می خواستیم توپ را بگیریم و در دروازه بگذاریم!


ساعت: 22:20
تاریخ انتشار: 1401/06/15
کد خبر: 1895696

کار کردن در برابر تیمی که مانند اتوبوس دفاع می کند سخت است.

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: آنها نمی خواستند ببازند و فقط منتظر اشتباه ما بودند تا از آن اشتباه استفاده کنند. گاهی می خواستیم توپ را با دست بگیریم و در دروازه بگذاریم!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پس از تساوی بدون گل استقلال مقابل پیکان، ریکاردو ساپینتو در نشست خبری گفت: در مورد بازی باید بگویم که در نیمه اول خیلی قوی به نظر می رسیدیم.زیاد پرس کردیم و نگذاشتیم بازی کنند. در نیمه اول حریف را کنترل کردیم. در ابتدای بازی موقعیت ها و موقعیت های زیادی را از دست دادیم. ما در بازی‌های ترکیبی عملکرد خوبی داشتیم و باید پایان‌بندی و امتیاز خود را بهبود ببخشیم.

سرمربی استقلال گفت: بازی مقابل تیمی که مثل اتوبوس دفاع می کند بسیار سخت است. منتظر بودند که اشتباه کنیم و از او سوء استفاده کنیم. گاهی خیلی دوست داشتیم توپ را بگیریم و به درون دروازه بیندازیم. آنها با 9 بازیکن دفاع کردند. آنها هم خوب دفاع کردند اما واقعیت این است که اگر در 30 دقیقه اول نتوانی گل بزنی، بازی فرق می کند. از حریف، اما در مقابل تیمی که مانند اتوبوس دفاع می کند، بازی واقعا سخت است.

سرمربی استقلال خاطرنشان کرد: اکنون باید تقویت شویم، باید در پایان توپ، تقویت در قسمت هجومی خوب عمل کنیم. خیلی ناراحتیم که در بازی خانگی 2 امتیاز را از دست دادیم. با این امتیازات می توانیم بالاتر و به سمت بالای جدول برویم. ما مستحق برد بودیم اما این فوتبال است و اگر گل نزنید برنده نمی شوید.

ساپینتو در مورد کم حوصلگی هواداران در فوتبال ایران و اینکه بعد از دیدار با پیکان اعتراض کردند که این تیم خوب بازی نمی کند و حتی از کلمه کوچولو برای بازیکنان تیمش استفاده کردند.در ابتدای فصل که وی با اعلام اینکه چهار قهرمانی را برای استقلال به ارمغان می آورد، گفت: (در این لحظه محمدحسین زرندی، مدیر رسانه ای استقلال اعلام کرد: ساپینتو هرگز نگفته است که چهار جام می آورم، قبلاً توضیح داده بودم که از او پرسیده شد که آیا می توانید. چهار لیوان بیاور او پاسخ داد سعی می کنم انجام شود). هواداران ما را دوست داشتند و می خواهند ما برنده شویم و ما برای برد آمدیم. با تمام وجودم برای کسب استقلال تلاش می کنم. من به شانس اعتقادی ندارم، اما به کار و تلاش اعتقاد دارم. باید طوری بازی کنیم که شایسته استقلال باشد.

وی افزود: باید همیشه برای برد بازی کنیم و فوتبال مثبت بازی کنیم. با این حال باید خودمان را تقویت کنیم. اما ما خیلی از کارهای خوب را به راحتی انجام می دهیم. اگر در نیمه اول این بازی 2-3 گل می زدیم، بازی متفاوتی رقم می خورد. هواداران هم مثل من دوست دارند این تیم قهرمان شود. بازی را خواهیم دید و روی نقاط ضعف و قوت کار خواهیم کرد و به تلاش خود ادامه خواهیم داد. ما به مبارزه ادامه خواهیم داد و معتقدیم که قهرمان خواهیم شد.

سرمربی استقلال در خصوص اعتراض خود به داوری و عدم گلزنی آبی پوشان در این دیدار اظهار داشت: اگر باز هم بازی را تماشا کنید اشتباهات کوچکی رخ داده و 50 بر 50 به سود آنها بوده است. آنها زمان زیادی را تلف کردند و همینطور دروازه بانشان. یک پنالتی هم دیدم، آن صحنه واضح بود. داور هم نزدیک صحنه بود. مدافع پیکان توپ را با دست لمس کرد اما در ادامه به ضرر ما اشتباه کرد. در هر بازی مثل بازی سپاهان، نفت مسجد سلیمان و غیره اشتباهاتی روی ما صورت گرفت و در این مسابقه هم امتیاز را از ما گرفتند.

ساپینتو ادامه داد: اکنون زمانی است که داوران باید عملکرد خود را بهبود ببخشند چرا که موقعیت‌های ما را از بین می‌برند و این شرایط برای استقلال سخت است. امیدوارم در بازی بعدی عملکرد خوبی داشته باشند. در بازی با نفت مسجد سلیمان گفتم ما سه تیم خوب داریم نه اینکه پیروز نشدیم، اما بچه ها خوب کار کردند. تصمیم داور روی نتیجه بازی تاثیر گذاشت.

او توضیح داد که استقلال از 15 امتیاز 7 امتیاز را از دست داد، اما آیا در آینده برای خط دفاعی پیکان اتوبوس تدبیری داشته است، اگر هم تیمی بخواهد مقابل شاگردانش به این شکل دفاع کند، آیا می توانند پیروز شوند. یا این قرعه کشی ها ادامه دارد؟ : ما باید به راه خود ادامه دهیم و تلاش کنیم. بازی های بیشتری خواهیم داشت. اگر در مقابل آن تیم ها موقعیت و موقعیت نداشتیم، این درست نیست، ما حتی در مقابل تیمی که از اتوبوس دفاع می کند، موقعیت و موقعیت داشتیم، اما باید روی تمام کردن توپ ها کار کنیم و این کار را ادامه خواهیم داد. خداوند به ما برکت دهد.

سرمربی استقلال در خصوص اظهارات معتبی حسینی مبنی بر اینکه تیمش موقعیت های زیادی ایجاد کرد و آبی پوشان موقعیت های زیادی نداشتند یا به صورت تصادفی موقعیت ایجاد کردند، گفت: او نظر خودش را دارد که به آن احترام می گذارم. شاید فراموش کرده باشد اما اگر به آمار نگاه کند می بیند که استقلال 600 پاس را به 100 پاس پیکان داده است. ما 17 شوت و 10 موقعیت داشتیم و نمی دانم حسینی چه بازیی را دید. هرگز مسائل را با هم مخلوط نکنید.

ساپینتو ادامه داد: وقتی یک بازی خانگی دارید و می خواهید برنده شوید، باید مسئولیت پذیر باشید و گاهی اوقات ریسک کنید، شاید حریف در هر بازی 2-3 موقعیت داشته باشد اما ما در مقاطعی باید ریسک کنیم. این بدان معنا نیست که حریف مستحق امتیاز است. آنها فقط منتظر چنین موقعیت هایی هستند. لیگ ایران واقعا رقابتی است و تیم های بسیار خوبی دارند. این تیم ها سازمان یافته و خوب هستند و می جنگند. آنها هم خوب کار کردند و جنگنده بودند. آنها یک بازی فشرده انجام دادند. همانطور که قبلاً گفتم، هر بازی سخت است و ما باید جلوتر برویم. باید روی تمام کردن توپ کار کنیم. انشاالله مشکل حل میشه

وی درباره عملکرد خوب محمد محبی، پیمان بابایی و مهدی قیدی مقابل پیکان و اینکه در دیدارهای آینده دوباره از آن سه مثلث طلایی استفاده خواهد کرد، گفت: همچنان کار می کنیم. بازی و ما از آنها استفاده می کنیم. همانطور که قبلا هم گفتم مهدی کایدی اولین شروع خود را انجام داد اما هنوز کاملا آماده نیست. سایر بازیکنان هم همینطور. به عنوان مربی دوست دارم با بهترین بازیکنانم بازی کنم. من به دنبال یک سیستم بسیار خوب برای استفاده از بازیکنان بسیار خوب هستم.

سرمربی استقلال خاطرنشان کرد: امروز تمام فکرم را به تیم دادم اما دیدید که از کوین یاماگا به عنوان دفاع راست استفاده کردیم و بازی را با سیستم دیگری به پایان رساندیم. ما با 4-3-3 شروع کردیم و این بازی را با 4-4-2 به پایان رساندیم. این یک سیستم جایگزین بود که ما در این هفته روی آن کار می کردیم.

ساپینتو افزود: ما هم روی سختی ها و چالش های این سیستم کار کردیم. ما روی موقعیت ها کار خواهیم کرد تا بتوانیم از آنها برای کسب امتیاز و پیروزی در بازی ها استفاده کنیم. سایر بازیکنان به همان اندازه مهم هستند که شما نام بردید. ما بازیکنان زیادی در تیم داریم. ما به دنبال بهترین زمان برای قرار دادن بهترین بازیکنان در تیم بر اساس تاکتیک خود هستیم.

وی تصریح کرد: برنده نشدیم اما کارهای خوب زیادی انجام دادیم. بازی به مسابقه بهتر و بهتر می شویم زیرا بازیکنان به تدریج به شرایط مطلوب خواهند رسید.

دیدگاهتان را بنویسید