پروژه سد شوریجه سرخس به کما رفت/ کارگران به مرخصی و بیمه بدون حقوق فرستاده شدند

ساعت: 09:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۱
کد خبر: 1791373

یک منبع آگاه گفت: پروژه احداث سد شوریه شهرستان سرحس به دلیل کمبود اعتبار مجددا تعطیل شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح توس، یک منبع آگاه به خبرنگار ما گفت: پروژه احداث سد شوریجه سرخس سرخس به دلیل کمبود اعتبار مجددا تعطیل شد.

این منبع آگاه افزود: روز پنجشنبه 18 آذرماه، هزار و 400 پیمانکار کارگران را برای خروج بدون حقوق و بیمه به این سد اعزام کردند، زیرا وام 5 میلیارد تنی آب در مناطق خراسان رضوی برای ادامه ساخت سد ارائه نشد.

وی درباره مدت زمان این مرخصی بدون حقوق و بیمه تصریح کرد: مدت زمان آن مشخص نیست و این پروژه چندین بار تعطیل شده است و این در حالی است که آخرین حقوق دریافتی کارگران مربوط به تیرماه امسال بوده و از آن زمان تاکنون کارگران سد شوریه سارا حقوقی دریافت نکرده اند. حقوق.

این منبع گفت: در حال حاضر فقط نگهبانان حق حضور در محل پروژه را دارند و کارگران برای تامین وام به مرخصی بدون حقوق اعزام شده اند.

به گزارش شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، مناقصه احداث سد شوریخ در حوالی روستای پل گزی از توابع مرزبانی سراس در سال 94 برگزار و اعتبار اولیه ساخت آن 800 بوده است. میلیارد ریال. .

به گزارش صبح توس، بودجه ساخت سد شوریجه سرخس در حالی تامین نشد که نماینده سرخس در مجلس پیش از این اعلام کرده بود که ساخت سد شوریجه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین می شود و مشخص نیست چه زمانی تامین اعتبار می شود.

سید احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مردم سرخس در مجلس در 28 مهر 1397 در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به دیدار وزیر نیرو با مجلس در روز سه شنبه (4 آبان 1400) گفت: انرژی مجلس. یافتن کمیته

وی با تاکید بر اینکه کمیسیون انرژی مجلس یک کمیته تخصصی در حوزه آب و انرژی است، گفت: جای سوال دارد.

نماینده مردم سارا در مجلس گفت: با توجه به اهمیت این سد و قرار گرفتن آن در پروژه کنترل آب های مرزی، وزیر نیرو باید در این زمینه پاسخگو باشد.

3bd3dd41 d3d1 4975 9e98 c44e88eb5ee0 خبر خاکستری

در مرداد 1378، پروژه سد شوریجه سرخس به دلیل عدم تخصیص اعتبارات کافی و تأخیر در پرداخت معوقات و مطالبات کارگران و برخی تجهیزات اجاره ای عملاً متوقف شد.

حیدر جهانی دادستان سپاه سارا در هشتم مردادماه 1397 در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به تعطیلی سد شوراجه سرحس و معطلی کارگران در این پروژه گفت: به دلیل فعال نبودن وجوه در حال حاضر ماشین آلات آنها. خارج از شهر برای اجرای پروژه اهواز که کارگران به دلیل حقوق معوقه اعتراض کردند.

دادستان سرخس گفت: برای بررسی بیشتر موضوع دستور توقیف ماشین آلات را صادر کردیم. پس از بازرسی و حضور نماینده قانونی شرکت، مقرر شد پیمانکار سه ماه بدهی معوقه کارگران را پرداخت کند و تنها دستگاه مورد نیاز برای اجرای پروژه ملی در اهواز لغو شد. مابقی ماشین آلات این شرکت تا زمان پرداخت کامل مطالبات کارگران در محل سد شوریه توقیف می شود.

وی تاکید کرد: ارزش واقعی ماشین آلات توقیفی بیش از مطالبات کارگران است.

3e616676 b5e3 424c a03b 3b67ec731599 خبر خاکستری

لازم به ذکر است پروژه سد شوریجه یکی از پروژه های آب مرزی و از طرح های مورد تاکید مقام معظم رهبری است و پروژه ای است که ردیف بودجه عمومی ندارد و بودجه آن کاملا جدا از صندوق توسعه ملی است.

این طرح در پایان سال 95 برای دریافت اعتبار از صندوق توسعه ملی به پروژه های آب فرامرزی پیوست.

مخزن شوریجه سرخس با ظرفیت ذخیره سازی 200 میلیون مترمکعب آب برای کنترل سیلاب رودخانه کشف رود از نوع زمینی بوده و برای تامین آب شرب مشهد مقدس و تامین آب کشاورزی منطقه در نظر گرفته شده است. این سد بر روی رودخانه کشف رود در 2 کیلومتری روستای پل گزی از مرزبانی شهرستان سراس قرار دارد.

احداث سد شوریجه سرخس یکی از اقتصادی ترین پروژه های شهرستان سرخس است که به فراموشی سپرده شده و با تزریق بودجه های قطره چکانی امیدی به تکمیل آن نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید