نبود مراکز درمانی امنیت مردم دارالولایه را کاهش داده است/ احداث جاده اورژانسی; نیاز اصلی خواجه احمد دهستان


ساعت: 13:52
تاریخ انتشار: 1301/08/18
کد خبر: 1909734

نبود زیرساخت های بهداشتی در بخش مرکزی زهک مشکلات زیادی را برای بیماران این منطقه ایجاد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، افزایش تعداد بیماران در منطقه سیستان به ویژه بیماران تنفسی و ریوی به دلیل پدیده ریزگردها و همچنین افزایش آمار تصادفات رانندگی، نیاز به ایجاد مراکز درمانی در این منطقه را افزایش داده است. منطقه.

فقدان خدمات اورژانس در بسیاری از مناطق پرجمعیت باعث تلفات جانی و همچنین بدتر شدن بیماری ها می شود زیرا مردم نمی توانند به موقع از خدمات پزشکی استفاده کنند.

در تصادفات نیز حضور به موقع امدادرسانی فوریت های پزشکی یا اورژانس جاده ای 115 می تواند از بروز تصادفات و خسارات جبران ناپذیر ناشی از تصادفات جلوگیری کند.

اکنون در چند سال اخیر متأسفانه شاهد حوادثی بوده ایم که به دلیل نبود خدمات اورژانس جاده ای در دهستان خواجه احمد بخش مرکزی شهرستان زهک به سمت روستاهای میرزاخون، اشتراک، دهنوسردر و … هموطنان ما در تصادفات و همچنین دیر رسیدن اورژانس جان خود را از دست داده اند.

با توجه به گستردگی خواجه احمد دهستان، مردم این منطقه نیازهای زیادی به اورژانس دارند که بتواند بیماران خاص خود را در اسرع وقت به مراکز درمانی مجتمع منتقل کند و یا به آنها خدمات ارائه کند زیرا با توجه به وجود 20 روستا در و او کمبود قابل توجه خدمات اورژانس را احساس می کند، به همین دلیل است که برخی از بیماران مبتلا به فشار خون بالا یا نارسایی قلبی به موقع به مراکز درمانی پیچیده می رسند و می میرند.

یکی از اهالی منطقه گفت: آیا جان مردم منطقه آنقدر بی ارزش است که مسئولان به خود زحمت پیگیری ندهند، مادرم یکی از بیماران قلبی و ریوی است که با وجود افزایش شدت جریمه گرد و غبار و شیوع بیماری های تنفسی و ریوی در منطقه هر چیزی را ایجاد می کند این مرکز بهداشتی درمانی در روستای میرزاخون شهرستان زهک ضروری است زیرا به دلیل تصادفات در جاده و همچنین فشار خون و بیماری های قلبی بیشتر مجروحان و بیماران در مسیر طولانی بیمارستان جان خود را از دست می دهند.

یکی از باشندگان ولسوالی خواجه احمد در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: نبود مرکز فوریت های پزشکی در این منطقه باعث می شود که خدمات صحی و درمانی به بیماران خاص به خوبی ارائه نشود.

در همین رابطه علی پهلوان یکی از اعضای شورای اسلامی روستای میرزاخون در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: زمین ساختمان اورژانس جاده ای روستای میرزاخون و روستاهای تابعه آخرین روستا به نشانی مسافت 20 کیلومتری نیازمند حمایت مسئولین و به ویژه خیرین است که توجه مردم این منطقه به دلیل وضعیت بد اقتصادی و خشکسالی چندین ساله تنها منبع درآمد روستاییان همین زمین کشاورزی است. که دانشگاه علوم پزشکی زابل انتظار دارد برای ساخت ساختمان اورژانس به صورت رایگان در اختیار آن قرار گیرد.

وی افزود: آخرین روستا تا نزدیکترین جاده اضطراری حدود 20 کیلومتر فاصله دارد که با توجه به موقعیت و نقش مهمی که در بخش مرکزی زهک دارد تکمیل و استقرار اورژانس 115 این روستا ضروری است و می تواند اطراف را نیز پوشش دهد. روستاها و تسریع در تکمیل آن می تواند امنیت زندگی اهالی 20 روستا را تامین کند.

محمد خلیلی رئیس فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زابل با اشاره به نارضایتی 20 درصدی مردم از دیر رسیدن اورژانس به جاده ها گفت: تقاطع میرزاخون شهرستان زهق یکی از اولویت های ما برای این امر است. ساخت و ایجاد پایگاه اورژانس جاده ای در 5 سال گذشته. اما متأسفانه به دلیل گرانی و کمبود زمین در ایجاد پایگاه با مشکلاتی مواجه هستیم و نیازمند حمایت و همکاری بیشتر مردم منطقه و خیرین هستیم چرا که در این حوزه علیرغم پیگیری های انجام شده، مردم منطقه زمینه را برای ما فراهم نکرد تا بتوانیم علیرغم اولویت پیگیری کنیم.

وی افزود: حداقل نیروی فعال در یک پایگاه امدادی فوریت های پزشکی 6 نفر است. متأسفانه در کشور با کمبود شدید نیرو و کمبود نیرو در اورژانس مواجه هستیم و کمبود نیروی انسانی به طور کامل احساس می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید