ناامیدی زودهنگام پرسپولیس از قهرمانی؟ رفتارهای عجیب و متناقض

ناامیدی زودهنگام پرسپولیس از قهرمانی؟  رفتارهای عجیب و متناقض

حتی اگر استقلال 6 امتیاز بیشتر از پرسپولیس داشته باشد و حتی اگر تفاضل گل آبی ها بهتر باشد، باز هم دلیلی وجود ندارد که سرخپوشان شانس جدی برای قهرمانی ندارند. فوتبال سرزمین جادو است و هزاران اتفاق در 6 هفته ممکن است رخ دهد. به یاد داشته باشید که اگر دوناروما دروازه بان پاری سن ژرمن فقط برای یک لحظه نادیده گرفته نمی شد، رئال مادرید می توانست به راحتی از لیگ قهرمانان اروپا حذف شود. و در قهرمانی ایتالیا همه اینتر را در فاصله ای قهرمان می دانستند اما رادو دروازه بان با یک اشتباه همه چیز را به باد داد. بنابراین تکلیف لیگ ایران هنوز مشخص نیست و منطقاً نمی توان پرسپولیس را با دو هت تریک ناامید کرد، اما مشکل اینجاست که در داخل قرمزها به دلایل مختلف به نظر می رسد شرایط به جایی نمی رسد.

چرا که نه؟
هزاران بار گفته شده و 100 هزار بار هم باید گفت که نتایج بازی های دوستانه مهم نیست اما ترتیب اتفاقات ناخوشایند مهم است، جای بحث دارد، جالب نیست پرسپولیس 3 گل را ببازد و 3 گل ببازد. گل تیم ملی توسط نفت مسجد سلیمان و موافقت، سپس 2 گل از نیروی زمینی باخت و به تیم دسته دومی باخت. منطقی است. بازیکن پرسپولیس باید از شکست متنفر باشد، باید نسبت به شکست حساس باشد. باید او را بزنی به نظر می رسد تیم فعلی فاقد چنین ویژگی هایی است. بازیکن پرسپولیس خجالت نمی کشد که به جای آن تیم دیگری قهرمان جام شود. او نه تنها غمگین نیست، بلکه می رقصد و در جشن قهرمانی تیم برنده شرکت می کند! از بین رفتن خصلت هژمونیک در پرسپولیس محل بحث جدی است. نمی توان باور کرد که در این شرایط سخت قهرمانی و پس از باخت آسیا و سوپرجام و حذف، همه اعضای کادرفنی کنار هم بایستند و از لبخند و «سیزده لقمه» عکس بگیرند. اتحاد نشان دادن خوب است، نه کور کردن کسی که نمی بیند، اما قدیم در تخت جمشید این کار را می کردند وسط درو کردن لباس، نه در میان شکست های پیاپی، حتی در میان پست. مسابقات دوستانه سطح

اختیار یا فرافکنی؟
مهدی عبدی همان بازیکنی است که پس از نیمی از حضور در دیدار دوستانه پرسپولیس و اردو، ظاهرا تمرین سرخپوشان را بدون اجازه کادرفنی رها کرد و برای شرکت در جشن قهرمانی نساجی کشور به ورزشگاه آزادی رفت. جام. او پس از انتشار عکس های عبدی در این مراسم با انتقادات زیادی مواجه شد. روز بعد ستاد به مهاجم سرخ ها اجازه تمرین نداد. در شرایط عادی تصمیم یحیی گل محمدی تصمیم درستی بود، اما مشکل اینجاست که برای دومین بار متوالی با چرخه «ناکامی – اخراج» مواجه هستیم. مهدی شیری پس از شکست مقابل فولاد در جام حذفی از این تیم اخراج شد و درگیری انضباطی با حامد لک پس از شکست غیرمنتظره سرخ ها مقابل تیم ملی امید رخ داد. الان هم دلتنگ عبدی شده در حالی که از دست دادن قرمزها از سربازی مورد توجه مصرف کنندگان فضای مجازی بوده است. سوال ساده است؛ اگر واقعاً می خواهید در گرمای پرسپولیس نظم برقرار کنید، در صورت لزوم باید نیمی از بازیکنان اصلی را تنبیه کنید، اما اگر این تصمیمات بی ادبانه مستمر باید توجیه کننده هرگونه ناکامی باشد و جو روانی هواداران را تغییر دهد، این بار این اتفاق نخواهد افتاد. منجر به شادی شود خودتان را بشناسید.

دیدگاهتان را بنویسید