نامه بازرسی رئیس جمهور به وزیر اقتصاد در خصوص انتشار صورت های مالی


زمان: 9:01 شب
تاریخ انتشار: 1401/01/30
کد خبر: 1823273

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور مبارزه با فساد اداری در نامه ای به وزیر اقتصاد خواستار انتشار صورت های مالی شرکت های تابعه و تابعه این وزارتخانه شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت‌الاسلام حسن درویسیان، نماینده ویژه رئیس‌جمهور در مبارزه با فساد در نامه‌ای به احسان هندورزی، وزیر اقتصاد و دارایی، خواستار افشای عمومی گزارش حسابرس قانونی و صورت‌های مالی شرکت‌های تابعه و تابعه خود در سال‌های ۱۳۷۷ و ۱۳۷۸ شد.

حجت الاسلام درویسیان در نامه ای به سید احسان هندوزی وزیر اقتصاد و دارایی نوشت: نهادهای پیش بینی شده در قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات مصوب 1388 و آیین نامه 1288290 مورخ 98/02/28 در مورد انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات عمومی. بنگاههای اقتصادی مصوب پانزدهمین جلسه کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات و استناد هیأت اخذ شده از اصل 127 قانون اساسی. صورت‌های مالی قانونی و سالانه شرکت‌های تابعه و وابسته وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط با دولت (غیر از شرکت‌های مرتبط با بخش‌های دفاعی، امنیتی و هسته‌ای) برای سال‌های ۹۸ و ۹۹ طی نامه شماره ۱۴۸۵۳۰/۱۴۰۰/۱۱۰۰. منتشر شده) در سامانه کدال یا سایر سامانه های معتبر در دسترس عموم قرار گیرد.

نامه بازرسی رئیس جمهور به وزیر اقتصاد در خصوص انتشار صورت های مالی

این نامه که نیمه دوم اسفندماه سال گذشته برای وزیر اقتصاد ارسال شده و نسخه ای از آن به دفتر رئیس جمهور ارسال شده، بر اساس اظهارات هندوزی از ۱۴ شهریور ۱۳۹۳ است که وزیر اقتصاد سیاست های این وزارتخانه را در رسانه ملی تشریح کرد. تعهدات قابل سنجش دولت را اعلام می‌کنم و تلاش می‌کنیم تا ماه آینده صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی را برای دولت‌ها با شفافیت بازار سهام اجرا کنیم.»


5382ef7f 2662 4868 88b1 7fb91c8bd918 خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید