده ای در ایران

میانگین مرگ و میر روزانه 46.5 نفر در تصادفات جاده ای در ایران

روز جدید : سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: در 6 ماهه نخست امسال روزانه به طور میانگین 46.5 نفر در تصادفات جاده ای جان خود را از دست دادند.

علیرغم کاهش تعداد قربانیان تصادفات در سال های اخیر، در نیمه اول سال جاری با افزایش آمار قربانیان تصادفات در کشور مواجه هستیم، به طوری که هر ماه شاهد افزایش این آمار نسبت به سال گذشته هستیم. مدت مشابه سال گذشته

بر اساس این گزارش در نیمه نخست امسال 8 هزار و 644 نفر در تصادفات جاده ای جان خود را از دست دادند. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل که تعداد فوتی ها 7889 نفر بود 9.6 درصد بیشتر است.

بر اساس این گزارش، مجموع قربانیان در نیمه نخست امسال 6946 مرد و 1698 زن بوده است.

همچنین در این مدت استان های فارس با 687 فوتی، تهران با 582 و خراسان رضوی با 576 فوتی بیشترین و استان های ایلام با 69، کوم با 118 و کهگیلویه و بویراحمد با 119 فوت کمترین آمار فوتی را داشته اند. موارد تصادفات جاده ای.
بیش از 1600 نفر در تصادفات در ماه سپتامبر جان خود را از دست دادند

در گزارش پزشکی قانونی همچنین آمده است: در نیمه نخست امسال بیشترین فوتی در تصادفات جاده ای در شهریور ماه به ثبت رسیده است، در این ماه 1618 نفر (1310 مرد و 308 زن) در تصادفات جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 3.9 درصد افزایش داشته است که ممکن است به دلیل کاهش محدودیت ها، کاهش رعایت پروتکل ها و افزایش سفر باشد.

در این ماه 31 هزار و 976 مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که از این تعداد 23 هزار و 590 نفر مرد و 8 هزار و 386 نفر زن بودند. تعداد مجروحان شهریورماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9.3 نفر بوده است. درصد در حال افزایش است.

افزایش 9 درصدی مجروحان تصادفات

پزشکی قانونی در این گزارش تاکید می کند که از نظر آماری پس از درگیری، قربانیان حوادث بیشترین تعداد مشتریان سازمان را تشکیل می دهند. در نیمه اول سال جاری تعداد آسیب های هدفمند نسبت به سال قبل 9.1 درصد افزایش یافته است. در این مدت 159 هزار و 924 مصدوم تصادفات جاده ای به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که از این تعداد 117 هزار و 598 نفر فوت و 42 هزار و 326 نفر جان باختند. مردم زن بودند
توصیه به قربانیان برای مراجعه به پزشکی قانونی

هموطنان گرامی در مراجعه به معاینه و بررسی صدمات ناشی از تصادفات این نکته را در نظر داشته باشند که با توجه به عدم ارائه خدمات درمانی و مراقبتی از سوی سازمان پزشکی قانونی، تمامی مصدومان به ویژه نیازمندان به خدمات اولیه پزشکی نیازمند هستند. به مراجعه به پزشکی قانونی به مراکز درمانی چه اورژانسی و چه بیمارستانی مراجعه کنید تا اقدامات درمانی لازم را برای آنها انجام دهید.

وجود زخم باز و ظاهر خون آلود تاثیری در معاینه پزشکی قانونی ندارد و بر اساس نظر کارشناسی در مورد جراحات نوع جراحات و برخی از مشخصات آن خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید