ناگفته های دختری که 4 ماه پس از اعتراضات به کما رفت

این اتفاق باعث شد که هستی به کما برود. اما چند روز پیش و پس از 5 ماه که این دانشجو در کما به سر می برد، ناگهان خبرگزاری ها و برخی کاربران فضای مجازی گفتند؛ هاستی به هوش می آید و از بیمارستان مرخص می شود، اما به دلیل آسیب مغزی به ویلچر می نشیند. مادر این نوجوان نیز در فضای مجازی اعلام کرد که هستی قادر به برقراری ارتباط و صحبت با دیگران نیست. حالا علاوه بر خبر به هوش آمدن این دختر 16 ساله، «تراست» با مدیر روستا و نزدیکانش مصاحبه ای انجام داده است. متذکر می شویم که این گزارش بر اساس رسالت خبری خبرنگار اعتماد و صرفاً برای انعکاس گفتگوهای مصاحبه شوندگان برای درک دیدگاه های مختلف تهیه شده است و لزوماً نمی توان آن را دیدگاه روزنامه دانست.

ناگفته های دختری که 4 ماه پس از اعتراضات به کما رفت

روز حادثه

ای روز، چه گریه می کنی با برآمدن خشم آلود ابرهای سیاه؟ آن دختر فریاد زد؛ لعنت بر راههای بیهوده! این دختر با بار درد از مسیرهای پنهان و آشکار گذشت. تمام راه را با درد عزیزش رفت و در طول راه جز درد نخواند تا اینکه ناگهان رفت و ایستاد….

وجود داشتن؛ دانش آموز 16 ساله ای در روز چهارشنبه 27 آبان 1401 هنگامی که سوار اتوبوس مدرسه اش شد تا به خانه شان در روستای کروچای برود از وانت پرید. وی بر اثر این حادثه مجروح و به بیمارستان سنندج منتقل شد. با گذشت چهار روز از این حادثه، رئیس کل دادگستری استان کردستان اعلام کرد: خبر مجروح شدن هستی حسین پناهی، دختر 16 ساله دهگلانی توسط ماموران صحت ندارد و او خود را از وانت به پایین پرتاب کرده است. در همین حال برخی از بستگان و اهالی روستا در گفتگو با خبرنگار اعتماد مدعی شدند: هستی در جریان اعتراضات فعال بوده و با تهدید مواجه شده و حتی یک روز قبل از حادثه مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

او قدرت حرف زدن ندارد و فقط می تواند لب بخواند

روستای کاروچای در بخش مرکزی شهرستان دهگلان واقع شده و حدود 8 هزار نفر سکنه دارد. در این روستا همه اهالی با هم فامیل هستند. نام خانوادگی اکثر آنها «حسین پناهی» است. چون همه از یک قبیله و قوم هستند. همه اهالی ماجرای هستی را می دانند اما ترجیح می دهند سکوت کنند تا ماجرای این دانش آموز را به بستگانش بگویند…

روستایی این روستا در پاسخ به اعتماد می گوید: «قبل از این اتفاق خانواده هستی در این روستا زندگی می کردند اما بعد از اتفاقی که برای هستی افتاد به سنندج رفتند.» هم اکنون خانواده این دختر برای نزدیکی به کوثر در سنندج زندگی می کنند. بیمارستان. “شفای جهان هنوز کامل نشده است.”

یکی از بستگان نزدیک هستی درباره او به دووری گفت: «هستی اولین فرزند خانواده است. دختری شاداب و سرزنده بود. بیشتر اوقات مشغول نوشتن بود و سال گذشته جایزه داستان کوتاه منطقه مریوان را دریافت کرد.

او درباره روز واقعه و وضعیت فعلی هستی می گوید: «واقعیت حادثه را فقط خود هستی می داند. حتی پدر و مادرش هم نمی‌دانند که در آن روز چه اتفاقی افتاد که او از مدرسه خارج شد، اما چه اتفاقی افتاد. چند نفر قبل از اینکه هستی سوار اتوبوس مدرسه شود با هستی صحبت کردند. سپس با گریه سوار ون مدرسه می شود. بنابراین او نگران و استرس بود. در نیمه راه، او را از دفتر مدرسه به خیابان پرتاب می کنند. پس از این ماجرا خانواده وی برای مداوا به بیمارستان کوثر سنندج منتقل شدند. هستی دو روز مانده به عید به هوش آمد و در نهم فروردین از بیمارستان مرخص شد. پزشکان از همان ابتدا ناامید بودند، اما وقتی هستی به هوش آمد، امیدوار شدند. هستی در حال حاضر قدرت حرف زدن و لب خوانی را ندارد. آنها فقط توانستند به او کلماتی مانند سلام، اوکی و حال شما را یاد بدهند. او مطلقاً هیچ چیز را به خاطر نمی آورد.”

این شخص در رابطه با سوال آخر به سوال زیر پاسخ می دهد.

برخی از روز حادثه می گویند؛ هستی به دلیل تهدید و ضرب و شتم از خدمت مدرسه استعفا داد و برخی دیگر معتقدند که او به دلیل شرایط نامطلوب روحی و روانی به عنوان یکی از بستگان نزدیک خانواده این کار را انجام داده است، کدام یک از این موارد را تایید می کنید.

هر دو درست است. درست است که او توسط برخی از پزشکانش کتک خورده است. همانطور که پزشکان در تحقیقات خود ادعا کرده اند که وجود دارد; ضربه جسمی شدیدی به سر وی مشاهده شد.

ردیابی از طریق دوربین های بانکی

یکی دیگر از آشنایان این دختر نیز به «تراست» گفت: هستی در خانواده ای تحصیل کرده به دنیا آمد. پدرش هیچ وقت برای این دختر محدودیت قائل نشد. در آبان ماه سال گذشته عده ای مدعی شدند که هستی فعالیت هایی در راستای اعتراضات داشته و زمانی که به دهگلان رفته این فعالیت ها را انجام داده است اما همه چیز از جایی شروع شد که دوربین یکی از بانک های دهگلان تصویر او و دیگر فرزندان را ضبط کرد. این ماجرا را هم شنیدیم که یک روز وقتی رئیس بانک قصد سوار شدن به ماشین را داشت، با دیدن یادداشتی روی شیشه ماشینش، این موضوع را از طریق دوربین ها پیگیری کرد و در این تعقیب و گریز به پایان رسید. یکی از شاگردان این مدرسه از بستگان ماست. بنابراین می داند که در روز حادثه چه اتفاقی افتاده است. او برای ما توضیح داد؛ قبل از اینکه هستی خودش را از خدمت خارج کند، او را تهدید کردند. شب قبل از تصادف به خاطر این تهدیدها گریه کرد و روز حادثه قبل از سوار شدن به ماشین آثار ضرب و شتم روی سر و صورتش مشخص بود. وقتی وارد سرویس مدرسه شد، وسط راه در وانت را باز کرد و خود را بیرون انداخت.

او ادامه می دهد: وقتی هستی خودش را از دفتر بیرون انداخت، سرش به زمین خورد و از حال رفت. او به سرعت به بیمارستان کوثر سنندایی منتقل شد. از آنجایی که خانواده وی در وضعیت مالی مناسبی هستند، خانه ای در نزدیکی بیمارستان کوثر خریدند تا بتوانند دخترشان را ملاقات کنند. آنها در حال حاضر در آنجا زندگی می کنند، اما هستی هنوز وضعیت بدنی خوبی ندارد و روی ویلچر است.

یکی دیگر از بستگان این دختر نوجوان درباره وضعیت او به «اعتماد» گفت: پدر و مادر هستی به همراه خواهر کوچکترش در سنندج زندگی می کنند، چون برای انجام فیزیوتراپی هستی باید نزدیک بیمارستان باشند، اما همه چیز درباره این حادثه منتشر شده است. توسط رسانه ها اکنون این بر عهده مردم است که حقیقت یا دروغ را برای خود تعیین کنند.

یکی از اهالی روستا که از اقوام دور این دختر است به اعتماد گفت: در آبان ماه اعتراضاتی در کشور به وجود آمد. خب اکثر شهرهای کشور درگیر این مشکلات بودند. عجله ای نیز مانند سایر دانش آموزان گاهی با دوستانش در خیابان شعار می داد. معلمان آنها متوجه این موضوع شدند و به آنها هشدار دادند. از سوی دیگر مدیر یکی از بانک های دهگلان فیلم ضبط شده این دانش آموزان را دنبال کرده است. به همین دلیل هستی در ترس و استرس شدیدی قرار داشت. روز حادثه به خاطر همین مشکلات این بلا را سر خودش آورد».

واکنش ها

پس از اتفاقی که برای هستی در آبان ماه گذشته رخ داد، برخی از خبرگزاری ها مطالبی را درباره این دانش آموز منتشر کردند. حتی «حسین حسینی» رئیس کل دادگستری کردستان نیز به این اتفاق واکنش نشان داد و به خبرگزاری تسنیم گفت: خبر مجروح شدن هستی حسین پناهی دختر 16 ساله اهل دگولان توسط ماموران صحت ندارد. خودش را از ون پرت کرد بیرون. دانش آموز مذکور روز چهارشنبه 27 آبان ماه از دبیرستان خود در دهگلان برای رفتن به روستای کروچیا و در مسیر بازگشت به منزل با وجود موانع همکلاسی هایش و یک راننده سرویس سوار بر وانت سرویس مدرسه خاتم الانبیاء دهگلان شد. ، این مرد خودش را از ون پرت می کند بیرون. در خصوص این پرونده در دستگاه قضایی استان کردستان شکایتی تشکیل شده است.

خبرگزاری ایرنا نیز درباره این حادثه نوشت: روز حادثه، سرویس دبیرستان اول دهگلان حوالی ساعت 13:00 برای تحویل گرفتن دانش آموزان این روستا به سمت روستای کروچای در حرکت بود. در همین حال در مسیر روستای هستی حسین پناهی که به گفته دوستانش در آن روز وضعیت خوبی نداشت، در وانت را باز کرد و خود را به بیرون پرت کرد. در بیمارستان دهگلان با توجه به وخامت حال وی و با توجه به دستورات امدادی و درمانی، درخواست اورژانس هوایی شد و هستی حسین پناهی با بالگرد به بیمارستان کوثر سنندج منتقل شد. همچنین «آرام نزاختی» مدیر بالینی بیمارستان کوثر ۲۸ آبان ماه در گفت و گو با خبرگزاری ها در خصوص وضعیت این دانش آموز اظهار داشت: بیمار پس از سقوط از خودرو در جاده دهگلان به روستای کروچای دچار آسیب شد. خونریزی مغزی و از دست دادن هوشیاری که به دلیل حساسیت وضعیت بیمار با آمبولانس هوایی به سنندج منتقل شد. هر جا حادثه ای رخ دهد، فوریت های پزشکی پیش بیمارستانی به محل حادثه رفته و بیمار را به مرکز درمانی منتقل می کنند و پس از تثبیت وضعیت او را به مرکز درمانی مجهزتر منتقل می کنند. خانم حسین پناهی پس از تثبیت حالش در مرکز درمانی دهگلان با آمبولانس هوایی به بیمارستان کوثر سنندایی منتقل شد. نجات هوایی زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که اعتقاد بر این است که زمان طلایی برای بیمار است و حضور وی در مرکز پزشکی پیشرفته در ساعات اولیه حادثه مهم است. پس از انتقال به این مرکز درمانی، بیمار تحت نظر خدمات مغز و اعصاب، جراحی و توموگرافی کامپیوتری می باشد. این بیمار در حال حاضر تحت تهویه مکانیکی است و برای اقدامات ثانویه به بخش مراقبت های ویژه منتقل شده است و وضعیت همودینامیک وی از نظر قلبی و تنفسی پایدار است و نسبت به دیروز (27 آبان) تغییری نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید