نباید اقدام تورمی از سوی دستگاه ها صورت گیرد


ساعت: 14:37
تاریخ انتشار: 1401/06/16
کد خبر: 1895856

رئیس جمهور مهم ترین خواسته مقام معظم رهبری از دولت سیزدهم را اقتصاد به عنوان موضوع اصلی کشور دانست و با تاکید بر لزوم مهار تورم در کشور، تصریح کرد: نباید هیچ اقدام تورمی از سوی نهادها صورت گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای دولت اظهار داشت: همه دستگاه ها و ادارات باید برای ارتقای بهره وری برای افزایش کارایی دولت و دستیابی به رشد اقتصادی تلاش کنند و هیچ نهادی را نباید از این مسئولیت مستثنی دانست.

رئیس جمهور رشد اقتصادی را در گرو افزایش سرمایه گذاری و بهره وری دانست و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی را موظف کرد گزارشی از فعالیت های سازمان بهره وری در انجام ماموریت های خود برای ارتقای بهره وری در کشور ارائه کند.

آیت الله رئیسی مهم ترین خواسته مقام معظم رهبری از دولت سیزدهم را اقتصاد به عنوان موضوع اصلی کشور برشمرد و با تاکید بر لزوم مهار تورم در کشور، تصریح کرد: نباید از سوی نهادها اقدامات تورم زا انجام شود.

وی رشد اشتغال را یکی دیگر از رسالت های مهم دولت دانست و تصریح کرد: ایجاد اشتغال واقعی و پایدار از نکات مهم مقام معظم رهبری، شعار سال، الزام به قانون و وعده مردم است. دولتی که همه نهادها باید با احساس مسئولیت از آن پیروی کنند.

«کنترل فعالیت های غیرمولد بانک ها و جلوگیری از بانکداری آنها» و «تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی» از دیگر مواردی بود که رئیس جمهور به آن اشاره کرد و رئیس کل بانک مرکزی و وزیر صنعت را موظف به پیگیری آن کردند.

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود ایجاد هزار و 500 واحد اقتصادی در سال گذشته را برای مردم خبر خوشحال کننده و امیدوارکننده ارزیابی کرد و با تاکید بر ادامه روند فعال شدن واحدهای تولیدی و صنعتی در کشور، گفت: لازم است این دستاورد به افکار عمومی اطلاع رسانی و تبیین شود.

آیت الله رئیسی با اشاره به اهمیت زیارت اربعین از زحمات و تلاش های نهادهای مختلف برای خدمت رسانی به زائران عتبات عالیات قدردانی کرد و تصریح کرد: اربعین یک حرکت بسیار مهم جهانی است که برکات فراوانی دارد، لذا تمامی ادارات تمام تلاش خود را برای تسهیل در این امر انجام می دهند. زیارت و خدمات بسیج زائر.

وی در عین حال با اشاره به گزارشات دریافتی از دغدغه ها و مشکلات زائران اربعین در حوزه حمل و نقل از مسئولان وزارت کشور و وزارت راه خواست تا تامین خودروهای مورد نیاز زائران را در اولویت قرار دهند. همکاری با سایر آژانس ها برای تردد زائران به مشکل برنخورد.

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود مبارزه با فساد و نظافت را از مهمترین رویکردها و ویژگی های دولت سیزدهم برشمرد و به اقدامات انجام شده در سال گذشته برای مقابله با فساد و حذف بسترهای فساد از ساختار نظام اداری اشاره کرد. وی خطاب به همکاران دولتی تاکید کرد: برای حفظ اعتبار دولت و جلوگیری از حملات عذرخواهان باید مراقب کار اطرافیان و گروه تحت مدیریت خود باشند.

دیدگاهتان را بنویسید