میزان اعتبار و زمان اطلاع رسانی؛ 2 چالش راهداری در سیستان و بلوچستان / پرترددترین محور مواصلاتی جنوب شرق به اعتماد


ساعت: 09:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۵
کد خبر: 1908837

این در حالی است که 16 سال از آغاز بهره برداری از 200 کیلومتر بزرگراه زاهدان – زابل دوست محمد می گذرد و احداث باند دوم در تنها قسمت باقی مانده از آن به طول 30 کیلومتر نیاز به اعتبار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، محور زاهدان – زابل یکی از پرترددترین جاده های سیستان و بلوچستان و بزرگراه چابهار – میلک (شهرستان هیرمند) کریدور اصلی توسعه جنوب شرق کشور محسوب می شود که بیشتر آن در شمال کشور است. بزرگراه سیستان و بلوچستان زاهدان – زابل – دوست محمد است

علیرغم تلاش مدیران استانی برای افزایش چشمگیر ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار و توسعه ترانزیت، احداث بزرگراه به عنوان زیرساخت اصلی ترانزیتی در این استان مانع عمده کمبود اعتبار و این حدود پیش از 16 سال پرترددترین جاده استان راه اندازی شد

انجام پروژه های راهسازی هزینه بر است

مهدی پارسی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در این خصوص با اشاره به اینکه محور ارتباطی زابل – زاهدان بخشی از محور ترانزیتی چابهار – میلک است که نقش بسزایی دارد. نقش آفرینی در رونق اقتصادی کشور و توسعه استان وی بیان کرد: هم اکنون 34 کیلومتر از مسیر دوم در قطعات سه و چهار و پل شیله در این محور در قالب سه کارگاه راهسازی توسط این سرلشکر در دست احداث است. مدیریت.

وی با اشاره به اینکه جاده عاملی تاثیرگذار در توسعه هر استان و منطقه ای محسوب می شود بنابراین باید برای جذب اعتبار و ایجاد جاده های خوب و ایمن برای تردد مردم تلاش کرد، افزود: اجرای پروژه های راهسازی هزینه بر است و هزینه ای که قبلا پرداخت شده زیاد است، در این راستا تلاش برای پیشبرد پروژه ها از نظر فنی و نگهداری در دستور کار قرار دارد و اگر بتوانیم اعتبارات خوبی کسب کنیم در تسریع روند اجرای پروژه بسیار موثر خواهد بود.

این مسئول بیان کرد: طول کل محور مواصلاتی زابل – زاهدان حدود 200 کیلومتر است که تاکنون 135 کیلومتر بزرگراه در این مسیر ساخته و به بهره برداری رسیده است. و در حال حاضر 34 کیلومتر از مسیر دوم در حال ساخت است

وی ادامه داد: احداث باند دوم در تنها قطعه باقی مانده از محور زابل – زاهدان به طول 30 کیلومتر در صورت تامین اعتبار لازم تا پایان سال جاری از دیگر اقدامات در دستور کار بهزیستی است. از مردم

میزان اعتبار و زمان اطلاع رسانی؛ ۲ چالش حوزه راه در سیستان و بلوچستان

به گزارش پارسی؛ امسال این اداره کل متعهد شده است در صورت تامین اعتبار 70 کیلومتر از بزرگراه های استان بهره برداری کند و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این پروژه ها 64 درصد است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه توسعه شبکه راه های استان به ویژه احداث بزرگراه برای افزایش ترانزیت و تجارت، اتصال جاده های داخلی با محورهای مرزی، افزایش درآمد ارزی، افزایش سرعت حمل و نقل بار و مسافر و کاهش زمان سفر به صورت ویژه در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی قرار گرفته است که با تامین 1000 میلیارد تومان پروژه های زیادی به اتمام می رسد و تعهد این اداره کل طبق برنامه زمان بندی انجام می شود.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راهداری و شهرداری های استان میزان وام و زمان ابلاغ را یکی از چالش های حوزه راه سیستان و بلوچستان عنوان کرد و گفت: راه سازی یکی از چالش های حوزه راهداری سیستان و بلوچستان است. فعالیت های عمرانی که هزینه بر و زمان بر است و با توجه به ویژگی های جغرافیایی استان که برخی از مناطق صعب العبور و کوهستانی است، راه سازی نیاز به بودجه بیشتری دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید