نابینایان پشیمانی نمی خواهند! / اشتغال و سازگاری مهمترین الزامات روشنفکران است

زمان: 11:08
منتشر شده در: 1400/07/23
کد خبر: 1776236

مصاحبه با قهرمان ورزشکار مازندرانی به مناسبت روز نی نی سفید ؛

علیرضا امیری با بیان اینکه مهمترین مشکلی که ما ، نابینایان ، کم بینایان و حتی معلولان با آن روبرو هستیم ، بحث اشتغال است که متأسفانه بسیاری از نهادها و ارگان ها از آن چشم پوشی می کنند ؛ وی گفت: اگرچه در قانون آمده است که 3 درصد اشتغال به افراد دارای معلولیت تقسیم می شود اما در عمل متأسفانه این قانون اعمال نمی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ ؛ 13 اکتبر به عنوان روز یادبود نابینایان و عصای سفید اعلام شده است.

أ روز در ﺟﻬﺖ ا ﻫﻤﯿﺖ ﺑﻪ رون ، ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻣﺸﮑﻼ ان ان ان ان and ﯾﺠ ﯾﺠ د ن ن ن ن ن ن ن ن قانون نی نی سفید تصویر جدیدی را برای نابینایان در جامعه ترسیم می کند و افراد نابینا را ملزم می کند تا از تمام مفاد این قانون آگاهی داشته باشند تا از منافع خود محافظت کنند.

نمی دانم چه کار کنم ، نمی دانم چه کار کنم. . ﺎ ﺎ ﺎ اﯾﻦ ردﺎرد اﺳﺘﻔادده اﻓﺮاد ﻧﺎﺑﯿﻨﺎ ا اﻓﺮادی ﺑﺎ اﺧﺘﻼﻻت ﻗﺮ ﻣﯽﮔﯿﺮار ﻣﯽﮔﯿﺮد و ﻣﻌﻤﻮﻻً در اﻧﻮاع ﺗﺎﺷﻮ و ﻗﺎﺑﻞ ﺣﯽاﺣﯽ .د.

به همین مناسبت ، گفتگویی را با یکی از نابینایان توانمند در استان مازندران ترتیب دادیم که در زیر می خوانید:

روشن دل مازندرانی علیرضا امیری قهرمان شنای کشور است که در زمینه های مختلف فعالیت می کند؛ حفظ دو قسمت از قرآن ، شرکت در مسابقات قهرمانی کشور ، انتخاب تیم ملی برای مسابقات جهانی ، کسب مدال طلا در 50 متر آزاد ، 100 متر قورباغه و 100 متر قورباغه و همچنین شکستن رکورد 100 متر در قورباغه ایران در حدود 6 ثانیه ، از جمله جوایز این ورزشکار رزندل مازندرانی است.

وی متولد 2001 در ساری است و در حال حاضر لیسانس حقوق است.

علیرضا امیری در گفت و گو با بلاغ اظهار داشت: ورزش را از سن 8 سالگی شروع کردم و ورزش های مختلفی مانند شطرنج ، فوتبال و شنا را تجربه کردم اما به دلیل استعداد ، شرایط بدنی ، علاقه و توانایی شنا. این رشته را به صورت حرفه ای ادامه دادم.

وی افزود: خدا را شکر حدود 5 سال از زمانی که موفق شدم در سطح جوانان در رشته شنای کشور قهرمان شوم و یک سال هم برای پیوستن به تیم ملی ایران می گذرد.

قهرمان شنای کشور در مازندران خاطرنشان کرد: خوشبختانه پس از راه یابی به تیم ملی ، موفق شدم در رده جوانان نایب قهرمان شنای آسیا شوم.

امیری ادامه داد: امسال و پس از دو سال تعطیلی اماکن ورزشی به دلیل همه گیری تاج ، سالن های ورزشی به آرامی در حال باز شدن هستند و قطعاً خود را برای مسابقات سخت در سطح بزرگسالان آماده خواهند کرد.

وی گفت: مهمترین مشکلی که ما نابینایان ، کم بینایان و حتی معلولان با آن روبرو هستیم ، مسئله اشتغال است؛ متأسفانه بسیاری از دستگاه ها و اندام ها این لایه را نادیده می گیرند.

قهرمان شنای مازندران کشور گفت: اگرچه در قانون آمده است که 3 درصد اشتغال مختص افراد دارای معلولیت است اما در عمل متأسفانه این قانون اعمال نمی شود.

امیری گفت: مشکل دیگر ما بحث سازگاری است. متأسفانه در اماکن دولتی ، مراکز خرید ، ساختمانهای اداری ، مبلمان شهری ، بانکها ، پارکها و باغها و بسیاری از کوچه ها و خیابانها ، سازگاری برای افراد دارای معلولیت به ویژه نابینایان مناسب نیست. انجام شده. “

وی گفت: با توجه به اینکه در مرکز استان زندگی می کنم ، شهرداری ساری چندین سال است که اقدامات خوبی را انجام داده است؛ اما این اقدامات باید تسریع شود.

قهرمان شنا در سمت کور مازندرانی ، اعلام کرد: همه این مشکلات رایج تنها توسط مقامات دولتی ، مدیران و معتمدان قابل حل است و امیدواریم با نگاه ویژه به افراد دارای معلولیت و نابینایان گامی جدی در جهت رفع آن بردارند.

امیری ضمن تشکر از نظرات و حمایت مردم از افراد دارای معلولیت و نابینایان ، تأکید کرد: “اما من از اقلیت مردم نیز شکایتی دارم و متأسفانه برخی افراد دارای معلولیت و نابینایان را فردی نیازمند حمایت مالی می دانند. حمایت ، به افراد دارای معلولیت به عنوان افراد دارای معلولیت نگاه کنید. “یا افراد ناتوان.

وی افزود: “ما به پشیمانی نیاز نداریم ، اغلب اوقات اتفاق می افتد که من با خانواده ام در خیابان قدم می زنم ، اما صحبت ها و رفتار برخی از افراد ، خانواده من بسیار ناراحت است. گاهی این رفتار باعث می شود برخی خانواده ها فرزندان معلول و نابینای خود را در خانه نگه دارند.

قهرمان شنای نابینایان مازندرانی در کشور افزود: نگه داشتن عصای سفید ننگ نیست ، کسی که عصای سفید در دست دارد ناتوان نیست ؛ افرادی در ردیف ما هستند که اکنون وکلای کلیدی ، استادان دانشگاه ، بازاریابان ، تجار و یک فعال اقتصادی موفق هستند.

امیری در مورد مشکلات بزرگ ورزش های حرفه ای نابینایان گفت: متاسفانه ورزش برای نابینایان گران است و بودجه هیئت ها بسیار کم و کوچک است و در نهایت بسیاری از ورزشکاران دارای معلولیت و نابینایان به دلیل کمبود نمی توانند این ورزش را ادامه دهند. از منابع مالی “یا حتی اجازه دهید برخی وارد منطقه مورد علاقه خود شوند.

وی افزود: خود شناگر بارها در استخری تمرین کرده که بسیار شلوغ است ، ما هیچ شانسی شخصی نداریم ، من حتی کمربند مخصوص شنا برای تمرین نداشتم.

قهرمان شنای کشور در مازندران گفت: متاسفانه ورزش افراد دارای معلولیت و نابینایان نیاز به حمایت مالی ویژه دارد ، ورزش این گروه واقعا گران است و حمایت مطلوبی وجود ندارد.

امیری گفت متأسفانه به دلیل عدم تخصیص بودجه مناسب ، تیم ملی در مناطق مختلف برای افراد دارای معلولیت و نابینایان نادیده گرفته می شود ؛ وی تاکید کرد: بسیاری از ورزشکاران به امید اعزام به مسابقات آسیایی و جهانی حدود یک سال تمرین می کنند اما در آخرین لحظه اعزام آنها لغو می شود؛ این تصمیمات برای ورزشکاران دارای معلولیت و نابینایی خسته کننده است.

او گفت که ورزشکاری در این رده به انگیزه نیاز دارد. وی گفت: “به استثنای این کلاس ، یک ورزشکار می تواند چندین سال در سطح حرفه ای ، حداکثر 5 سال کار کند. اگر بخواهند به بهانه های مختلف کمبود بودجه ، ناسازگاری و ناهماهنگی در برنامه ها ، ورزشکار را از همان مدت کوتاه محروم کنند ، ورزشکار چیزی به دست نمی آورد.

قهرمان شنای مازندران در کنار نابینایان سرانجام نتیجه گرفت: ما از مردم و کارکنان می پرسیم ، اگرچه ما نمی توانیم شما را ببینیم ، اما شما ما را می بینید!

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید