تمامی اقدامات لازم برای دیدار آیت الله رئیسی انجام شده است

ساعت: 21:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۷
کد خبر: 1801409

لاوروف در گفتگوی تلفنی با امیرعبدالیان:

وزیر امور خارجه روسیه در گفت و گوی تلفنی با امیر عبداللهیان گفت: تمام اقدامات لازم برای دیدار آیت الله رئیسی در مسکو انجام شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امشب در آستانه سفر آیت الله سید ابراهیم رئیسی تلفنی گفتگو کردند.

لاوروف در این گفت وگوی تلفنی با ابراز خرسندی از سفر آتی آیت الله رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران به روسیه، گفت: تمامی اقدامات لازم برای این سفر انجام شده است.

دو طرف این سفر را تحولی مهم در روابط دو کشور و فرصتی مناسب برای گسترش و تعمیق روابط عنوان کردند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه در یک کنفرانس خبری سالانه گفت: این یک نشست مهم است و ارتباطات باید در بالاترین سطح ادامه یابد. اما اخیراً این ارتباطات تحت تأثیر کووید-19 قرار گرفته است. روسای جمهور دو کشور تلفنی صحبت کردند، اما این دیدار حضوری پربارتر خواهد بود. «اهمیت این نشست در لزوم اجرای تبصره‌ها در همه موضوعات و دستور کارها به‌ویژه در خصوص تغییر ریاست دولت ایران است و باید تضمین تداوم مبادلات اقتصادی و سایر حوزه‌ها را تحلیل کنیم. “

به گزارش فارس، وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و روسیه امروز در این گفت وگوی تلفنی سایر موضوعات مورد علاقه از جمله مذاکرات وین را بررسی کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین بر تسریع در حل مشکل در زمینه صادرات یکی از محصولات کشاورزی ایران به روسیه که اکنون به دلیل برخی تشریفات اداری با مشکل مواجه شده است، تاکید کرد.

* جنبه های مربوطه دو کشور برای حل مشکل واردات فلفل دلمه ایرانی هماهنگ شده است

وزیر امور خارجه روسیه در پاسخ با تاکید بر فنی بودن مشکل، گفت: این موضوع از طریق نهادهای مربوطه در حال رصد و حل است.

وی افزود: بر اساس توافقات موجود، واردات و صادرات کالاهای کشاورزی بین دو کشور به صورت طبیعی پیش می رود و برای حل مشکل واردات فلفل از ایران، جوانب مربوطه دو کشور هماهنگ شده است. مستقر خواهند شد.

آیت الله رئیسی قرار است به زودی به مسکو سفر کند. در همین راستا، سعید حاطب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره سفر آیت الله رئیسی به مسکو گفت: سفر رئیس جمهور به دعوت رئیس جمهور روسیه است. دکتر. رئیسی با همکار خود دیدار مفصلی خواهد داشت و موضوعات مختلفی در حوزه فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، فنی و مردمی و … در دستور کار قرار دارد. البته با توجه به همه گیری تاج و تخت در جهان و روسیه، هر دو کشور در تلاش هستند تا تمامی پروتکل ها را رعایت کرده و تا حد امکان پاسخ دهند.

حاتب زاده گفت: وزارت امور خارجه طی چند هفته اخیر تیم مشخصی را برای انجام این سفر مامور کرده و رایزنی هایی در داخل ایران انجام شده تا انشالله این سفر به عنوان یک سفر کاری مهم دستاوردهای خود را داشته باشد.

یکی از نمایندگان ارشد دومای روسیه نیز اعلام کرد که سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران روز پنجشنبه در جمعی از نمایندگان مجلس سخنرانی خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید