غنی سازی اورانیوم 60 درصد برای مقاصد پزشکی است


ساعت: 19:16
تاریخ انتشار: 1401/09/14
کد خبر: 1915935

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: پس از تصویب این مصوبه در شورای حکام، کشورمان اقداماتی را برای مقابله با این حرکت سیاسی کشورهای غربی انجام داده است که تقویت ظرفیت غنی‌سازی و رسیدن به 60 درصد است. درصد ظرفیت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هانه ملت، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی، ابوالفضل عمویی گفت: پس از تصویب این مصوبه در شورای حاکمیتی، کشورمان اقداماتی را برای مقابله با این حرکت سیاسی کشورهای غربی انجام داد که موجب تقویت قوه قضاییه می شود. توانایی غنی سازی و رسیدن به ظرفیت.60 درصد از جمله این اقدامات است.

همچنین دو آبشار جدید در فردو و نطنز فعال کردیم. آمویی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از نسل جدید سانتریفیوژ برای غنی سازی استفاده کرد و این اقدامات با حضور ناظران آژانس انجام شد و گزارش آن در اختیار آژانس بین المللی است، افزود: اقدامات کشورمان مورد تایید است. واقعیت این است که برای رسیدن به مواد مولیبدن مورد استفاده در رادیوپزشکی، غنی سازی 60 درصد را هدف گذاری کرده ایم و در حال ذخیره سازی نیازهای داخلی هستیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ظرفیت هسته ای جمهوری اسلامی بدون وابستگی به خارجی قابل ارتقا است، گفت: غربی ها بدانند که اگر کشورهای خارجی به تعهدات خود پایبند نباشند، نیازی هم نمی بینیم. برای اعمال محدودیت بر برنامه هسته ای ما. محدودیت‌های برنامه هسته‌ای تحت برجام به شرط لغو تحریم‌ها به طور موقت پذیرفته شد.

عمویی همچنین گفت: بدون لغو تحریم ها، جمهوری اسلامی ایران به برنامه هسته ای خود بدون محدودیت های کشور خارجی ادامه می دهد. بر اساس قانون اقدامات راهبردی که در هر سطحی بر نیاز صلح آمیز برنامه هسته ای کشورمان تاکید شده است، سازمان انرژی اتمی موظف به غنی سازی است.

دیدگاهتان را بنویسید