نتانیاهو تسلیم شد/ تصویب اصلاحات قضایی به تعویق افتاد

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با تاکید بر خطر درگیری داخلی در اسرائیل، از تعلیق روند تصویب قوانین مربوط به اصلاحات قضایی خبر داد.

وی تاکید کرد که به درخواست ها برای کاهش تنش بین دو کشور در اسرائیل گوش می دهد. وی با بیان اینکه “یک اقلیت افراطی” آماده تجزیه اسرائیل است، افزود که اسرائیل به سمت درگیری داخلی پیش می رود و هرگز اجازه جنگ داخلی را نخواهد داد.

نتانیاهو افزود که اسرائیل با یک معضل خطرناک مواجه است و بحران کنونی همه را می طلبد که مسئولانه عمل کنند.

وی ادامه داد که اسرائیل بدون ارتش وجود نخواهد داشت و نافرمانی در ارتش قابل تحمل نیست.

وی با تاکید بر اینکه تصمیم به توقف روند تصویب اصلاحات قضایی گرفته است، افزود: برای تصویب این اصلاحات اصرار دارم اما فعلا متوقف شده است.

نتانیاهو تصریح کرد: اسرائیل بدون ارتش نمی تواند دوام بیاورد و امتناع از خدمت سربازی به معنای پایان کار ماست.

رئیس جمهور اسرائیل همچنین گفت: زمان آغاز گفتگوی جدی برای کاهش تنش فرا رسیده است و از همه می خواهم مسئولیت خود را نشان دهند.

حزب قدرت یهود اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و ایتامار بن گوئر، وزیر امنیت ملی اسرائیل توافق کرده اند تا تصویب اصلاحات بحث برانگیز قضایی را تا نشست تابستانی کنست به تعویق بیندازند.

به گزارش الجزیره، بن گویر اعلام کرد که با پیشنهاد به تعویق انداختن اصلاح قانون قضایی تا دوره بعدی کنست موافقت کرده و در مقابل از نتانیاهو تعهدی برای تشکیل پارلمان گارد ملی دریافت کرده است.

همزمان رئیس اتحادیه کارگری اسرائیل از تعلیق اعتصابات جمعی خبر داد. فرودگاه بن گوریون تل آویو نیز اعلام کرد که پروازها در این فرودگاه از سر گرفته خواهد شد

ده ها هزار اسرائیلی امروز در مقابل کنست (پارلمان) تجمع کردند تا به اصلاحات قضایی پیشنهادی اعتراض کنند. همچنین دانشگاه ها، فرودگاه تل آویو، بنادر، اتحادیه پزشکان، وکلا و کارگران، پزشکان رژیم صهیونیستی نیز به اعتصابات علیه طرح اصلاحات قضایی پیوستند. پروازها از تل آویو و فرودگاه بن گوریون به حالت تعلیق درآمدند و انجمن دادستانی کل اسرائیل شرکت در اعتصاب عمومی را اعلام کرد. پس از پیوستن کارگران به اعتصاب، بندر حیفا و بندر اشدود بسته شد. اتحادیه کارکنان سفارت رژیم صهیونیستی در بیانیه ای از دیپلمات های این رژیم خواست به حملات سراسری بپیوندند.

دیدگاهتان را بنویسید