نارضایتی نمایندگان کارگری از تعیین حقوق کارگران

نارضایتی نمایندگان کارگری از تعیین حقوق کارگران

در پایان این نشست نشست خبری با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح روز یکشنبه 8 اسفند 1401 در مقر این وزارتخانه با حضور اصحاب رسانه در به منظور ابلاغ تصویب حداقل دستمزد سال 1402

در ابتدای این دیدار بر سر مزار شهید گمنام این وزارتخانه، سید صولت مرتضوی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) اظهار داشت: پس از مذاکرات نمایندگان کارگری، کارفرمایان و دولت، اتفاق نظر و اتفاق نظر به عمل آمد که میزان دستمزد کارگران و در سال جدید 27 درصد و برای سایر سطوح 21 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: حداقل دستمزد کارگران به 8 میلیون و 212 هزار تومان افزایش یافت. در اینجا از نمایندگان تشکل های کارگری و کارفرمایی و سه نفری که به نمایندگی از دیگر تشکل ها در جلسه حضور داشتند به همراه آقایان خاندوزی و فاطمی امین وزرای اقتصاد و امنیت تشکر می کنم.

مرتضوی تصریح کرد: امیدواریم با برنامه های دولت سال آینده اقتصادی بهتری را آغاز کنیم. کمک هزینه عائله مندی و سایر افزایش ها نیز در تمام مبالغ مزایای مسکن لحاظ می شود.

در ادامه این جلسه علی اصغر آهنی ها (نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار) اظهار داشت: با فعالیت و تلاش بسیار خوب شرکای اجتماعی با توجه به سیاست ها و برنامه های ضد تورمی دولت در سال آینده. ، مقرر شد در سال آینده دستمزد کارگران پرداخت شود که تورم را تحریک نمی کند.

علی خدای (نماینده کارگران در شورای عالی کار) نیز اظهار کرد: پس از ساعت ها مذاکره، طرف کارگری با رقم مصوب موافقت کرد و این به معنای رضایت نمایندگان کارگران از مصوبه شورای عالی کار نیست. با توجه به شرایط معیشتی کارگران.

وی تاکید کرد: وزیر کار در جلسه تصویب حداقل دستمزد قول اجرای ماده 149 قانون کار برای تامین مسکن کارگران را داد که امیدواریم اجرایی شود.

هدایی با اشاره به اینکه نرخ تورم ملاک تعیین دستمزد در سال جاری نیست، گفت: عمیقاً به اطلاع کارگران می رساند که تمام تلاش گروه کارگری برای حمایت از کارگران بوده و در این زمینه کم کاری صورت نگرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید