می خواهید به بیش از 40 درصد از دانشگاه ها / مقاصد کدام کشورها مهاجرت کنید؟

می خواهید به بیش از 40 درصد از دانشگاه ها / مقاصد کدام کشورها مهاجرت کنید؟

روز جدید بررسی های اخیر نشان می دهد که حدود 40 درصد از معلمان، دانش آموزان، پژوهشگران، پزشکان، پرستاران و فعالان استارت آپی تمایل به مهاجرت دارند که اغلب آنها مشکلات کشور را یکی از دلایل اصلی مهاجرت خود عنوان می کنند.

موضوع مهاجرت از ایران این روزها به ویژه برای نخبگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی مطرح شده است اما قبل از مهاجرت باید به میل به مهاجرت فکر کرد. به گفته موسسه گالوپ، این شاخص تمایل افراد به مهاجرت را اندازه گیری می کند تا در صورت داشتن فرصت، بخواهند به طور دائم به کشورهای مورد علاقه خود مهاجرت کنند. این شاخص فقط میل را می سنجد و با مفهوم تصمیم یا اقدام برای مهاجرت تفاوت دارد.

رصدخانه مهاجرت ایران در پژوهشی شاخص تمایل به مهاجرت را در میان دانشجویان و فارغ التحصیلان، پزشکان، پرستاران، اساتید، پژوهشگران، پژوهشگران و استارت آپ ها بررسی کرد. نتایج نشان می دهد که شاخص تمایل به مهاجرت در تمامی گروه های مورد مطالعه بالای 40 درصد است. به عبارت دیگر 53 درصد از اساتید و پژوهشگران، 45 درصد از پزشکان و پرستاران، 43 درصد از فعالان استارت آپی و 40 درصد از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی خواهان مهاجرت از ایران هستند که جدول زیر این آمار را به تفکیک نشان می دهد.تمایل به مهاجرت به بیش از 40 درصد دانشگاه ها / سهم 60 درصدی مشکلات کشور در دلایل تمایل به مهاجرت؛  مقصد کدام کشورهاست؟

تأثیر عوامل بیرونی و درونی بر شاخص تمایل به مهاجرت

این مطالعه همچنین به بررسی تأثیر عوامل داخلی و خارجی بر تمایل به مهاجرت پرداخته است. عوامل داخلی شامل موارد شخصی و فردی است، اما عوامل خارجی به وضعیت عمومی کشور مربوط می شود. 71 درصد از پزشکان و پرستاران به دلیل عوامل بیرونی تمایل به مهاجرت دارند. شرایط موجود در کشور به طوری که این درصد در بین دانشجویان و فارغ التحصیلان 58 درصد است.تمایل به مهاجرت به بیش از 40 درصد دانشگاه ها / سهم 60 درصدی مشکلات کشور در دلایل تمایل به مهاجرت؛  مقصد کدام کشورهاست؟

با توجه به اساتید دانشگاه و فعالان استارت آپی، این موضوع به صورت طیفی بررسی شده است، 60 درصد از فعالان استارت آپی و 82 درصد از اساتید، محققان و دانشمندان تمایل خود به مهاجرت را متاثر از پیامدهای خارجی (بسیار بزرگ و کامل) می دانند. خارجی).تمایل به مهاجرت به بیش از 40 درصد دانشگاه ها / سهم 60 درصدی مشکلات کشور در دلایل تمایل به مهاجرت؛  مقصد کدام کشورهاست؟

تاثیر توسعه اقتصادی در سال های اخیر بر شاخص مهاجرت

یکی از دلایل بیرونی (شرایط عمومی کشور) بر مهاجرت وضعیت اقتصادی کشور تأثیر می گذارد. این نظرسنجی نشان داد که 73 درصد از پزشکان و پرستاران و 59 درصد از دانشجویان معتقدند که تأثیر تورم بر تمایل آنها به مهاجرت بسیار زیاد است، در حالی که 63 درصد از پزشکان و 51 درصد از دانشجویان معتقدند که تأثیر تحریم ها بر تمایل آنها به مهاجرت مهاجرت بسیار بالا باشد.

تمایل به مهاجرت به بیش از 40 درصد دانشگاه ها / سهم 60 درصدی مشکلات کشور در دلایل تمایل به مهاجرت؛  مقصد کدام کشورهاست؟

تمایل به مهاجرت به بیش از 40 درصد دانشگاه ها / سهم 60 درصدی مشکلات کشور در دلایل تمایل به مهاجرت؛  مقصد کدام کشورهاست؟

تأثیر عوامل اقتصادی بر شاخص مهاجرت اساتید، پژوهشگران، پژوهشگران و فعالان استارت آپی نشان می دهد که 69 درصد از اساتید و پژوهشگران و 59 درصد از فعالان استارت آپی معتقدند که تأثیر توسعه اقتصادی بر تصمیم مهاجرت بسیار زیاد است. .

تمایل به مهاجرت به بیش از 40 درصد دانشگاه ها / سهم 60 درصدی مشکلات کشور در دلایل تمایل به مهاجرت؛  مقصد کدام کشورهاست؟

کشورهای مساعد برای مهاجرت

نمودار زیر 5 کشوری را نشان می دهد که در میان گروه های اجتماعی مختلف مورد بررسی توسط رصدخانه مهاجرت، بیشترین مطلوبیت را برای مهاجرت دارند.تمایل به مهاجرت به بیش از 40 درصد دانشگاه ها / سهم 60 درصدی مشکلات کشور در دلایل تمایل به مهاجرت؛  مقصد کدام کشورهاست؟

دیدگاهتان را بنویسید