م.پ: اوضاع زاهدان آرام است/ قول دادند کشته شدگان مظلوم را جزو شهدا بگذارند/ آماری از متوفیانی که قبل از انتقال به پزشکی قانونی دفن شده اند نداریم.

م.پ: اوضاع زاهدان آرام است/ قول دادند کشته شدگان مظلوم را جزو شهدا بگذارند/ آماری از متوفیانی که قبل از انتقال به پزشکی قانونی دفن شده اند نداریم.

روز جدید حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان گفت: پزشکی قانونی تعداد جان باختگان حادثه هفته گذشته در این شهر را 25 نفر اعلام کرد. قول هایی داده شد که اگر بررسی ها ثابت کند عده ای به ناحق کشته شده اند، جزو شهدا قرار می گیرند».

حسینعلی شهریاری درباره آخرین وضعیت شهر زاهدان پس از حوادث چند روز اخیر در این شهر گفت: الحمدلله اوضاع زاهدان آرام است و توصیه همگان حفظ آرامش در این منطقه است و ماموران سیاسی و امنیتی هستند. برای انجام تحقیقات لازم تعیین شده است.

نماینده مردم زاهدان در شورای اسلامی با بیان اینکه گروه های زیادی برای بررسی وقایع و اتفاقات رخ داده در زاهدان آمده اند، گفت: وزیر کشور به زاهدان، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی آمد. همچنین تیم تحقیق و تفحص داشتند حتی قبل از اینکه وزیر کشور به زاهدان بیاید مشاور خود را فرستادند تا اتفاقات و حوادث رخ داده را بررسی و متوجه شوند، جلسات متعددی تشکیل شد، نظرات معتمدین و اکثر نمایندگان شنیده شد و ما هستیم. منتظر نتایج

وی با اشاره به اینکه متأسفانه این حوادث خسارات زیادی به اموال عمومی وارد کرده است، گفت: خسارت های زیادی به بانک ها و مؤسساتی مانند شهرداری وارد شده است که همواره در پرداخت حقوق با مشکل مواجه هستند. خسارت سنگینی به خودروهای آتش نشانی، آمبولانس ها و خودروها وارد شد. سرقت های زیادی وجود داشت. یعنی قبل از آتش زدن مکانی، سرقت صورت گرفته و طبق آمار حدود 2000 دستگاه موتورسیکلت از یک پارکینگ سرقت شده است، همچنین تعداد قابل توجهی خودرو نیز سرقت شده است، همگی در حال بررسی هستند و امیدواریم. که انشاالله نتیجه خوبی گرفته شود.

شهریاری خاطرنشان کرد: احتمال می رود افراد مجروح شناسایی شده باشند. افرادی که به ناحق کشته شدند باید در این حوادث وضعیتشان روشن شود و حقوق کسی ضایع نشود. در ضمن یکی از نزدیکان سپاه که جانشین اطلاعات سپاه سلمان بود و تعدادی از بسیجیان که بسیجیان اهل سنت ما نیز در میان آنها بودند شهادت دادند که قرار شد به این مسائل رسیدگی شود. همچنین قول هایی داده شده است که اگر بررسی ها ثابت کند عده ای به ناحق کشته شده اند، جزو شهدا محسوب می شوند.

وی در خصوص اینکه عده ای مدعی شدند تعداد کشته شدگان حادثه زاهدان به 81 نفر رسیده است، گفت: آمار دقیق کشته شدگان نیاز به بررسی دقیق دارد. اینکه همه اطلاعات یکسانی می دهند درست نیست. اتفاقی در این زمینه افتاده و باید بررسی شود.

نماینده مردم زاهدان ادامه داد: آمار توسط پزشکی قانونی گزارش می شود و طبق آماری که روز پنجشنبه از پزشکی قانونی زاهدان دریافت کردم تعداد آن افراد را 25 نفر اعلام کردند اما تعدادی کشته شدند و آن افراد را پزشکی قانونی نبرده و به روستاها فرستاده و در جاهای دیگر برده و دفن کرده اند، در این زمینه ما آماری نداریم، فقط می توانیم آماری ارائه کنیم که ثبت می شود، آمار پزشکی قانونی این است. از این 25 نفر، 6 نفر از فرماندهان بسیج و سپاه و 19 نفر دیگر افراد بودند.

دیدگاهتان را بنویسید