ناهماهنگی در سازمان اجرای درجه بندی معلمان ایالتی

ناهماهنگی در سازمان اجرای درجه بندی معلمان ایالتی

فاطمه محمدبیگی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به گلایه جامعه معلمان در خصوص اجرای طرح ارزشیابی معلمان اظهار داشت: قانون ارزشیابی معلمان نزدیک به دوازده سال است که اجرا می شود و این مطالبه بزرگ کشور. جامعه آموزشی توسط مجلس اجرا نشده است.

وی افزود: مجلس به طور کامل پشت این موضوع بوده و با توجه به انسان بودن معلمان این قانون را پیگیری و تصویب کرده ایم.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در شورای اسلامی ادامه داد: تصویب این قانون توفیق بزرگی بود و ظرفیت بزرگی برای شأن معلمان و توجه به وضعیت معیشتی آنان ایجاد کرد، اما با اجرایی شدن آن، دولت نه تنها از این ظرفیت به خوبی استفاده نکرد، بلکه در شب تولد و آخرین روز سال باعث نارضایتی معلمان شد.

وی تاکید کرد: ناهماهنگی های وزارت آموزش و پرورش با سازمان برنامه بودجه هزینه هایی را برای کشور به همراه داشت و در نهایت همراه با افت شأن معلمان، مطالبات به حق این قشر به جا ماند.

محمد بایگی افزود: قانون ارزشیابی معلمان به صورت ناقص و با مشکلات فراوان اجرا می شود و نه تنها طعم شیرین این ارزشیابی را معلمان نچشیدند، بلکه گلایه های جدیدی را به وجود آورد.

وی با بیان اینکه دولت، سازمان برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش باید پاسخگوی این شیوه اجرا باشند، تاکید کرد: دولت باید در این زمینه با عوامل خاطی برخورد کند و اجازه سوء مدیریت در دولت را ندهد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در شورای اسلامی تصریح کرد: دولت بودجه 1402 را با 35 روز تاخیر و بدون برنامه هفتم به مجلس تحویل داد و مجلس در مدت کوتاهی و با عظمت آن را بررسی و فشرده کرد. شدت، اما وزارتخانه نتوانست وضعیت بودجه شما را تا پایان سال تعیین کند.

وی بیان کرد: اختلاف سازمان برنامه و بودجه با وزارت آموزش و پرورش به حدی است که نمی توانند وضعیت 16 هزار میلیارد تومانی را تعیین کنند و این وضعیت باعث نارضایتی معلمان و آثار منفی شده است.

محمد بیگی با اشاره به اینکه مجلس از طریق کمیسیون آموزش و پرورش این موضوع را رصد می کند، گفت: باید دید چرا برخی در دولت تلاش می کنند این شیرینی ها و موفقیت های اخیر دولت در دیپلماسی را این گونه نبینند.

دیدگاهتان را بنویسید