رئیسی: اقدامات تورمی از سوی نهادها انجام نشود

رئیسی: اقدامات تورمی از سوی نهادها انجام نشود

روز جدید رئیس‌جمهور از همه دستگاه‌های اجرایی خواست تا در راستای مهار تورم، ارتقای بهره‌وری به منظور افزایش کارایی دولت و دستیابی به رشد اقتصادی، ایجاد اشتغال واقعی و پایدار و ادامه روند فعال‌سازی واحدهای تولیدی و صنعتی در کشور، تمام تلاش خود را به کار گیرند.

سید ابراهیم رئیسی امروز چهارشنبه در جلسه شورای دولت اظهار داشت: همه دستگاه ها و ادارات باید برای ارتقای بهره وری برای افزایش کارایی دولت و دستیابی به رشد اقتصادی تلاش کنند و هیچ نهادی نباید از این مسئولیت مستثنی باشد.

رئیس جمهور رشد اقتصادی را در گرو افزایش سرمایه گذاری و بهره وری دانست و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی را موظف کرد گزارشی از عملکرد سازمان در زمینه بهره وری در انجام ماموریت های خود برای ارتقای بهره وری در کشور ارائه کند.

رئیسی، اقتصاد را به عنوان موضوع اصلی کشور به عنوان مهمترین خواسته مقام معظم رهبری از دولت سیزدهم برشمرد و با تاکید بر لزوم محدودسازی تورم در کشور، تصریح کرد: نباید اقدامات تورمی از سوی نهادها صورت گیرد.

رئیسی رونق اشتغال را یکی دیگر از رسالت های مهم دولت عنوان کرد و تصریح کرد: ایجاد اشتغال واقعی و پایدار از نکات مهم مقام معظم رهبری، شعار سال، الزام به قانون و وعده مردم است. دولتی که همه نهادها باید با احساس مسئولیت از آن پیروی کنند.
«کنترل فعالیت های غیرمولد بانک ها و جلوگیری از بانکداری آنها» و «تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی» از دیگر مواردی بود که رئیس جمهور به آن اشاره کرد و رئیس کل بانک مرکزی و وزیر صنعت را موظف به پیگیری آن کردند.

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود ایجاد هزار و 500 واحد تجاری در سال گذشته را خبری شاد و امیدوارکننده برای مردم ارزیابی کرد و با تاکید بر ادامه روند فعال سازی واحدهای تولیدی و صنعتی در کشور، لازم است این دستاورد به افکار عمومی اطلاع رسانی و تبیین شود.

رئیسی با اشاره به اهمیت زیارت اربعین از زحمات و تلاش های نهادهای مختلف برای خدمت رسانی به زائران عتبات عالیات قدردانی کرد و تصریح کرد: اربعین یک حرکت بسیار مهم جهانی است که برکات زیادی دارد، لذا تمامی ادارات تمام تلاش خود را برای تسهیل در امر انجام می دهند. زیارت و خدمات بسیج زائر.

وی در عین حال به گزارش های دریافتی از دغدغه ها و مشکلات زائران اربعین در حوزه حمل و نقل اشاره کرد و از مسئولان وزارت کشور و وزارت راه خواست تا برای تامین خودروهای مورد نیاز با سایر دستگاه ها همکاری کنند. توسط زائران بر اساس اولویت انجام شود تا زائران بتوانند سفر کنند. با هیچ مشکلی مواجه نشوید

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود مبارزه با فساد و نظافت را از مهمترین رویکردها و ویژگی های دولت سیزدهم برشمرد و به اقدامات انجام شده در سال گذشته برای مقابله با فساد و حذف منابع فساد از ساختار دولت اشاره کرد. وی خطاب به همکاران دولت تاکید کرد که برای حفظ اعتبار دولت و برای جلوگیری از هجوم معذرت خواهان، مراقب کار اطرافیان و مجموعه ای که اداره می کنند باشند.

دیدگاهتان را بنویسید