ناتو تا آخرین اوکراین در حال جنگ علیه روسیه است


ساعت: 18:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۱۹
کد خبر: 1889082

معاون اول ستاد ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که کل بلوک ناتو در خاک اوکراین و در دست اوکراینی ها علیه روسیه در حال جنگ است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ «سرگئی کرینکو» معاون اول دفتر ریاست جمهوری روسیه روز چهارشنبه (10 اوت) گفت که ناتو «تا آخرین اوکراینی» مشتاقانه علیه روسیه در خاک اوکراین می جنگد.

به گزارش خبرگزاری تاس، وی گفت: آنها (مقامات اوکراین) اجازه استفاده از کشور، قلمرو و بدتر از همه – مردم خود را داده اند. آنها زمین و مردم اوکراین را در تلاش برای ایجاد یک رویارویی اساسی جامعه غربی علیه روسیه فراهم کردند.

کرینکو در مراسم افتتاحیه مجمع دانشمندان جوان سیاسی روسیه افزود: «البته، ناتو همانطور که خودشان دریغ از گفتن ندارند، تا آخرین اوکراینی بدون حوصله و بدون هیچ اثری پشیمان با روسیه خواهند جنگید». وی تاکید کرد که “اقدامات نظامی داغ” از سوی غرب علیه روسیه انجام می شود.

این مقام روسی تصریح کرد: ما به خوبی درک می کنیم که با اوکراین و البته با اوکراینی ها در خاک اوکراین در جنگ نیستیم. کل بلوک ناتو در حال جنگ علیه روسیه است – در خاک اوکراین و در دست اوکراینی ها.

روسیه در 5 مارس (24 فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این اتفاق چند روز پس از آن رخ داد که مسکو رسما استقلال جمهوری های دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی‌سازی» و «غیره‌زدایی» اوکراین اعلام کرد.

روسیه بارها نسبت به گسترش ناتو در اروپا به ویژه در امتداد مرزهای خود هشدار داده است. روسیه معتقد است که بحران کنونی در اوکراین به دلیل سیاست خصمانه و روس هراسی به وجود آمده است.

دیدگاهتان را بنویسید