میزبان تکواندوکاران 9 کشور جهان هستیم/تلاش برای انتقال مهارت های ایران به دنیا


ساعت: 11:03
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۰۱
کد خبر: 1912836

برگزاری نشست خبری مسابقات جهانی تکواندو نظامی؛

نشست خبری بیست و ششمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی ارتش جهان (سیزم) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ نشست خبری بیست و ششمین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی ارتش (SEZM) صبح امروز در ساختمان روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.

سردار سرتیپ نعمان غلامی فرمانده دانشگاه افسری امام حسین (ع) در ابتدای این دیدار ضمن تبریک هفته بسیج گفت: ورزش در نیروهای مسلح از منظر فکری مقام معظم رهبری جایگاه ویژه ای دارد و ایشان تاکید فراوانی بر این امر دارند. ارتش باعث افتخار در عرصه های مختلف ورزش قهرمانی شد. ورزش توانایی انتقال بسیاری از پیام های انقلاب ماست و رویداد پیش روی ما بعد از جنگ جهانی دوم توسط شورای سیسم ایجاد شد و هدف آن پیگیری برقراری صلح از طریق ورزش در قالب نیروهای نظامی است.

وی در ادامه گفت: ایران همواره در بیش از 400 رویداد حضور فعال داشته و تاکنون میزبان 40 رویداد بوده که این نشان از تاریخ و جایگاه بسیار مهم ماست. تا 16 آذر بیست و ششمین دوره مسابقات تکواندو سایزم را با حضور متسابقانی از 10 کشور در دو رشته مردان و زنان در 2 رشته کیوروگی و پومسه برگزار می کنیم. دلیل برگزاری این رویداد در ایران تجربه ماست که با آن توانستیم توانمندی های خود را نشان دهیم.

سردار غلامی درباره کشورهای شرکت کننده در این مسابقات گفت: قزاقستان، پاکستان، کامرون، روسیه، نپال، اسلوونی، اسپانیا، برزیل، عمان و جمهوری اسلامی ایران کشورهای شرکت کننده هستند. روسیه و قزاقستان توانمندی های قوی تکواندوی دارند و ملی پوشان آنها رتبه بالایی دارند. تیم ما با روند خوبی بر اساس هم افزایی نیروهای مسلح بر اساس مسابقات انتخابی تشکیل شد و تیم منتخب ارتش ایران در 2 ماه گذشته اردوهای بسیار خوبی را برای ایفای نقش در این رویداد سپری کرد.

وی درباره ترکیب فنی تیم جمهوری اسلامی ایران گفت: تیم کوروگی مردان کشورمان در 8 رده، تیم سنگ پا مردان 6 نفره و تیم کوروگی بانوان 8 نفره است. بازیکنان قدرتمندی از نیروهای مسلح انتخاب شده اند. فردا افتتاحیه این رویداد را در ورزشگاه آزادی خواهیم داشت و به دنبال آن اقدام تخصصی در شروع مسابقات انجام می شود. مدیریت این رویداد در سطح توانمندی های کشورمان از هر نظر وظیفه بزرگی است که با حمایت سپاه و همه سازمان ها به خوبی شکل خواهد گرفت.

فرمانده دانشگاه افسری امام حسین(ع) درباره عملکرد و پیش بینی های قبلی ایران برای این دوره اظهار داشت: در 3 دوره دیگر که میزبانی کردیم به مقام قهرمانی دست یافتیم و تیم ما جزو بهترین تیم های نظامی جهان است. ما سعی کردیم مقدمات را فراهم کنیم و از بهترین کادر فنی استفاده کنیم، سعی می کنیم افتخار خانوارهای گذشته خود را ادامه دهیم. در این دوره اتفاق خوبی افتاد که نشان از توانایی ما دارد. اینکه تکنیک داوری محلی است. بسیاری از کشورها به تجهیزات ارزیابی حساسیت خود اعتماد ندارند و سیستم کیفیت آن را اتخاذ می کنند. همه داوران مرد از کارشناسان نظامی ایران هستند و این یک اعتماد دیگر برای ما است. بانوان هم پذیرفته می شوند، تیم آماده بسیج بانوان داریم. انتقال پیام جمهوری اسلامی از طریق ورزش یکی از مهمترین نکات برای ماست. با این حضور در دست خارجی ها به تحلیل های مختلف کشور رسید، 2 روز برنامه فرهنگی نیز ارائه کردیم.

وی درباره تعداد تیم ها در گذشته تاکید کرد: مسابقات دوره های قبل تقریبا در یک سطح بود. با توجه به برگزاری همزمان جام جهانی فوتبال و جام جهانی تکواندو در مکزیک، شاهد تاثیراتی در حضور کشورها بودیم زیرا بسیاری از کشورها عذرخواهی کردند.

سردار گلمی در پاسخ به سوال دانا در خصوص راه های انتقال دیپلماسی ورزشی گفت: میزبانی که ستاد کل پیگیری می کند از 2 سال گذشته شروع شد و امسال به دست ما رسید. ما در گذشته در رشته مسابقه سیزم تعامل خوبی داشتیم و موفقیت های خوبی هم داشتیم. جمهوری اسلامی ایران با پیام‌های جدید و مبانی معنوی در ورزش جهان متفاوت از سایر نقاط جهان است. انتقال دستاوردهای کشور با استقبال از ورزشکاران جهان با نیات انقلابی و اسلامی در جهت مهمان نوازی و تعامل. ما تلاش می کنیم آن توانایی ها و شایستگی هایی را که رسانه های دنیا اجازه انتشار آنها را ندارند به دنیا نشان دهیم.

وی در پایان اذعان داشت: اولویت تیم منتخب ما کادر ستاد کل است اما امسال سرباز هم داریم. اما جزء اصلی پرسنل نیروهای مسلح است و این همیشه اولویت ما و سیزم بوده است. هم برای سربازان رسمی و هم برای سربازان چرخشی وجود داشت و برای مسئولان جوایزی در نظر خواهیم گرفت.

سرهنگ سید فهرالدین میرافضلی مسئول تربیت بدنی سپاه نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: آموزش یکی از مولفه های اصلی نبرد در عرصه ارتش است. در 3 حوزه عمومی، قهرمانانه و حرفه ای، در سپاه بر اساس نیازهای ماموریتی برای شکل گیری آمادگی جسمانی مرتبط با ماموریت برنامه ریزی کرده ایم. تا ماموریت را به خوبی انجام دهد و از آسیب جسمی جلوگیری کند. در زمینه قهرمانی نیز پایگاه های قهرمانی و استعدادیابی در سراسر کشور داریم. برگزیدگان به باشگاه های مقاومت دعوت می شوند و در رشته ها و رده های سنی مختلف به رقابت می پردازند.

دیدگاهتان را بنویسید